ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 08/05/2017

אי היערכות המדינה להרחבת העיר קריית-גת

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 52

מישיבת הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי

יום שני, י"ב באייר התשע"ז (08 במאי 2017), שעה 10:00
סדר היום
אי היערכות המדינה להרחבת העיר קריית-גת - דיון מעקב
נכחו
חברי הוועדה: מכלוף מיקי זוהר – היו"ר

אכרם חסון
מוזמנים
דניאל מלצר - רפרנט רמ"י, משרד האוצר

רם נהרי - מרכז בכיר מיפוי ותכנון, משרד החינוך

מיטל הומינר - רכזת תקציב פיתוח, משרד התחבורה

טל שלום רוזן - מנהלת אגף פרויקטים, חברת נתיבי ישראל

אסף פארן - מנהל מחלקת פרויקטים דרום, חברת נתיבי ישראל

ראסם נאטור - מרכז בכיר תשתיות ופרויקטים, משרד הכלכלה

שולמית גרטל - מרכז בכיר תכנון ערים, משרד הבינוי והשיכון

מירב יחדיו-לוינץ - מרכזת בכירה תכניות עבודה ותקציב, משרד הבינוי והשיכון

דפנה זעירא - מנהלת מחלקת בריאות הסביבה, ל.ב מ אשקלון, משרד הבריאות

חגי פורבס - מנהל מטה, אגף מעונות יום ומשפחתונים, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

ליאור אוליניק - צוות שינוי גבולות וחלוקת הכנסות, משרד הפנים

עומרי ורדיקה - אגף הנדסה, פיתוח ותשתיות, רשות מקרקעי ישראל

אבירם דהרי - ראש עיר, עיריית קריית גת

איתי ספיבק - מנהל פרויקטים, חברת נתיבי ישראל

יוסף הלוי - סמנכ"ל הנדסה, חברת נתיבי ישראל

שני אטלי - פעילה, המשמר החברתי
מנהלת הוועדה
אריאלה אהרון
רישום פרלמנטרי
ס.ל., חבר התרגומים

אי היערכות המדינה להרחבת העיר קריית-גת
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
שלום וברכה, אני מבקש לפתוח את הדיון בוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי. אנחנו חוזרים עכשיו לעבודה רצינית ומשמעותית למען מדינת ישראל.

הדיון היום הוא בנושא אי היערכות המדינה להרחבת העיר קרית גת, זה דיון המשך. לדעתי, זה הדיון השלישי בנושא הזה. אנחנו מכירים את הנושא הזה, יודעים שישנה התקדמות משמעותית בבניית השכונה החדשה בקרית גת, כרמי גת, מדובר על כ-8,000 יחידות דיור. אנחנו גם יודעים שמצד שני לעירייה יש קשיים רבים להתמודד עם משרדי הממשלה כדי באמת להביא למצב שתוקם שם שכונה טובה, תקינה, עם תשתיות ראויות לאזרחי ישראל. כמובן התכנית הזאת הייתה בוסר. הרי ידוע שהסכם הגג של קרית גת הוא ההסכם הראשון, אם אינני טועה, שנחתם אי פעם במדינת ישראל והוא הסכם שהיה מאוד בוסר בזמנו ונעשו שם באמת מאמצים כבירים מצד העירייה מתוך רצון אמיתי לבנות את ארץ ישראל ולבנות ולהיבנות יחד איתה ולהגדיל את כמות הדירות, לזוגות הצעירים במיוחד, ומן הסתם הפעולה הזאת היא פעולה משמעותית ויש לה השלכות כלכליות רחבות ואנחנו מצפים והעירייה מן הסתם מצפה שמדינת ישראל תעמוד לצדה בדרך החשובה שהיא רוצה לעשות על מנת לבנות עוד 8,000 יחידות דיור במדינת ישראל, שזה בימים אלה נחשב מצרך נדיר.

אז בתחילה אנחנו נשמע כמובן את ראש העיר עם סקירה קצרה, אם הייתה איזה שהיא התקדמות מהדיון הקודם, היכן הדברים עומדים ומה המצב הנוכחי. לאחר מכן גם נשמע את משרדי הממשלה, מתוך תקווה שמשרדי הממשלה יביאו היום בשורה אמיתית. אני גם בהמשך הדיון אייצר כאן הצהרה, לאחר שיחה שהייתה לי עם ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי, לפני דקות ספורות, טרם כניסתי לדיון. אנחנו נשמע גם מה הוא רוצה לומר בעניין הזה ואני אעביר את המסר. אדוני ראש העיר, בבקשה.
אבירם דהרי
בוקר טוב לכולם, אני שמח שיש נוכחות יפה, כבוד היושב ראש, באמת אנשים מתייחסים - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
זו ועדה בכנסת, בכל זאת.
אבירם דהרי
כן, בסדר. אנשי מקצוע. נוכחות יפה של אנשי מקצוע, שזה הדבר החשוב בסוף.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
נכון.
אבירם דהרי
זה הצעד הכי גדול שאפשר לעשות ברמה של הרצינות ועכשיו רק צריך לתרגם את זה לביצוע. אני רוצה להגיד שאני חושב שעדיין הממשלה בעיקרון לא הפנימה שהסכם גג הוא הסכם גג, ככתבו וכלשונו. זאת אומרת עוד לפני כל השיפורים שנעשים מהסכם להסכם, אפילו בהסכם הראשון, מהרגע שחתמנו, עיריית קרית גת, עם ממשלת ישראל, לא עם משרד כזה או אחר, שצריכים להיות 84 מעונות, אז מישהו בממשלת ישראל צריך לשים כסף של 84 מעונות, 84 הרשאות לטובת הנושא הזה. לא צריך שום קול קורא יותר, למה לעשות קול קורא וכל הבירוקרטיה הזאת? הוחלט כבר, חתום, 84 מעונות יהיו בכרמי גת. 55 כיתות גן? קדימה, שימו את הכסף, לא צריך שמשרד החינוך או משרד הכלכלה או משרד הרווחה יתחיל לרוץ.

למשל אני בחוץ עם 2,600 היתרים שיאוכלסו בחודשים הקרובים. לפי התכנית שחתומה על ידי ממשלת ישראל, אמנם שר האוצר הקודם, אבל לא חשוב, 6 בתי כנסת צריכים להיות שם. אתה בא למשרד הדתות, הוא אומר לי 'אין סיכוי שתקבל אפילו אחד'. לא הבנתי, כתוב פה, הוא אומר לי 'לך למי שחתם'. אותו דבר עם המעונות, אותו דבר שאר מוסדות הציבור, כשההבטחה הבסיסית לתושבים, או למתיישבים החדשים בכרמי גת, זה ש'אל תדאג, עוד לפני שתגיע לגור המוסדות מוכנים'. זה פשוט נוגד את ההבטחה הכי הכי הכי בסיסית, עזבו כל מיני דברים באמצע ועיכובים שאין מה לעשות, חלק מהחיים זה אתגרים ומהמורות שצריכים לדלג עליהם.

אנחנו מתעסקים עם משהו שאין לו תקדים במדינת ישראל. במקביל לזה שאנחנו עושים מהצד ככה, מכפילים את העיר, אין לזה תקדים במדינת ישראל, אתה יכול להכפיל יישוב כפרי וכן הלאה, להכפיל עיר בשלוש-ארבע שנים, אין לזה תקדים. אפשר לבנות עיר חדשה, בסדר, גם לא בטוח שזה יהיה בשלוש-ארבע שנים, אבל להכפיל עיר כשבמקביל ל-8,000, 7,600 יחידות דיור אתה עושה בתוך העיר 6,000-8,000 התחדשות עירונית, במספרים אנחנו עושים יותר מעיריית תל אביב ורמת גן ביחד התחדשות עירונית, דמיינו את המספרים האלה, קרית גת עושה יותר מתל אביב ורמת גן ביחד פינוי בינוי, הגיוני? לא. פעם לא היה הגיוני, היום, בואו תראו, כל ילד בן 13, כשהוא לומד לבר מצווה הוא קורא חוזה של פינוי בינוי, הוא קורא את התורה וחוזה של פינוי בינוי. אם לא, הוא לא עובר, הוא לא נקרא בוגר.

אז יש לנו בעיות אובייקטיביות, מה שנקרא, ויש בעיות שחבל, מראש אפשר היה לדלג עליהן, ובאמת, כבוד היושב ראש לקח על עצמו את המשימה הזאת וזה אבן בוחן להסכמים הבאים, לערים הבאות. לא חוכמה לחתום, בסוף בסוף בסוף הזוג הצעיר צריך להיכנס לגור. שיווקים, לא מעניין אף אחד, כל הדברים האלה, בסוף צריכים לגור ואז המחירים יירדו או לא יודע מה, אבל לפחות אנשים יגורו. לכן שם המשחק הוא לא רק לחתום על הסכם טוב. אני רק אתן לכם דוגמה, הפער בין ההסכם הראשון שאנחנו חתמנו לבין ההסכמים האחרונים, עוד לא בדקנו את עכו, אבל אני מדבר על האחרונים, יבנה, אשקלון, הפער בכסף שמגיע לעיריית קרית גת הוא 700 מיליון שקל. אתם מדמיינים? אותו הסכם, רק פער של 700 מיליון שקל. אני אקרא את עכו, אני לא אתפלא אם יהיה שם פער יותר גדול. זה אומר שהראשונים, לא רק שאת ה-מיליארד 600 לא נותנים בזמן, מסודר, אלא גם חסר עוד 700 וגם זה בכלל לך תחפש אותם.

בקיצור, בשורה התחתונה, אני יכול לציין שמשרד החינוך עשה מאמצים עילאיים לצמצם את הפערים, למרות שאנחנו עדיין טוענים שמשרד החינוך צריך לקבל ממשרד האוצר את כל הכסף על כל כרמי גת ולחלק את ההרשאות כדי שנתחיל לתכנן. כשאני מקבל הרשאה זה אחרי שהמתכננים תכננו וכן הלאה וכן הלאה, אז מקבלים הרשאה. גם זה עבודה. אם אתה לא מקבל את זה, את המקדמות האלה, אז כל עיכוב קטן זה עיכוב מיותר. סוכם שיהיה, לא צריך לעשות שום בחינה, שום הכרה בצורך, כלום, זה הסכם גג. אבל אני רוצה לציין לחיוב את משרד החינוך.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אוקיי, אנחנו נפרט עכשיו משרד משרד ואנחנו נעבור נושא נושא.
אבירם דהרי
כעיקרון, נכון להיום, או נכון לאתמול, צומצם הפער, נכון, רם?
רם נהרי
כן.
אבירם דהרי
יש לנו 07, 02, גני הילדים ובתי הספר, חוץ מהמקיף, שעדיין המקיף - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
משרד החינוך יקבל את חלקו בדיון והוא גם יפרט לנו.
אבירם דהרי
בסדר. מה שכן, יש לנו שלוש בעיות מרכזיות מול המשרדים האחרים, לא האוצר. מעונות, לא קיבלתי הרשאה אחת.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
משרד הכלכלה.
אבירם דהרי
לא קיבלנו הרשאה אחת, נקודה.
קריאה
זה הרווחה היום, עבר לרווחה, אבל יש פה נציג.
אבירם דהרי
מה, חזר לרווחה? זה היה ברווחה.
קריאה
כן. יש פה נציג.
אבירם דהרי
ברווחה, בסדר, לא חשוב. לא אכפת לנו, אין בעיה, העיקר שמישהו יביא, כי אנחנו חתמנו עם הממשלה, לא עם אף אחד אחר. וגם את המשרד הזה אני לא מאשים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
דתות, אמרנו.
אבירם דהרי
דתות, אין לי כלום. נתיבי ישראל. נתיבי ישראל זה תופעה מדהימה. אני אזכיר לך, כבודו, אתם יודעים שכרמי גת, בלי מחלף אפשר היה לבנות אחרי פשרות 700 יחידות דיור בלבד מתוך ה-8,000. זהו, לפי המלצה של מומחים. היה רשום בתב"ע רק 700 דירות, אלא מה? התחלנו לשווק, לאוצר יצא ריר מכל הכיוונים, הוא רואה וואו, אפשר לשווק פה אלפים, ביום אחד. דרך אגב, אנחנו עשינו ותמ"ל קרית גת מערב, 10,000 יחידות דיור שנה וחצי. אין לזה תקדים גם כן במדינת ישראל. אז אנחנו עושים, אמרו 'תשמע, בוא לא יהיה מחלף ל-700, בוא נגדיל', כי השכונה הראשונה היא 1,100-1,200. הלכו לוועדה המחוזית, שינו את המגבלה המקצועית, תראו באיזה מהירות משנים מגבלות מקצועיות, ל-1,100-1,200.
קריאה
2,600, ראש העיר.
אבירם דהרי
חכה, כבודו, יש סדר. ואז גמרנו לשווק את 07, שוב יוצא הריר, רוצים לשווק, זה כסף למדינה במאות מיליונים. אומרים, 'תשמע, בוא תשווק את 02', אמרתי, 'מה, אתם נורמלים?, עוד אין מחלף, אין תכנון, אין כלום', 'לא משנה, בוא נשווק'. הלכו למחוזי, מעל הראש שלנו, עוד פעם הלכו לאותו איש מקצוע ושינו את המגבלה מ-1,200 ל-2,600, ואנחנו עצובים, זה טרגי קומדיה, מה שנקרא. קומדיה לאנשי המקצוע וטרגי לאלה שיגורו שם. עכשיו אמרנו, מה עוד אתם רוצים? 4,000? אתם רוצים להגדיל ל-4,000? כי עכשיו שיווקו גם את השכונות הבאות. כרמי גת נגמר לשיווק, אין יותר שיווק, גמרו הכול, גמרו עוד שלוש שכונות מעבר לשתיים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
רק אין איך להגיע לשכונות.
אבירם דהרי
כן. עכשיו, בשכונה השלישית עומדים יזמים, אנחנו רצים מהר עם הפיתוח, הם צריכים לקבל במרץ 19', כולם מתקשרים אלינו, 'מתי אני יכול לבוא?' אני אומר לו 'מרץ 19', לא 17', תבוא בעוד שנתיים', 'מה פתאום? שילמתי לזה, הבטיחו לי', 'מה הבטיחו לך? יש בחוזה וחוץ מזה אין מחלף'. תקשיבו טוב, צריכים להיות שני מחלפים. אני כבר מגיע למחלף השני, 4,000 זה המחלף השני, זאת אומרת אני לא יכול - - - מעל 2,000, רוצים להגדיל את זה. אז מה עכשיו המציאו נתיבי ישראל? במקום עכשיו להגדיל את הכמות מ-2,600 ל-4,000 יש להם הצעה חדשה, למה מחלף, אחי? מספיק שתי כיכרות והכול יהיה בסדר. הם רוצים שתי כיכרות, אמרתי, כיכרות? כיכרות אני עושה ביום אחד, מה זה כיכרות? מחלף, אחי, מחלף על 700, 1,200, 2,600, אבל מחלף, ריבונו של עולם. לא, הם רוצים כיכר, שתי כיכרות. זה, אני לא יודע אם לצחוק או לבכות.

זה פחות או יותר. אני לא מדבר על האוצר, האוצר זה בנפרד, כמו שאמר היושב ראש, אלה נושאים אחרים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
תיכף נדבר גם על זה. אכרם, אתה רוצה לומר כמה דברים, לפני שנעבור למשרדים?
אכרם חסון (כולנו)
כן, בקצרה. קודם כל אני מברך על הדיון ואני באתי במיוחד מכמה סיבות. קודם כל קרית גת חשובה לנו. אני איש שתומך בפריפריה וכל הזמן טענתי שהפריפריה לא מקבלת את חלקה ואת מה שמגיע לה וקשה לי לראות צעירים עוזבים לברלין ולמקומות אחרים ועוזבים את המקומות הכי חשובים במדינת ישראל, אז כך שאני שמח ואנחנו מודים לראש העיר על העשייה הרבה.

אני גם דיברתי עם שר האוצר ואני רוצה להגיד לך, לא במקרה שהוותמ"ל וכולם עוקבים ועושים את הכול, כי בהתחדשות עירונית אתם ספינת הדגל של כל מינהל התכנון, של שר האוצר וכל מי שעוסק במלאכה ואנחנו מברכים אתכם על כך. גם השר תומך, כל ועדות התכנון קיבלו הוראה לבוא לקראתכם, לעזור ולסייע ואנחנו נמצאים כאן כוועדה ביחד עם ידידי מיקי באמת לקדם. זו הוועדה שקמה בזמן הנכון ובמקום הנכון כדי לשפר את המצב וכדי לעשות מה שנקרא תיקון עוול היסטורי שנעשה עם הפריפריה, במיוחד עם קרית גת. אז אני מאחל לכם הצלחה ואני תמיד לרשותכם.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
תודה, אכרם, דברים חשובים, תודה רבה לך. אני באמת חייב לחזק את דבריך בזה שהשר כחלון תומך בפתרון, הוא ביקש לקדם פתרון. אנשי לשכתו מעורבים בזה ותיכף נפרט מה שאמר אביגדור יצחקי.

משרד הדתות, מי נציג משרד הדתות? טובה? היא לא כאן? משרד הדתות לא פה? תבדקו אם הוא יכול לחזור חזרה, אם הוא יצא, נכנס. טוב, משרד הרווחה.
חגי פורבס
עבודה ורווחה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
עבודה ורווחה. הילד שלי צריך ללכת למעון, איפה הוא הולך? אני אמרתי כבר אין ספור פעמים ואני אחזור על זה שוב, גם אני הולך להיות תושב כרמי גת, גם אני בונה את ביתי. אגב, אני צפוי להיכנס לשם בעוד שלושה-ארבעה חודשים לגור. אדוני ראש העיר, עשית לי כבר מדרכה? אני שואל איפה הילד שלי יהיה, באיזה מעון הוא יהיה.
חגי פורבס
כידוע על גילאי לידה עד 3 לא חל חוק חינוך חובה - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז אני אשים אותו בבית?
חגי פורבס
לא, שנייה, ולכן המצב הוא כרגע שאנחנו בשאיפה להרחיב את היצע מעונות היום ברחבי הארץ. אנחנו מודעים למחסור במעונות - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
שם ותפקיד לפרוטוקול.
חגי פורבס
חגי, מנהל מטה, אגף מעונות יום. אנחנו מודעים למחסור במעונות יום שיש בכל הארץ ואנחנו פועלים להגדלת ההיצג. השר כץ, כשתחום התעסוקה הגיע לידיו לפני כשמונה חודשים, הוא שם חשיבות - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני מבקש ממך, חגי, אני מכיר את השר כץ אישית, הוא חבר שלי למפלגה, אפילו תמכתי בו לראשות מרכז הליכוד, אז אני לא צריך פירוט על עשייתו הברוכה, כי אנחנו מכירים אותה. אני צריך תשובה מתי יהיה מעון לילדים בכרמי גת.
חגי פורבס
אוקיי, אז אני אכנס לפרטים. הסכמי גג, אני מדבר בכלל, לאו דווקא על קרית גת, באופן רחב על כל הרשויות עם הסכמי הגג ברחבי הארץ, איך זה עובד מבחינתנו. הייתה החלטת ממשלה ישנה שנתנה איזה שהיא הטבה מסוימת בבניית מעונות יום לרשויות עם הסכמי גג. אנחנו היום במנגנון תקצוב שונה, שההטבה הזו אינה רלוונטית, לכן כל הרשויות שחתמו הסכמי גג, בכל רחבי הארץ, נידונות מבחינתנו כמו רשויות אחרות שלא חתומות על הסכמי גג. זה המנגנון של התקצוב שאנחנו פועלים מכוחו היום, אין לנו איזה שהיא עדיפות מיוחדת לרשויות עם הסכמי גג, וקרית גת בכללם. המנגנון הוא כל הקודם זוכה, רשות שמגישה ראשונה בקשה שעומדת בכל תנאי הסף וכו', בהתאם לתקציב שעומד לרשותנו תקבל את התקציב. זה בכללי על הסכמי גג, לכן קרית גת בעצם מטופלת מבחינתנו כמו כל רשות אחרת.

קרית גת הגישה בקשות לבניית מעונות יום. יש להם שני מעונות יום, שהם לא בכרמי גת, שקיבלו תקצוב, כי הם הוגשו יחסית מוקדם ובשלב הזה נגמר לנו התקציב. אני רואה לפניי, יש לנו בקשות של כרמי גת, וגם נפגשתי על זה עם נציגים ממטה הדיור והסברתי להם את התמונה, יש לנו בקשות בקנה של כרמי גת שמבחינתנו הן תקינות והכול בסדר, אנחנו מחכים לתקציב. כרגע בשלב הזה תקציב 2017 נגמר לנוהל הרגיל, ב-2018 השר כץ השיג סכום מאוד מאוד גדול של כ-350 מיליון שקל, אני מאמין שאם לא יהיו בעיות ב-2018 הבקשות האלה ייכנסו, כשאני חייב פה להגיד משהו שיהיה ידוע לכולם, אתה מדבר על 84 מ מעונות, מבחינתנו כרגע יש מספר מקסימלי של כיתות מעון, של 15 כיתות, כשמעון תלת כיתתי, זה מעון סטנדרטי, זאת אומרת חמישה מעונות.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מה העלות של מעון אחד?
חגי פורבס
היא נעה בין 2.8 מיליון ל-3.7, תלוי במאפיינים ההנדסיים של המבנה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ובעיקרון מה שאתה אומר זה שאם וכאשר תאשרו את חמשת המעונות שהגישה קרית גת - - -
אבירם דהרי
מה חמש? 07 ו-02, בשתי השכונות, על פי הסכם הגג 20 כיתות מעון, נקודה, אין לנו כלום. עד שהוא ב-2018 ייתן לך ארבע-חמש מתוך ה-20 - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
כיתות מעון זה כאילו כל אחת שלוש?
אבירם דהרי
לא, שלוש זה אחד.
חגי פורבס
מעון סטנדרטי הוא שלוש כיתות, יש לכם בקשות של ארבע כיתות, של חמש כיתות. אצלכם זה מגוון.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אוקיי, אז אתה אומר שאם וכאשר זה יאושר זה יאושר רק בשנת 2018.
חגי פורבס
כבר שני מעונות אושרו.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני מדבר על כרמי גת.
חגי פורבס
על כרמי גת, כן. אני יודע ש - - -
אבירם דהרי
שתבין, בתוך העיר אנחנו בונים עוד 6,000. זאת אומרת אתה אומר כל קרית גת - - - אני מבין אותו, לא מעניין אותו הסכם גג, הוא אומר 'אתה עיר, תגיש בקשה, קול קורא'.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
שמעתי מה שהוא אומר. אני מבקש ממך, ידידי - - -
אבירם דהרי
צריך להגיש קול קורא, למה?
חגי פורבס
שנייה, אני - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
הבנתי מה שאתה אומר.
חגי פורבס
לא, דיברת על חמישה מעונות ואני חייב לסייג. מדובר על סך הכול 15 כיתות לרשות, כשהרשות כבר קיבלה שש כיתות - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז אתה מדבר על עוד תשע כיתות, אולי, ל-18'.
חגי פורבס
כן.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אוקיי, הבנתי. בוא תראה מה אני מציע לאדוני, כי הוועדה רואה את זה באמת בחומרה. אני חושב שההיערכות של המשרד לקויה, לקויה מהסיבה שהיא לא יודעת להבחין או להבדיל בין מקרה אחד לשני. היא עובדת בצורה שרירותית ובצורה אוטומטית ומה לעשות שהחיים שלנו הם לא חיים אוטומטיים, הם חיים דינמיים ויש בהם דברים שאינם לפעמים צפויים ויש גם מה שנקרא צרכים מסוימים שאנחנו צריכים לתת עליהם מענה קודם לצרכים אחרים. אז הגישה לדעתי היא גישה לקויה ואני מציע לכם באמת במשרד לבדוק את הגישה הזו.

אבל בכל מקרה לא יעלה על הדעת ש-2,600 משפחות, שזה בערך 10,000 איש, יעברו לשכונה חדשה, שאתה הולך לספק להם רק בשנת 2018 תשע כיתות. זה לא יכול להיות.
אבירם דהרי
לא, הוא רק הביא הרשאה. זה ב-2019 יהיה לך.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אפילו על אחת כמה וכמה. ולכן אני באמת מציע שאנחנו נעשה פה דיון המשך ואני מקווה שתבוא עם בשורה. שתפנו לשר ותגידו לו שחברו לסיעה מהליכוד, מיקי זוהר, אמר לו שיעשה חושבים יחד עם המשרד שלו בכל הנוגע לסוגיית כרמי גת ובכלל באופן כללי ויביאו פתרון לכיתות הגן. מינימום 20 כיתות גן ומקסימום עד ספטמבר הקרוב הרשאה, בשנת 2017. הוא יודע להביא את הכסף, אם הוא צריך עזרה בוועדת הכספים הוא גם יודע שאנחנו נוכל לעזור לו ולכן אני מבקש ממך לחזור למשרד, לפגוש את השר ואת אנשי המשרד שלו, ולהסביר להם שהמצב הנוכחי הוא בלתי אפשרי ואנחנו לא נקבל את זה. אנחנו לא נקבל את זה ואנחנו נעשה פה עוד דיון רק בנושא הזה, אם צריך כמה דיונים. אתם צריכים להביא פתרון של 20 כיתות גן עוד בשנת 2017. אין דרך אחרת לפתור את הבעיה הזאת של 10,000 איש שיחיו שם בלי לתת פתרון לילדים שלהם.
אבירם דהרי
רק שתדע שאין להם מעונות גם בעיר הוותיקה, זאת אומרת גם אם ייסעו אין לאן.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אין להם לאן. הילדים לא יכולים להישאר בבית עם ההורים, אתה מבין את זה, נכון?
חגי פורבס
אז לכן פתחתי שאנחנו מודעים למחסור במעונות יום והמחסור הזה הוא בכל הארץ, אנחנו עם ביקושים, אני אומר ל-2017 נגמר לנו הכסף, יש ביקושים בכל רחבי הארץ.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אתה יכול לומר לי אם יש עוד עיר במדינת ישראל שיש 10,000 תושבים חדשים בעיר שלה שצריכים פתרון לילדים שלהם? יש כזה מקרה במדינת ישראל?
חגי פורבס
אני יודע שרשויות רבות, אני לא יודע - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני אומר לך שאין לך מקרה כזה.
חגי פורבס
בירושלים יש 800,000 תושבים וחסר מעונות יום.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אבל אני שואל, האם יש מקרה בו עיר גדלה ממעל 50,000 תושבים למעל 60,000 תושבים. יש לך מקרה כזה?
אבירם דהרי
היא כבר 60, היא עולה ל-70 ומשהו.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז כמו שאמרת, המנגנון לא כרגע רואה צרכים לנגד עיניו, אבל אני יכול להגיד לך שהביקושים של הרשויות המקומיות, לא רק של קרית גת - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ידידי מוכן להצהיר לוועדה שהוא ייגש אל השר ולמנהלים ויעביר את המסר שאנחנו זקוקים בדחיפות ל-20 כיתות עוד בשנת 2017? הרשאה?
חגי פורבס
בהחלט.
אבירם דהרי
אבל מה שאתה אומר, בסיכומו של דבר, שזה שכתוב בהסכם הגג, 'מגיע לי איקס, וואי' וחתמו איתי, אין לזה שום משמעות, נכון? זה מה שאתה אומר?
חגי פורבס
לא רק לקרית גת, כל הרשויות עם הסכמי - - -
אבירם דהרי
כן, כל הסכם גג, לא קשור אלינו ספציפית.
קריאה
זה לא מעניין אותם.
אבירם דהרי
לא, אין לזה משמעות. אף אחד לא אומר לו 'זה הכסף של הסכם הגג הזה וזה הכסף - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
זו אוזלת יד של הממשלה וממשלה מורכבת מכמה משרדים, לא רק ממשרד אחד.
חגי פורבס
אני מבין שמטה הדיור מודע לסוגיה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בסדר, אתה קיבלת את דבריי. יפה. משרד הדתות הגיעו? תנסו למצוא אותם, חשוב לי לדבר איתם.

נתיבי ישראל. אני ככה מדי כמה ימים משוטט שם באזור, הולך לראות מה קורה, אם בנו לי את הממ"ד כמו שצריך וזה - - -
יוסף הלוי
אז על הדרך אתה - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז על הדרך אני עושה סיבוב ועיקוף של מספר קילומטרים כדי להגיע לשם. זו אחת השכונות הכי לא נגישות כרגע מבחינה תחבורתית, היא לא נוחה מבחינה תחבורתית. בעוד כמה חודשים אנחנו בעזרת ה' נרצה לעבור, לקחת את הילדים בבוקר לבית הספר, להחזיר אותם, ללכת לעבודה. לי זה קל, זה קרוב לי, היציאה לכנסת זה ממש זריז משם, אבל באופן כללי יש הרבה אנשים שאולי ירצו לנסוע למקומות אחרים. אז מה הפתרון שאנחנו מביאים?
יוסף הלוי
תן לי רגע, ברשותך, אדוני, שתי דקות של סקירה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
שם ותפקיד.
יוסף הלוי
יוסי הלוי, סמנכ"ל הנדסה בחברת נתיבי ישראל. קצת כאבה לי הציניות של אדוני ראש העיר ב - - - כאב לי מכל מיני כיוונים, לא - - -
אבירם דהרי
זה לא ציניות, זה מציאות. הלוואי שזה היה ציניות.
יוסף הלוי
אבל הכאב הוא בחלקו הוא גם מתחלק בכאב שלך.
אבירם דהרי
אם היית קונה בית בכרמי גת היית שותף.
יוסף הלוי
אני רואה בעצמנו זרוע לפתרון ולא זרוע לבעיה. בהקשרים האלה גם ראש העיר היה אצלנו בדיונים, לא פעם ולא פעמיים אצל המנכ"ל, ובהקשרים האלה אני חייב לומר, ככה רגע מ-20,000 רגל, נתיבי ישראל מחויבת באופן מלא לכל נושא הדיור. זה לא המקום היחיד שאנחנו נותני כתף מרכזיים בעולם התחבורה. אם זה חריש, אם זה אשקלון, אם זה אפולוניה, אם זה מחלף חן, הרבה מאוד פרויקטים שהיום מקודמים בזום מאוד מאוד חזק ברמה הכי גבוהה בחברה כדי להבטיח את ה - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אם תוכל לתאר לנו את קרית גת.
יוסף הלוי
אני עוד רגע אגיע לעניין קרית גת. גם בקרית גת, ככה כתבתי לעצמי, ראש העיר דיבר על הסכם הגג שהיה בוסר וכו' - - -
אבירם דהרי
לא, מתי הוא נחתם? בנובמבר 13', אנחנו ב-17', עוד מעט ארבע שנים עם כסף מוכן.
יוסף הלוי
מכירים, תן לי רגע - - -
אבירם דהרי
בוא תגיד לי איפה אתה עומד מנובמבר 13' עד היום.
יוסף הלוי
אדוני ראש העיר, תנו לי רגע סקירה קצרה.
אבירם דהרי
אני כבר בניתי גשר.
יוסף הלוי
אני איתך. אני יודע, מי שעזר לבנות את הגשר היה, בין השאר, אנחנו.
אבירם דהרי
נכון.
יוסף הלוי
התיאום אצלנו, חברת - - - ישבה אצלי על השולחן, קיבלתי הכרעות קשות בעניין הגשר הזה כדי לאפשר את הגשר הזה ואני גאה על זה, לא אומר שום דבר. זאת אומרת אני אומר, גם זה היה אצלנו על שולחננו, כולל סיוע מלא לעיר. אנחנו מחויבים לחלוטין.

אני רוצה לומר בהקשר הזה. ההליך הסטטוטורי, כפי שאדוני ראש העיר מכיר, להקמת שני המחלפים, הסתיים בסוף 2014, תקצוב הגיע אלינו ב-2015, נכון יותר באפריל 2015, הליכי הפקעות אורכים זמן, העתקה של קווי ביוב, אם אדוני מסתובב, ראש העיר בוודאי מסתובב שם, אבל גם אתה, ביוב, מקורות, הביצוע התחיל כבר למעשה ב-2015. המכרז, כפי שהתחייבנו, התפרסם באפריל 16', בסוף 2016 יש לנו קבלן זכייני. צריך להבין, וכולנו צריכים להבין את זה, שהיכולת של כולנו, וזה גם לדברים הבאים, לצמצם לוחות זמנים, זה לא בזמן שיש קבלן, כי בסוף יש לו שופל והדברים לוקחים זמן, הפערים המרכזיים בלוחות הזמנים שאפשר לצמצם זה עד יום פרסום המכרז. את הזמנים האלה עברו, תקצוב, תכנון וכו'.

בהקשר הזה אמר ראש העיר על המענים הזמניים שניתנו. גם פה אנחנו מחזיקים בשני כובעים, האחד ברגולטור, שדואג שדרך 35 לא תיפגע, כי בסוף צריך לנסוע, ויש לנו הבדל מהותי בהתייחסות שלנו גם כנותני האישורים בהקשרים האלה, אם יש מענה קבוע בעוד שנה-שנתיים, אפשר לבוא ולהגיד, אוקיי זמנית אפשר להשאיר חיבור ימינה ימינה, זמנית אפשר להשאיר רמזור ואז בוחנים את העובדה שאוקיי, רמזור באמת לשנתיים עד שייפתחו המחלפים, אפשר להתמודד איתו ברמת ציר 35 והדברים האלה נבחנים, לא רק על ידינו, גם על ידי יועצים של הוועדה המחוזית וגם הוועדה המחוזית וגם העירייה לא תאפשר, אני מניח, פתרונות לא מספיק טובים.

אנחנו בדרך, התקציב נמצא, המכרז יצא לדרך ופה אנחנו שותפים מלאים. אדוני ראש העיר, אני אומר לך, במתן כתף משותף אפשר גם לעשות את המאמץ ולכווץ את לוחות הזמנים, שוב, רק בשיתוף פעולה של העיר, כי אחרת לקבלן יש את לוח הזמנים שלו וכו'. לכן אני אומר, מהיום שפורסם המכרז, אפריל 2016, דצמבר 2016 יש לנו קבלן, ההחלטה המשותפת לגוף המוסמך הייתה להוציא מכרז בשיטת תכנון ביצוע כדי למקסם את היעילות ולתת את מיטב השירותים אל העיר וגם אנחנו נמצאים, מחויבים לכרמי גת ולקרית גת כמו לכל היישובים האחרים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני אשמח מאוד, אדוני, אם הוא יואיל בטובו לתת לנו לוחות זמנים.
יוסף הלוי
אז אני עוד רגע אתן למנהלת האגף לתת את לוחות הזמנים הספציפיים של הפרויקט. אני רוצה לומר עוד משהו, כי היה באמירה של ראש העיר לגבי כיכרות וכו'. אני אומר פה, אנחנו נבטיח רמת שירות כמו שיש לפחות בכל מדינת ישראל, אם לא יותר טובה, לנגישות לקרית גת. רמת שירות לא תרד מרמת שירות שאנחנו אמורים לתת במסגרת המכרז. זה ברור, זו מחויבות מכרזית, חוזית, של הקבלן ולכן בעבודה מקצועית אני מבטיח לך שאני בעשר דקות מסביר לך את הדברים האלה.

אבל מבחינת לוחות זמנים, בוא ניתן לטל להשלים, בבקשה, את לוחות הזמנים ואז נשלים.
אבירם דהרי
אני רק אגיד שתי מילים ואני אתן לטל.
יוסף הלוי
לא, חבל, כי אז אתה תגיד שתי מילים, אני אהיה חייב להגיד בחזרה ו - - -
אבירם דהרי
לא, יוסי, אנחנו שנינו באותה סירה.
יוסף הלוי
לחלוטין.
אבירם דהרי
אנחנו לא עובדים נגד, כולם פה התכנסו ואמרתי, כל הכבוד שכולם באו, כי אנחנו רוצים - - -
יוסף הלוי
אנחנו מרגישים קצת, אדוני ראש העיר, שנדחות לנו פגישות ונורא רצינו כן לבוא וכן לייצר שיתופי פעולה וחבל.
אבירם דהרי
לא, עזוב. תשמע - - -
יוסף הלוי
לא, אני חושב, אדוני, שזה נכון. אני חושב שיש לנו מחויבות והתחייבות - - -
קריאה
אנחנו בעד זה.
יוסף הלוי
אז בוא נסכם שאנחנו קובעים פגישה אחרי זה.
אבירם דהרי
רגע, רגע. אתה צריך להעביר נתונים כדי שאנחנו נתכונן. אתה לא תבוא להרצות לנו ולהגיד 'הנה, היה מחלף, נעשה שתי כיכרות' - - -
יוסף הלוי
אין בעיה, בוא נסכם שאנחנו קובעים פגישה לפתור את הבעיה.
אבירם דהרי
'נעשה שתי כיכרות, אני אסביר לכם' - - -
יוסף הלוי
נשאר מחלף. אדוני ראש העיר, נשאר מחלף.
אבירם דהרי
נשאר מחלף. אנחנו ביקשנו, כדי לקיים את הדיון, תביאו חומר, אנחנו נעשה דיון. העברתם חומר? יהיה דיון. אנחנו לא באים לקבל הרצאה. זה אחת. שתיים - - -
יוסף הלוי
אין בעיה, מסוכם. אדוני ראש העיר, בסדר. אבל בוא רגע ניתן לוחות זמנים.
אבירם דהרי
לא, עוד מילה אחת. רק שתבין, יוסי, את הבעיה שלנו. מה הבעיה שלי? אני צריך שאנשים יבינו, אלה ב-01, 03, 04, בשלוש השכונות הבאות, עזוב את 07, 02, זה רמזור, פה שם, הם באים, מתדפקים על שערינו, יחד עם מטה הדיור ואומרים 'תנו להם להתקדם עם תכניות', אני אומר 'איך נתקדם? אין לי -- - זה כבר ככה חוסר אחריות, יתבעו אותנו, את כולנו ביחד. בוא נלך לפי, הוא צריך לבוא במרץ 19', שיבוא במרץ 19', למה אתה שולח אותו עכשיו, במרץ 17'? אני צריך להיות קודם כל סגור עם הנושא הזה.
יוסף הלוי
בוא נשמע עכשיו את לוחות הזמנים.
אבירם דהרי
לכן יש לנו בעיה, זה לא עם עוד חודש, פחות חודש, אני צריך לדעת מתי לפתוח את השערים ליזמים.
יוסף הלוי
אדוני ראש העיר, אני מכיר את הבעיה ואני מחויב גם לבעיה וגם - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בסוף אנחנו צריכים לזכור - - -
יוסף הלוי
אנחנו אומרים כזה דבר. אנחנו אישרנו לרמ"י במסגרת ההליך הסטטוטורי להקים רמזור שייתן את המענה, נתיבי ישראל בנושא הזה היא הרגולטור, ועוד - - -
אבירם דהרי
בעוד חודשיים יהיה רמזור, אני יודע.
יוסף הלוי
היא עשתה את הבדיקה שלה ונתנה אישור. אני לא יודע להתחייב על לוח הזמנים, זה לא אצלי, אבל - - -
אבירם דהרי
שלושה חודשים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בוא נשמע את לוחות הזמנים ומשם נראה איך מתקדמים.
יוסף הלוי
לוחות הזמנים של המחלף ושל השלמת העבודות, בואי נציג את לוחות הזמנים. העירייה מכירה, אבל נציג אותם פה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
כן, אני רוצה להכיר. אני רוצה לדעת, לתכנן את עצמי.
אבירם דהרי
יוסי, אנחנו צריכים גם את שני המחלפים עכשיו כבר, למה? כי 03, 04 זה מחיר למשתכן, הם מתקשרים אליי.
יוסף הלוי
יש קבלן כבר, אדוני ראש העיר.
אבירם דהרי
בסדר, קדימה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בוא נשמע.
טל שלום רוזן
אני קצת אקשר בין לוחות הזמנים והשלביות של התב"ע ויחידות הדיור, ברשותכם. אז דבר ראשון הייתה הקלה שנעשתה לתב"ע של רמ"י שקידמה עם עיריית קרית גת, זה היה בשיתוף פעולה יחד איתנו, שתנועתית אישרנו והסכמנו ואמרנו שזה נכון, למרות שזה תב"ע שלהם באופן אישי, זאת שהצעתי בוועדה המחוזית, ואישרה הוועדה ונתנה הקלה לשלביות התב"ע שמאשרת באמצעות הקמת רמזור שמבוצע על ידי קרית גת מתן אכלוס ל-2,660 יחידות דיור. בוא נתחיל מזה, כלומר, תוך חודשיים יהיה רמזור, אמר ראש העיר, 2,660 יחידות דיור אפשר כבר לאכלס.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מחלפים? מה המועדים?
טל שלום רוזן
רגע, שלב שלב. התב"ע אחר כך מדברת עד 4,000, נדרש את המפרידן המזרחי עם הרמפה שנקראת רמפה 16, שזה אנחנו צופים לפי לוחות הזמנים בסוף רבעון שלישי של 2018, מה שנקרא ספטמבר 18', והפתיחה של שני המחלפים ביחד באופן מלא בסוף רבעון ראשון של 2019.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
זאת אומרת מרץ 19'?
טל שלום רוזן
מרץ 19', סוף מרץ, זה בדיוק היום האחרון של מרץ יוצא לנו. ואני רוצה לציין שגם לוחות הזמנים מול הקבלן, במסגרת המכרז, וראש העיר מכיר את זה, צומצמו והקבלן נדרש פה למאמצים הרבה יותר גבוהים מפרויקט רגיל כדי לעמוד בלוחות הזמנים. לאורך כל הדרך, עם ראש העיר והמנכ"ל של חברתנו, ביחד בשיתוף פעולה עשינו הכול כדי לקדם ואני חושבת שאנחנו בסך הכול עומדים בלוחות הזמנים שהתחייבנו אליהם, מקדמים את הפרויקט. גם הפתרון של המפרידן המערבי, שדיבר ראש העיר על הכיכרות, עדיין יש גשר שמאפשר את הגישה מצד לצד מעל הכביש, ולא ברמזור או פתרון פחות טוב. הכיכרות ייבחנו עם ההתקדמות של התכנון ביחס לרמת השירות, כפי שציין יוסי, שמקובלת על כולנו. אבל צריך שיתוף פעולה עם העירייה, שכרגע קצת מונעת מהקבלן לשבת איתה, ולקדם תכנון שיהיה מתואם עם כולם.
אבירם דהרי
אתם צריכים להבין את המאטריה. אתם יודעים את זה, לא שאתם צריכים להבין את זה, אתם צריכים להבין את המאטריה. בתכניות של משרד התחבורה, בימי מע"צ, יש מחלף בפלוגות, מחלף באינטל, עכשיו עוד שני מחלפים. זה כמו התימני שבאים לבקש ממנו 10 שקלים, הוא אומר 'מה פתאום? חמישה, לא, יהיה ארבעה, מוציא שלושה, נותן שניים וזה. אין מחלף בפלוגות, אין מחלף באינטל ועכשיו גם את המחלף ההוא, יהיו שתי כיכרות ואומרים 'לא, אל תדאג, נשמור על רמת שירות'. לא, כשאומרים לך 'נשמור על רמת שירות' אומרים לך 'לא מתחייבים על הפתרון'.
טל שלום רוזן
ראש העיר, ברשותך, יש - - -
אבירם דהרי
בסדר, אוקיי, הבנו את הרעיון.
יוסף הלוי
אנחנו נשב, נבוא, נציג לך, זה מחלף שנותן פתרון מהטובים שיש, ברמת שירות, של עשר שניות עיכוב, שעומד בכל הקריטריונים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בסדר, אז בואו נקבע, הוועדה מתרשמת שנתיבי ישראל מחויבים, נקבו בלוחות זמנים שאנחנו מצפים שהם יעמדו בהם והם מתחייבים לשבת עם העירייה על מנת להמשיך - - -
טל שלום רוזן
שהעירייה תסכים לשבת - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
העירייה תשב איתכם, בטח.
אבירם דהרי
כן, אתם מתחייבים להעביר את הנתונים כדי שהעירייה תשב.
אבירם דהרי
רק שיהיו לו כמה שקלים לממש את הפיתוח, הוא בא, הוא רק צריך גם תקציב בשביל זה.

משרד החינוך. קודם כל קיבלת פרגון, בפעם שעברה קיבלת ביקורת.
רם נהרי
לא, גם בפעם שעברה קיבלתי פרגון, פשוט הייתה עוד איזה שהיא עקיצה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
יפה מאוד. בלי עקיצה זה לא הולך פה. אנחנו אנשים עוקצניים פה בכנסת.
רם נהרי
ברור, אני זיהיתי את זה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
זה חלק מהביזנס.
רם נהרי
טוב, אז עד כה בשכונות שכבר מקודמות ובונים אותן היום בכרמי גת, אז תוקצבו 19 כיתות גן ושני בתי ספר יסודיים שאמורים לספק את כל המענה לשתי השכונות האלה. כמו כן בשאר השכונות הנוספות משרד החינוך כבר עובד בשיתוף פעולה מלא יחד עם קרית גת על קידום פרויקטים נוספים, עוד ארבעה בתי ספר, עם בית ספר מקיף, גני ילדים. כרגע זה הסטטוס מבחינתנו, אין עוד איזה שהוא פרויקט שהוא זמין לתקצוב וזהו. משרד החינוך ממשיך לפעול בשיתוף פעולה יחד עם העירייה, גם בעיר הוותיקה וגם בכרמי גת.
אבירם דהרי
רק שתי סוגיות פתוחות, שאני מקווה שאחת תיסגר השבוע. אנחנו הוצאנו מכרזים כפוף לקבלת הרשאות ויש לנו בעיה לקבל את הכסף עכשיו, אבל אני מאמין שזה ייפתר השבוע. הבעיה השנייה, יש עכשיו תצורה חדשה של בית ספר מקיף ואנחנו התלבשנו על הצורה, זה מוסיף עוד 15% בעלויות ומשרד האוצר לא רוצה לשפות אותם על זה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
תיכף נשמע את משרד האוצר.
אבירם דהרי
כן, אנחנו נטפל בזה מול משרד האוצר.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
משרד האוצר, רמ"י.
דניאל מלצר
אני לא מכיר את הסוגיה הזו עם החינוך, אני לא רפרנט חינוך, אבל אני יכול להגיד שאני מצוות נדל"ן - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
של אביגדור?
דניאל מלצר
באגף התקציבים, עובדים ביחד עם אביגדור.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
טוב, לפני כניסתי לוועדה שוחחתי עם אביגדור יצחקי, הסברתי לו על הבעיות, הוא מודע להן והוא התחייב שבימים הקרובים תיקבע פגישה בין עיריית קרית גת לבין רשות מקרקעי ישראל, יחד עם אביגדור יצחקי, יישבו על הפערים בין הסכמי הגג הקיימים שנחתמים היום לבין ההסכם שנחתם עם קרית גת, יבחנו דרך לשפות את עיריית קרית גת באופן שיעזור לה להשלים את הפרויקט הזה שנקרא כרמי גת עד תום על הצד הטוב ביותר לרווחת התושבים. זה הדבר שאמר לי אביגדור יצחקי להודיע היום בוועדה ואני סמוך ובטוח שהדברים באמת יקרו מהר מאוד ואתם בעירייה תמצאו דרך להגיע לפשרות והסכמות על מנת שתוכלו להשלים את הפרויקט הזה כפי שנדרש מכם.
אבירם דהרי
נקודה בוערת, אחת עכשיו, סתם דוגמה, הממשלה העבירה החלטה שבמקום 7,000 שקל כל יחידה במוסדות הציבור יהיה 12,000 שקל, רמ"י אומר 'לא מעבירים לכם עד שתתנו ל-01 ו-03 ו-04 תכניות וכן הלאה', מה זה קשור? לא מספיק שעל 07 אתה לא משלם לי וזה חלק מהדיון, ל-02 אתה צריך לשלם לי הכול, כל מה שצריך.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
כן, עיכוב התשלומים הזה הוא לא גישה נכונה.
אבירם דהרי
העיכובים האלה זה מיותר, יש מיליארד 600 בקופה, גם ככה אני מממן את בית הספר היסודי עד היום, אני מממן, 15 מיליון שקל, עיריית קרית גת, סוציו אקונומי 4, מממנת. גני ילדים, כל ה-19 כיתות גן אנחנו מממנים. מממנים, שולמן ישלם. אז כל מה שאפשר לקדם תקדמו, כי זה ממילא - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מה יש לאדוני לומר על העיכובים האלה?
אבירם דהרי
זו ההנחיה. כל מה שצריך לקדם תקדם, אני עשיתי כבר את העבודה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
למה הם - - -
אבירם דהרי
אני לא יכול לספוג את כל העיכובים האלה.
דניאל מלצר
כל התשלומים שמגיעים לעירייה מכוח ההסכם, להבנתי, ותקן אותי אם אני טועה, ראש העיר, אין עיכוב.
אבירם דהרי
לא, ההפרש בין 7 ל-12, לא על 07, לא על מה שכבר עשיתי, על החדשים. בגלל זה אני אומר ליוסי מנתיבי ישראל, תראה איזה דומינוס. אני לא יודע מתי יהיה מחלף, אז אני לא מכניס אותם, את היזמים של 01, אפילו לא להתחיל, כי אני לא יודע, אם אני אכניס אותו זה חסר אחריות, כי הוא יגמור לי מהר, זה יזם. אתם צריכים להבין - - -
יוסף הלוי
אדוני ראש העיר, הדומינו לפחות ברמת המחלף הותר, מהיום שפורסם מכרז, יש קבלן, הדומינו הותר, הוא די בידיים שלך, אם תעצור אותו או לא תעצור אותו.
אבירם דהרי
לא, לא - - -
יוסף הלוי
אבל הדומינו ברמה של המחלף הותר.
אבירם דהרי
לא, מה זה הותר? הותר זה אומר שאנחנו במרץ 19'.
יוסף הלוי
יש תאריכים, לוחות זמנים, אם לא, הקבלן יקבל קנס.
אבירם דהרי
נכון, במרץ 19'. אבל אם הוא יתחיל היום הוא יבוא לפה ב-18' עם הבית בנוי, הבנת? אני לא יכול לתת לו טופס 4 כי אין מחלף. במקרה הכי טוב, שייגמר במרץ 19', אני לא יכול לתת לו ב-18'. תבינו, איך בונים בקרית גת? אתם צריכים לבוא לראות, למשל סתם גינדי, הוא בונה 26 בניינים, כל שבוע עוד קומה. זה לא אחד אחרי השני, 8,000 דירות, אם אתה פותח את הדלת, הן קמות ביום אחד, בשנה וחצי. שנה וחצי זה יום אחד. אני צריך לבנות 55 גני ילדים, 84 מעונות. חבר'ה, בואו רק תנו לי לעמוד בקצב של לפי הלו"זים. אל תוסיפו לי. עכשיו דיברתי על ההפרשים בכסף, אבל גם זה ייפתר. אם הוא אומר שבעוד כמה ימים, אני מעריך שהכול יהיה על השולחן וסוף סוף נעשה יישור קו עם הסכם הגג הזה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
זו התכנית. אני רוצה לסכם את הדיון. הדברים יחסית ברורים. הוועדה מברכת את משרד החינוך על המאמצים הרבים לקידום הנושא. הנה, אתה רואה? תעביר לבנט.
רם נהרי
אתה בטוח שאנחנו בכנסת?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
הוועדה רואה בחומרה את ההיערכות הלקויה של משרד העבודה והרווחה בכל הנוגע לסוגיית המעונות ודורשת מנציג המשרד לפנות לשר שיעשה חשיבה מחודשת לגבי הסכמי הגג בנוגע לרמ"י ולקרית גת בפרט, ולהביא את דרישות הוועדה למינימום של 20 מעונות עוד בשנת 2017 לטובת פרויקט זה.
אבירם דהרי
כיתות מעון.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
כיתות מעון, כן. הוועדה רואה בחומרה את אי הגעת משרד הדתות לדיון ומבקשת מנציגי המשרד לראות את מסקנות הוועדה, לפתור באופן מיידי ולהביא לפתרון של מוסדות הדת בשכונה החדשה, באמת באופן מיידי, טרם כניסת התושבים לשם.

הוועדה התרשמה שחברת נתיבי ישראל מודעת ללוחות הזמנים והם גם פורטו בוועדה והוועדה רשמה לפניה שתתקיים פגישה בין עיריית קרית גת לבין נתיבי ישראל על מנת לקדם את המשך הפרויקט.

והוועדה מודה לראש העיר, על זה שהוא מגיע לירושלים כל פעם, כדי לקדם את ה - - -
אבירם דהרי
עולים בקודש.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
עולה לירושלים, עיר הקודש. ואנחנו נמשיך לעשות פה דיוני המשך עד שהפרויקט הזה יסתיים. תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:43.

קוד המקור של הנתונים