ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 08/12/2016

סיור באתר המתוכנן כמטמנה בנחל אוג

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שני

פרוטוקול מס' 304

מישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה

יום חמישי, ח' בכסלו התשע"ז (08 בדצמבר 2016), שעה 08:30
סדר היום
סיור באתר המתוכנן כמטמנה בנחל אוג
נכחו
חברי הוועדה: דוד אמסלם – היו"ר

יעל כהן-פארן
חברי הכנסת
מיקי לוי

אוסאמה סעדי
מוזמנים
פפה אללו - עיריית ירושלים

לורה ורטון - עיריית ירושלים

אריה לוי - ועד הפעולה נגד המטמנה בנחל אוג

ג'מיל סנדוקה - יו"ר ומוכתר מחנה פליטים שועפט

דרוויש דרוויש - שייח', מוכתר עיסוויה

אבו אדם - שייח' מוכתר ראס שחדה

דאוד עטאב - יו"ר ראס שחאדה, שכונת השלום

ג'בועה כבועה - שייח', יו"ר הפזורה הבדואית

עדנה לב - תושבת השכונה

אריה גולן - תושב השכונה
מנהלת הוועדה
לאה קריכלי
רישום פרלמנטרי
ס.ל., חבר המתרגמים

סיור באתר המתוכנן כמטמנה בנחל אוג
היו"ר דוד אמסלם
בוקר טוב לכולם, רבותיי. קודם כל בעקבות הדיונים שעשינו בעבר בנושא של נחל אוג הדברים התפתחו ככה שאני שמחתי גם לשמוע שוועדת הערר קיבלה בסופו של דבר את העמדה של התושבים ושל הוועדה, ולא של העירייה - - -
קריאה
לא של העירייה, צריך להדגיש.
קריאה
היא לא הייתה לצדנו.
היו"ר דוד אמסלם
לא חשוב, זה לא נושא אישי פה. אריה, אתה הובלת את זה מולי, התחלת את הסיפור, אתה וג'ינג'י, אבל כל התושבים איתכם.
קריאה
איפה הג'ינג'י?
היו"ר דוד אמסלם
ג'ינג'י לא בא, הוא מסתרק היום בבוקר. כפי שהבטחתי אז, שאנחנו, הוועדה תצא לסיור במקום להתרשם. אני מכיר את זה מתפקידיי הקודמים בעיריית ירושלים, אבל רציתי שגם חברי הוועדה יסתכלו על מה מדובר ובסופו של דבר גם יבינו מה קורה כשפקידים מבקשים תכנון מסוים, שיבינו על מדובר. אז בבקשה אני אעביר לך את זכות הדיבור, אריה, תסביר לנו על מה מדובר ואחרי זה אנחנו נתרשם ואני אסכם ונחזור לעבודתנו בכנסת.
אריה לוי
אוקיי. קודם כל אני רוצה להודות לוועדת הפנים של הכנסת על התמיכה לאורך כל הדרך ועל כך שבאתם לכאן לסיור. בינתיים, כמו שאמרת, ועדת הערר הארצית קיבלה את הערר שלנו ושל התושבים האחרים. אנחנו נמצאים עכשיו ממש מול המקום שתוכנן על ידי העירייה להיות מזבלה לחומרי עפר, סלעים ופסולת בניין. האתר הזה מוקף ב-100,000 תושבים מכל עבריו, והיה מדובר כאן במשהו שאם היה מתקיים - - -
היו"ר דוד אמסלם
דרך אגב, תדגיש, כל סוגי התושבים, יש פה יהודים, יש ערבים.
אריה לוי
יש פה יהודים, יש ערבים, יש ילדים, יש זקנים, יש גברים, יש נשים, יש כאן בית חולים הדסה, כולל מחלקה למחלות ריאה, יש כאן אוניברסיטה עם יותר מ-20,000 איש שמבקרים בה כל יום, סטודנטים ועובדים, בסך הכול 100,000 איש, שזה הרבה יותר מהרבה מאוד ערים בישראל. זה שמינית מתושבי ירושלים.
היו"ר דוד אמסלם
דקה, ברשותך, שכחתי דבר אחד. מיקי לוי היה שותף מלא בעניין הזה, להכניס אותי לסיפור. זה חשוב לי, זה התחיל ככה, זה התחיל מאריה וממיקי, הם פנו אליי. וכמובן עבדאללה הביא את אוסאמה ו - - -
קריאה
ויעל.
מיקי לוי (יש עתיד)
יעל. חברים, זה עבודה משותפת של כולם.
היו"ר דוד אמסלם
לא, זה התחיל בהתחלה, בתחילת הדרך, עוד לפני שלדעתי יעל הייתה פה בכנסת. לכן אני אומר, החבר'ה האלה הביאו את זה בפניי וכאן הקרדיט להם, לא לי.
אריה לוי
אם היינו מציינים פה את השמות של כל האנשים שעזרו אז היינו מגיעים בערך לשעות אחר הצהריים ועוד הייתי שוכח כמה. אז באמת תודה רבה לכולם על העזרה ואני כבר אומר לכם שאת העזרה אנחנו צריכים גם בהמשך. חשוב לי גם לומר ולחזור ולומר שהעניין הוא לא אישי נגד אדם זה או אחר בעירייה. אנחנו כאן נלחמים על איכות החיים שלנו ועל הבריאות שלנו, על בריאות של 100,000 תושבים למשך 20 שנה.

אנחנו נמצאים ממש מול אותו מקום שאמור היה להיות המפגע. כאן ממש מתחתינו נמצאת ההתחלה של נחל אוג כאשר יש כאן מצפון את השכונות הערביות של ראס חמיס, שועפט, ראס שחאדה, מהצד הזה יש לנו כאן את הגבעה הצרפתית, צמרת הבירה, אחריהם יש את גבעת המבתר ורמת אשכול, מהצד הזה יש את עיסאוויה, יש את האוניברסיטה העברית, יש את בית חולים הדסה. כלומר מסביב 360 מעלות 100,000 תושבים.

הוואדי הזה, לפי התכנית ההזויה שהעירייה תכננה, היא התכוונה להביא לכאן סלעים ועפר ופסולת בניין שהיו אמורים להיגרס במגרסות במספר בלתי ידוע - - -
קריאה
פה?
אריה לוי
פה למטה, ממש מתחתינו, בתוך הוואדי.
מיקי לוי (יש עתיד)
תסתכלו, כל הוואדי הזה - - -
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
מעבר לכביש.
אריה לוי
אני אגיד לכם מאיפה, מהנקודה הזאת, שבה נמצא המחסום, לאורך כל הוואדי, הפיתול הראשון והפיתול השני. אם אתם רוצים לראות את זה בצילום אוויר, כל השטח המסומן בירוק זה השטח שהיה אמור להיות של המטמנה, כל השטח הזה, כאשר הכוונה הייתה למלא חומר, במשך 20 שנה כאשר כל יום, במשך שישה ימים בשבוע, היו אמורות להגיע לכאן בין 500 ל-800 משאיות ביום, כל יום, שישה ימים בשבוע, משבע בבוקר עד עשר בלילה, כאשר החומר הזה היה אמור להיגרס, כאשר המגרסות האלה היו אמורות לייצר כמויות אדירות של אבק ורעש, כאשר לא משנה מאיזה כיוון תבוא הרוח, מכיוון ש-360 מעלות מסביב יש תושבים. מאיפה שלא הייתה באה הרוח תמיד היו תושבים שהיו מקבלים את האבק הזה במשך 20 שנה. המספר של המגרסות שיעבדו כאן למטה הוא מספר בלתי ידוע והחומרים האלה, שהיו אמורים להישפך כאן במשך 20 שנה, היו אמורים להגיע עד לגובה הכביש. במקום הנמוך ביותר להרים בעצם גבעה או הר של בערך 120-130 מטר. אז זה המפגע, בו אנחנו נלחמנו ובו אנחנו נמשיך להילחם מול העירייה, נמשיך להתעקש על החלופה הזאת.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מה המשמעות של קבלת הערר?
אריה לוי
ועדת הערר ישבה במשך שנה שלמה על הנושא, למדה אותו לעומק ובסופה של אותה שנה, לאחר שעברו על כל החומרים שהם קיבלו מכל הצדדים, גם מהעירייה וגם מאיתנו, הוועדה, ועדת ערר ארצית, קיבלה פה אחד החלטה שהיא מקבלת את הערעור שלנו. על פני 47 עמודים מפרטת הוועדה את כל הגורמים ואת כל העובדות ובסופו של דבר, בלי מחלוקת, פה אחד, היא נותנת בדברי הסיכום את האמירה הבאה, 'נוכח האמור אנו מחליטים לקבל את העררים במובן זה שאנחנו מחזירים את הדיון בתכנית לוועדה המחוזית'. בהמשך הם אומרים 'על הוועדה המחוזית לבחון גם את האפשרות לקיים האתר במיקום שהוא מחוץ לגבולה המוניציפאלי של ירושלים'. במקום אחר הם אומרים 'במקום שאינו פוגע באוכלוסייה'.
היו"ר דוד אמסלם
תודה, אריה. תודה רבה. ברשותכם הייתי רוצה שגם השייח' יאמר כמה דברים. בבקשה. אתה תדבר ערבית, אני אתרגם להם.
ג'בועה כבועה
אנחנו גרים למטה, אנחנו כמעט 150 איש, בתוך הנחל אנחנו גרים. אם יעשו את זה, הנה אנחנו, קודם כל יפנו אותנו - - - גם אנחנו, כל הילדים שלנו כל היום בתוך האבק, בתוך המשאיות, בכל זה.
היו"ר דוד אמסלם
תודה רבה. הצטרף אלינו המוכתר של עיסאוויה.
דרוויש דרוויש
(מדבר בערבית).
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
(תרגום חופשי מערבית): אנחנו נמצאים פה בשטח שמשקיף על כל האזורים.
דרוויש דרוויש
בעיסאוויה, במחנה הפליטים שועפט וגם בגבעה הצרפתית.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
את זה לא צריך לתרגם.
דרוויש דרוויש
(מדבר בערבית).
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
(תרגום חופשי מערבית): המקום הזה חשוב מאוד לכלל התושבים ואם יקימו כאן את המטמנה, המזבלה, זה יגרום למחלות לכל התושבים, במיוחד שהכביש הזה מחבר מזרח למערב. אפילו הנוסעים ברכבים יסבלו מהמקום, וגם בית חולים הדסה והאוניברסיטה העברית - - - פה בירושלים. אני מקווה בעזרתם כולכם לעצור את התכנית הזאת. שוקראן.
היו"ר דוד אמסלם
תודה רבה. אני רוצה שתפתחו טיפה, שחברי הכנסת יראו. אני עבדתי בעיר 20 שנה בשיפור פני העיר וזה היה חלק מהתפקיד שלי. הנושא הזה עלה בעבר ואנחנו הורדנו אותו ואני רוצה גם להסביר מדוע. יש פה קודם כל כ-100,000 תושבים מסביב במינימום. דרך אגב, ערבים, יהודים, זה פרויקט באמת אנושי, לא קשור לשום מפלגה ולא לדת וגזע.

האתר הקודם היה בנווה יעקב, אנחנו סגרנו אותו בגלל שהיו שם ילדים שחלו במחלות אסטמה וגם מבוגרים וזה גרם לתחלואה מאוד קשה ולכן נאלצנו לסגור אותו. דרך אגב, זה היה אתר פעיל והייתה לו תוחלת חיים של הרבה מאוד שנים. רק אני רוצה לסבר את האוזן ואת העין ולהסביר לכם, תראו מה הבעיות פה. מעבר לאבק, זה ברור שכל יום 800 משאיות כאן, או 500 או 400, זה לא משנה מה המספרים, במספרים האלה זה כבר לא חשוב, יש כאן בעיית זיהום אוויר עצומה, קבועה, כל השנה.

דבר שני, כל הנחל הזה זה אגן הניקוז של כל הצד הזה, אז אתם מבינים לבד שאם הוא נסתם מה קורה עם המים. יש פה שיטפונות עצומים, שכשזה קרה באזור - - - המוכתר של עיסאוויה, יש לו את המגרש שם, שפעם מילאנו טיפה, כל הכביש הזה נחסם. אני אומר לכם, בדבר מאוד קטן של איזה 200 מטר, חסמנו את כל הכביש וכתוצאה מזה נאלצנו לעשות מעביר מים מלמטה.

דבר שלישי, 500 משאיות בכביש ראשי בכלל, איך יוצאות ונכנסות? תחשבו לבד. נוסעים פה אנשים במהירויות, זה כביש כמעט בין עירוני, זה כביש דו מסלולי, איך בכלל אתה משלב?
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
וממילא הוא פקוק.
היו"ר דוד אמסלם
אני רואה פה כשלים כמעט בכל נושא, לכן אני התפלאתי בכלל איך איזה מישהו הזה איזה שהוא רעיון הזוי מהסוג הזה בכלל. למרות שאמרתי, כבר 20 שנה פסלנו את זה ואני מסכים עם ועדת הערר, אנחנו יצרנו איזה שהוא אתר במישור אדומים שלא מפריע לאף תושב. אתר כזה, ככלל במדינת ישראל, צריך להיות רחוק מאזור מגורים. לכן אני שמח שזו הייתה החלטת - - - אני מדבר הרבה בנושא הזה בגלל שאני פשוט מכיר את הפרטים ואת ההשתלשלות במהלך השנים, לכן אני שמח שוועדת הערר קיבלה את הערר שלה.
קריאה
מה המשמעות?
היו"ר דוד אמסלם
המשמעות היא שהיא החזירה את זה חזרה - - - זה כרגיל, כל ועדת ערר בכל נושא, כמו בית המשפט העליון, כשהוא מקבל החלטה הוא מחזיר את זה חזרה לבית המשפט המחוזי. הם יצטרכו למצוא חלופה אחרת.

לכן קודם כל אני שמח שזו ההחלטה, ואני הבאתי את הסיור לכאן, אל"ף, בגלל שאז קבענו, ודבר שני, היה חשוב לי שחברי הכנסת יראו בעיניים שלהם בגלל שדברים כאלה יכולים לקרות במקומות אחרים בארץ, כדי שיבינו. לפעמים יש מין תחושה לפעמים שבוועדות המחוזיות האנשים שם רואים את הכול והם גאונים והכול. תראו, רבותיי, החלטה של אנשים לכאורה מקצוענים מה הם עושים. אז תבינו, אל תתפלאו שייצאו לנו כל מיני בעיות אחרות של פקידים שזה המקצוע שלהם והם מביאים אותנו לתוצאה הזאת. לכן מבחינתי זו החשיבות של הסיור.

עכשיו, ברשותכם, הייתי רוצה להעביר את רשות הדיבור קודם כל לחברי הכנסת, למספר מילים, ואחרי זה לחלק מהתושבים. בבקשה, מיקי.
מיקי לוי (יש עתיד)
אתה ייצגת אותנו נאמנה, אנחנו פשוט נזעקנו לקול זעקת התושבים, גם כירושלמים, גם כמביני עניין, הבנו שהולך להיות כאן מהלך שפוגע בתושבים, פשוט התגייסנו, זה הכול, כי אנחנו עובדים אצלכם. שיהיה לכולנו בהצלחה. זה עדיין לא נגמר. שיהיה ברור לחלוטין, זה חזר חזרה לוועדה המחוזית, אנחנו נצטרך להשגיח ולהמשיך להיאבק למענכם.
תושבת השכונה
השאלה היא איך עוצרים את זה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אנחנו כאן ואנחנו לא ניתן לזה לקרות.
תושבת השכונה
השאלה היא איך עוצרים את זה וגורמים לניר ברקת למשוך את זה מהמחוזית.
היו"ר דוד אמסלם
אנחנו כנסת, אנחנו נעשה כל מאמץ כדי לעצור את הרעיון האווילי הזה. הייתי מבקש מחבר הכנסת אוסאמה סעדי כמה מילים.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
בוקר טוב לכולם. אני באמת מתרגש לקראת הסיור הזה והרגע הזה. כשקראתי על ההחלטה של ועדת העררים באמת הייתה לי שמחה בלב. אני מלווה את הנושא הזה, אמנם מהצד של תושבי עיסאוויה וראס חמיס ומחנה שועפט, אבל גם מהצד של התושבים בגבעה הצרפתית. אני חייב להדגיש ששיתוף הפעולה בין חברי הכנסת חוצה מחנות, חוצה מפלגות. אני חייב להדגיש שאלמלא הפוש והבולדוזריות של יו"ר הוועדה, דוד אמסלם, לא היינו מגיעים ליום הזה. אני מקווה שעיריית ירושלים תתעשת סוף סוף ותמשוך ותמצא מקום חלופי. כל הכבוד לכם, גם לתושבים הערבים, גם לתושבים היהודים, במאבק הזה ביחד הצלחנו.
היו"ר דוד אמסלם
חברת הכנסת פארן, בבקשה.
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
תודה רבה. קודם כל שלום לכולם, אני רוצה להגיד, להצטרף לדברים שאמר היושב ראש, וכל הכבוד על המאבק הזה. זו הצלחה שלכם, אתם הבאתם את הנושא גם לכנסת, אני זוכרת את כל הפגישות, הייתי כאן בסיור איתכם. תשמעו, זה לא טריוויאלי, ועדת ערר לא כל יום מקבלת את הערר ומחזירה לוועדה מחוזית החלטה בצורה חד משמעית. אין סיכוי שהוועדה המחוזית עכשיו תקבל החלטה אחרת הפוכה, פשוט אין סיכוי, כי הם כבר הבינו את המסר מוועדת הערר, מה, הם רוצים שיוגש שוב ערר? זה לא יקרה. אז קודם כל, כל הכבוד לכם, הצלחתם באמת.

אני גם פניתי לשר, אנחנו יודעים שהמשרד להגנת הסביבה כאן באמת, בצער אני אומרת, לא התנהל בצורה ראויה למשרד שאמור להגן על התושבים ועל הבריאות של האנשים - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
להבדיל ממשרד הבריאות.
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
נכון, ואני רואה את זה, לצערי, קורה בעוד ועוד מקומות ואני נכנסת בהם כשצריך. אני חייבת להגיד שהשר, שנכנס רק באוגוסט לתפקיד שלו, הוא אמר לי ממש לפני שבוע בכנסת שהוא בוחן את הנושא מחדש במשרד ואת הגישה של המשרד, ואם המשרד להגנת הסביבה פה בכלל יבין את האירוע וזה שהוא פשוט צריך להתנגד לתכנית הזאת, זה בוודאי לא יקרה.

אז זהו, אני אמשיך להיות איתכם ובאמת כל הוועדה כאן לרשותכם, כדי שהדברים האלה יתקדמו. תודה רבה.
היו"ר דוד אמסלם
תודה לחברת הכנסת פארן. מצטרפת אלינו כאן לורה ורטון, חברת מועצת העיר. בבקשה.
לורה ורטון
כן, שלום. שמי לורה ורטון, אני חברה במועצת עיריית ירושלים וגם חברה בוועדה המקומית. אני רוצה להודות קודם כל לכל התושבים שהתארגנו יחד, מכל השכונות, וגם לכל המנהיגים מהשכונות, לחברי הכנסת, בראשם יושב ראש הוועדה, דודי אמסלם. אני אופטימית כי אני רואה כמה יפה כולם עובדים פה יחד ואני מאמינה שנצליח, אבל אין ספק שזה עוד לא נגמר. אני בתוך העירייה אעשה כל מה שאני אוכל כדי להביא לידיעתם של האנשים שצריכים לדעת כל מה שנאמר כאן, כל מה שאתם מרגישים, וגם הצדק שבעניינים שנאמרו. אז תודה רבה.
היו"ר דוד אמסלם
תודה, לורה. שני תושבים שרוצים עוד לדבר, אנחנו פשוט צריכים כבר להגיע לכנסת לדיון נוסף. אתה רצית? שאלה. אז בואו נתחיל בשאלה.
תושב השכונה
היום מה קורה עם פסולת הבניין?
היו"ר דוד אמסלם
אני אזמן דיון בכנסת ואני אסביר לך בפגישה אישית מה קורה בכל מדינת ישראל, איך זה עובד, בסדר? אם תרצה. אריה, אתה רוצה לומר משהו?
אריה גולן
אני גר פה 21 שנה, אני לא האמנתי שנצליח לעצור את הטיפשות הזאת. אנחנו טיפלנו בזה גם ברדיו, היינו ראשונים, אני חושב - - -
היו"ר דוד אמסלם
נכון, נכון.
אריה גולן
ומה שמעודד פה, שאני עומד ליד המוכתר של עיסאוויה וזה מעודד מאוד, שבמאבק המשותף הזה, בינתיים אפשר לומר 'ניצחנו', אנחנו עדיין לא בסוף המלחמה, אבל את הקרב החשוב ניצחנו וזה מאוד חשוב. אנשים רוצים לחיות פה. אני לא מבין את העירייה הטיפשית הזאת שמנסה לחבל בשכונות ובכפרים של אנשים שחיים פה, אני לא מבין מה האינטרס פה, מה השכל. נראה לי דבר אידיוטי ואני מודה לכל מי שעזר לנו, דודי אמסלם, ראש הוועדה, והאחרים - - -
היו"ר דוד אמסלם
כל הח"כים.
אריה גולן
והח"כים, חברי הוועדה.
היו"ר דוד אמסלם
ואריה.
אריה גולן
ואריה לוי, המנהיג שלנו.
קריאה
והג'ינג'י.
אריה גולן
הגיע הזמן שנחיה פה בשקט כבר, היו לנו מספיק בעיות גם בלי זה. מיותר וברוך ה' שפטרנו.
היו"ר דוד אמסלם
תודה, אריה.
עדנה לב
מילה אחת על משרד הבריאות. השר ליצמן התנהג בצורה מופתית, נהדרת, הוא מינה ועדה שהיא איתנו וזה מאוד מחמם את הלב לראות את כל ההתגייסות.
היו"ר דוד אמסלם
דרך אגב, באמת מילה חמה רק למשרד הבריאות בעניין הזה, המשרד היחיד שיצא באמת, הפעיל את ההיגיון, לקח אחריות בנושא של הבריאות. אז קודם כל, אריה, תודה על המילים. על זה בבית הכנסת שלנו אומרים חזק וברוך.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
ג'מיל.
היו"ר דוד אמסלם
בבקשה, ג'מיל, ואני מסכם.
ג'מיל סנדוקה
קוראים לי ג'מיל סנדוקה, אני יושב ראש ועד שכונת בשועפט, ראס חמיס. אני שמח על המפגש הזה ועל העזרה שלכם וזו פעם ראשונה מ-50 שנה שיתוף פעולה בין הגבעה הצרפתית ומחנה הפליטים שועפט, ערבים ויהודים באו לאותה מטרה, לאותו עניין, ואנחנו בשם מחנה הפליטים שועפט, יש לנו עוד ישיבות עם הגבעה הצרפתית לטובת שני הכפרים ואנחנו שמחים. היום יש לי הרבה חברים בגבעה הצרפתית ותודה לכם.
היו"ר דוד אמסלם
תודה. טוב, רבותיי, ברשותכם - - -
אבו אדם
אני ראש ועד שכונת השלום בראס שחאדה, ממולכם. אני באמת רוצה להגיד לכם תודה, לשכנים שלנו, לגבעה הצרפתית, לתושבים, תודה רבה לכם מכל הלב, בשמי ובשם התושבים ובאמת לא נשכח לכם את זה בחיים, שאתם עמדתם איתנו, מר אריה וגברתי, באמת תודה רבה לכם כולכם. וגם תודה לחברי הכנסת וגם למיקי לוי, שהוא איתנו, וגם לבחורה של העירייה, לורה, באמת תודה לכם מכל הלב.
היו"ר דוד אמסלם
תודה רבה. הצטרף אלינו פפה אללו, אחד מהאנשים שמובילים מאבקים באופן קונסיסטנטי, הוא רוצה לומר כמה מילים. בבקשה.
פפה אללו
כמה מילים. הבעיה פה באמת זה לא רק לא למטמנה, האנשים עבדו פה, יותר מעשר שנים היה שיתוף פעולה עם התושבים, עם דרוויש דרוויש, על מנת לעשות תכנית של כל האזור. אני אומר לך, שם היה מיועד לבית מלאכה, בית המלאכה היחידי שיש במזרח העיר, ואני אומר לך, הוועדה המקומית אישרה את זה בהתחלה, אבל אחר כך התחילה להיכנס פוליטיקה.
היו"ר דוד אמסלם
קצר. תגיד שני משפטים. לסיכום.
פפה אללו
המטמנה תפגע באמון, אני אומר לך, לא רק בבריאות, לא רק באמון של האנשים.
מיקי לוי (יש עתיד)
פפה, הצדק ניצח, זה הסיכום.
היו"ר דוד אמסלם
תודה. טוב, רבותיי, ברשותכם אני רוצה לסכם בשני משפטים. אני שמח שהגענו עד הלום, שהצלחנו לעצור את זה בשלב הזה, זה אתם בעיקר, ואנחנו מה שנקרא נתנו לכם את הרוח הגבית. אנחנו נמשיך לעקוב אחרי זה כמובן, אתם תעדכנו אותנו גם. זה רק באמת מראה שכשהתושבים - - - אני תמיד אומר, כשאתה צודק ומתעקש אתה בסוף חייב לנצח, אין דרך אחרת, בגלל שאתה צודק. לכן זה באמת מראה שיש תקווה. גם לנהל מאבקים ציבוריים לא פשוטים, מול עיריית ירושלים זה לא פשוט לארגן מאבק והתושבים פה לקחו יוזמה, תושבים מכל הכפרים והשכונות באזור ובאמת בצורה מעוררת התפעלות הובילו את המאבק. בסופו של דבר זה הצליח. רוב התושבים במדינת ישראל יגידו לכם ש'זה לא הולך, זה לא יצליח, חבל על הזמן', אבל זה הצליח.

אז אנחנו באמת, אני מודה לכם, אני מתפעל מזה גם באופן אישי, מכל מה שקרה פה. אנחנו נמשיך לעקוב אחרי זה ואני מאחל לכולנו שבת שלום.
אריה לוי
תודה לכם על כל העזרה ואנחנו צריכים את העזרה שלכם בהמשך.
היו"ר דוד אמסלם
בוודאי.

הישיבה ננעלה בשעה 09:00.

קוד המקור של הנתונים