ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 05/07/2017

כ-200 תלמידי כיתות א'-ב' ביישוב "צור יצחק" לא יפתחו את שנת הלימודים, כ-200 תלמידי כיתות א'-ב' ביישוב "צור יצחק" לא יפתחו את שנת הלימודים, כ-200 תלמידי כיתות א'-ב' ביישוב "צור יצחק" לא יפתחו את שנת הלימודים, כ-200 תלמידי כיתות א'-ב' ביישוב "צור יצחק" לא יפתחו את שנת הלימודים, כ-200 תלמידי כיתות א'-ב' ביישוב "צור יצחק" לא יפתחו את שנת הלימודים"

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 443

מישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט

יום רביעי, י"א בתמוז התשע"ז (05 ביולי 2017), שעה 9:00
סדר היום
1. כ-200 תלמידי כיתות א'-ב' ביישוב "צור יצחק" לא יפתחו את שנת הלימודים"

2. כ-200 תלמידי כיתות א'-ב' ביישוב "צור יצחק" לא יפתחו את שנת הלימודים

3. כ-200 תלמידי כיתות א'-ב' ביישוב "צור יצחק" לא יפתחו את שנת הלימודים

4. כ-200 תלמידי כיתות א'-ב' ביישוב "צור יצחק" לא יפתחו את שנת הלימודים

5. כ-200 תלמידי כיתות א'-ב' ביישוב "צור יצחק" לא יפתחו את שנת הלימודים
נכחו
חברי הוועדה: יעקב מרגי – היו"ר

מירב בן ארי
חברי הכנסת
מאיר כהן
מוזמנים
חני אליהו - מפקחת כוללת מחוז מרכז, משרד החינוך

יהודה כץ - מרכז בכיר מיפוי ותכנון, משרד החינוך

גבי יחזקאל - מתאמת חינוך יסודי מחוז מרכז, משרד החינוך

יניב בארי - הורה

נועה בנגלס-יבין - תושבת צור יצחק

אלון גלר - תושב בצור יצחק

נועה הירשפלד - תושבת ישוב בהקמה

יעל יעקבי - תושבת

ענבל להב - משאבי אנוש

מאיה נחום - נציג

מיכל סלבני כבביה - תושבת

נמרוד שושני - הורה

שרון אשל - תושבת

אבישג שחם-חדד - שדלן/ית
מנהל/ת הוועדה
יהודית גידלי
רישום פרלמנטרי
יפעת קדם

כ-200 תלמידי כיתות א'-ב' ביישוב "צור יצחק" לא יפתחו את שנת הלימודים", של ח"כ מירב בן ארי (מס' 7382).
היו"ר יעקב מרגי
אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת החינוך. היום 5.7.2017, י"א בתמוז התשע"ז. הנושא: כ-200 תלמידי כיתות א'-ב' ביישוב צור יצחק לא יפתחו את שנת הלימודים, של חברי הכנסת: תמר זנדברג, מאיר כהן, עודד פורר, טרכטנברג וחברת הכנסת מרב בן ארי. אם הם יגיעו בהמשך, הם יצטרפו לדיון. נמצאים איתנו נציגי הורים בדיון כאן? בקשה, מישהו רוצה לפתוח?
נמרוד שושני
נכון להיום יש 200 ילדים בצור יצחק שאין להם פתרון חינוכי לשנה הקרובה.
היו"ר יעקב מרגי
אנחנו מדברים על יסודי, קדם-יסודי, או על-יסודי?
נמרוד שושני
כיתות א'-ב'. אין להם פתרון לשנה הקרובה, בסדר? במועצה האזורית דרום השרון, שלה אנחנו כפופים, אומרים שאין מקום בבתי הספר, כולם מלאים. אין שום אלטרנטיבה חינוכית. יש בית ספר שהתחיל להיבנות ביישוב כדי לתת מענה לאותם ילדים.
היו"ר יעקב מרגי
זה בית ספר שהיה אמור להיות בית ספר צומח.
נמרוד שושני
נכון, בית ספר צומח. היו אמורות להיות מוכנות 6 כיתות השנה, 18 כיתות תוך שנה.
היו"ר יעקב מרגי
אני מכיר את הסוגיה, כי אני ניסיתי לפשר בעל-יסודי עם כפר-סבא בזמנו.
נמרוד שושני
נכון, זה נושא די דומה.
נועה בנגלס-יבין
הסיפור הוא של כוכב יאיר, לא של צור יצחק.
היו"ר יעקב מרגי
גם צור יצחק, גם כוכב יאיר, גם אלפי מנשה - הכל היה על הפלטפורמה.
נמרוד שושני
אין פתרון חינוכי לשנה הקרובה. בסוף חודש מאי קיבלנו מכתב מהמועצה האזורית שאומר שיש חוסר של 7.5 מיליון שקל כדי להשלים את בית הספר. הבנייה שלו מוקפאת מסוף חודש יוני. היו חילופי האשמות די ארוכים בין המועצה האזורית למשרד החינוך. הגיעו עד משרד השיכון אפילו. כולם אשמים. בסופו של דבר הבנייה נתקעת. לפני שבוע, אחרי קצת מחאות וקצת רעש, הגיעו להסכמה שהמועצה האזורית תיתן 2.7 מיליון שקל להשלים רק את השלב הראשון, 6 כיתות, ללא תקצוב נוסף להשלמת שאר בית הספר הצומח, מה שאומר שהתלמידים, אם ייגמר בית הספר בזמן - אף אחד לא מבטיח את זה בשום מקום, ואין אלטרנטיבה למצב שלא נפתח בית הספר - לילדים אין איפה ללמוד ב-1 לספטמבר. בשנה הבאה אנחנו נהיה פה עוד פעם עם אותו משבר מחדש. הילדים הולכים להיות השנה בבית ספר שהוא אתר בנייה, פשוט אתר בנייה, בלי מתקני הצללה, בלי חצר. אף אחד לא מבטיח תנאים ראויים. אין מנהלת לבית ספר. אנחנו לא יודעים אם יסתיים בזמן. זה המצב שאנחנו נמצאים בו היום - אי ודאות מוחלטת. המועצה האזורית, אתה רואה לבד, אין פה אף אחד. הם אמרו לנו "תסתדרו". אין אלטרנטיבה, יהיה בית ספר ויהי מה. מישהו ישלם? משרד החינוך מתנהל מול המועצה האזורית. מולנו זה לא שקוף בכלל. אנחנו לא יודעים איפה אנחנו עומדים, בגלל זה אנחנו פה היום.
היו"ר יעקב מרגי
בינתיים הגיע אחד מהמציעים, חבר הכנסת מאיר כהן. אנחנו נעביר את רשות הדיבור לחבר הכנסת.
מאיר כהן (יש עתיד)
בוקר טוב לכולם. חשבתי שכל היישוב יהיה פה.
היו"ר יעקב מרגי
היישוב נמצא, המועצה לא נמצאת.
מאיר כהן (יש עתיד)
לא אופייני. ראש מועצה טוב. אדוני, הופנתה לתשומת ליבי הפנייה במסגרת הפניות שיש לקראת ה-1 בספטמבר. אגב, זה לא בית הספר היחיד, לצערי - בוודאי גם אליך זה מגיע - שההורים ואזרחי הישובים, תושבי הישובים קצת המומים מכך שב-1 בספטמבר עדיין הם עוברים ליד אתרי בנייה. כחלק מהצמיחה הדמוגרפית בצור יצחק נוצרה בעיה שאין מספיק כיתות לימוד. על מנת לפתור זאת היה אמור להיפתח בשנת הלימודים, או אמור להיפתח בשנת הלימודים הקרובה בית ספר יסודי חדש אשר היה אמור, או אמור לתת מענה ל-200 תלמידים - 3 כיתות א' ו-3 כיתות ב'. מדויק עד כה, נכון?
נועה בנגלס-יבין
מדויק.
מאיר כהן (יש עתיד)
כיום שלד בית הספר - כשאני אומר "כיום" אני יודע על לפני כ-3 שבועות - עומד ויש חוסר של בין 7.5 ל-9 מיליון שקלים להשלמת הבנייה, כולל הפיתוח סביב בית הספר. כמנהל בית ספר לשעבר זה חשוב מאוד. אי אפשר להיכנס לתוך בית ספר, גם אם המבנה, השלד - -
היו"ר יעקב מרגי
אני תמה. שמעתי את זה קודם. אתה כראש רשות ואני כשר וכמי שנתן תקציב לפיתוח. אני חושב שלראש רשות אסור לצאת לפרויקט אם אין לו את מלוא התקציב.
מאיר כהן (יש עתיד)
לגמרי. כן, חשוב מאוד שנשמיע את זה. בשלב הזה אני יודע, כי פנו אלי בימים האחרונים ואמרו לי שאכן משרד החינוך נותן את חלקו. האם גם אתם קיבלתם את התשובות האלו? תיכף יברר את זה איתכם היושב-ראש. אני יודע שמשרד החינוך אמר: אני את חלקי נתתי. שאלת הפיתוח היא שאלה שעומדת. אני מניסיוני לבנות בית ספר ולפתח אותו זה שילוב של שני הדברים, כאשר מי שמתכלל את זה זה ראש הרשות, סליחה שאני אומר את זה. אני יודע שהייתי מקבל, למשל, ממשרד התחבורה את כל שאלת הבטיחות מסביב לבית הספר, כלומר, נקודות הסעות לתלמידים, כבישים, מעגלי תנועה וכל מה שקשור לזה. משרד הבינוי והשיכון היה נותן פיתוח, חומות וכו' וכו'. משרד החינוך היה נותן את השאר, זאת אומרת, את המבנה, את חצר בית הספר ואת גדרות האבטחה של בית הספר, מה שנקרא "גדרות יהודה" וכו'.

לגבי שאלתכם – אתמול התקשרו אלי ואמרו לי שאין מנהל בית ספר, או עדיין לא מונה מנהל. זו שאלה של משרד החינוך. משרד החינוך יודע לפתור את זה. יש מכרזים מיוחדים שנפתחים בסוף יולי, ואם לא, רשאי ראש הרשות ביחד עם מנהל או מנהלת המחוז לתת מינוי לשנה, כך שהבעיה שאנחנו צריכים להתמודד איתה, אדוני, זה הנושא של הבינוי. תודה רבה.
היו"ר יעקב מרגי
יש איתנו נציגי הרשות? אני לא יודע מה הרשות המוניציפאלית.
נמרוד שושני
דרום השרון.
נועה בנגלס-יבין
לא, אני רוצה לדבר - -
נמרוד שושני
זאת שאלה שגם אנחנו שואלים את עצמנו.
היו"ר יעקב מרגי
אין כאן מהיישוב צור יצחק?
נמרוד שושני
יש פה רק נציגי הורים.
אלון גלר
אנחנו כולנו מצור יצחק.
היו"ר יעקב מרגי
ברור לי. מהוועד המוניציפאלי?
אלון גלר
ממועצה אזורית דרום השרון אין פה אף אחד.
היו"ר יעקב מרגי
אין ועד מוניציפאלי?
נועה בנגלס-יבין
יש בהתנדבות, הם לא נמצאים. אני אימא לילדה שעולה לכיתה ב'. השנה הבת שלי למדה בבית ספר "קשת" בכוכב יאיר. אני תושבת היישוב כמעט 5 שנים. זה קיץ כמעט חמישי שאני עסוקה במאבקים בענייני חינוך. זה כבר הפך להיות רוטינה מידי קיץ. זה היה עם גני הילדים, זה עבר לבתי ספר, ואני בטוחה שאנחנו נמשיך פה להתדיין כשנגיע גם לגיל חטיבת הביניים, אם לא נשכיל להסתכל קדימה.

אני רוצה לענות פה על כמה עניינים. אחד, אנחנו הגשנו כבר מספר פעמים בקשות לדיון בוועדת הפנים של הכנסת בגלל העניין שאנחנו כרשות נופלים בין הכיסאות. אנחנו יישוב גדול שהוא תחת מועצה אזורית דרום השרון. כפי שאתם רואים, אף נציג לא הגיע.
היו"ר יעקב מרגי
כשאני שאלתי על ועד מונציפאלי - - גם אני גר בישוב בתוך מועצה אזורית, בסדר? כבר מעוגן בחוק הגדרה של ועד מוניציפאלי. לכל ישוב יש ועד מוניציפאלי. יש אפילו דמי ועד שנגבים באמצעות המועצה האזורית. השאלה אם יש ועד מוניציפאלי בצור יצחק או אין.
נועה בנגלס-יבין
יש.
היו"ר יעקב מרגי
וגם הוא לא הגיע.
נועה בנגלס-יבין
לא.
היו"ר יעקב מרגי
כדי שאני אדע איך לנווט את דברי הביקורת, גם אם הם לא יהיו מעודנים, כלפי המועצה האזורית והוועד המוניציפאלי, הייתי חייב לשמוע את הדברים האלה.
נועה בנגלס-יבין
בסדר גמור. אנחנו נמצאים בוועדת גבולות - -
מאיר כהן (יש עתיד)
אדוני נמצא במועצה אזורית שראש המועצה שמח על היותך שם, אתה והיישוב שלך. במועצה האזורית הזו יש מאבק. מוכן ראש המועצה לוותר עליהם שיצטרפו למקום אחר.
נועה בנגלס-יבין
רוצה.
היו"ר יעקב מרגי
שתבינו טוב טוב, הבוקר לשכתי מקבלת - - תשמע את זה מאיר - - כשדלג'ו רצה ממני סיוע בהיותי שר דתות, הוא ידע לעשות זאת בצורה טובה מאוד, ואני מכבד אותו. לשכתי מקבלת טלפון הבוקר: האם אפשר לקבוע פגישה עם חבר הכנסת מרגי וראש המועצה. אז אומרים לו: אנחנו חושבים שאתם הייתם צריכים להיות היום פה בדיון, על איזה פגישה אתם מדברים? והם אומרים: לא, הדיון בוטל. בעידן שיש מיילים ושיחות מתועדות בדקות, שניות ותאריכים, נכנסת אלי עובדת מצוות הוועדה ואומרת לי: עד אתמול מתכתבים איתם, מודיעים להם חד משמעית וחגיגית שהדיון לא בוטל, שהדיון מתקדם. לא היה להם חשק. גם, להערכתי, לא היו להם הרבה תשובות אם הם היו באים לפה, לכן מיד שאלתי - איך יכול להיות שמועצה יוצאת לפרויקט ואומרת שהיום חסר לה 7.5. יכול להיתקע פרויקט בסטיות של עד 10%, 7%. אפילו המבקר הכי מחמיר יודע לחיות עם דבר כזה, עם דברים בלתי צפויים. כשמדברים על חוסר של 7.5 מיליון שקל, יש פה משהו שהוא מלכתחילה לא היה תקין.
מאיר כהן (יש עתיד)
מישהו תוקע מקל.
נועה בנגלס-יבין
אני רוצה רק להגיד עוד שני דברים בעניין הזה. אנחנו נמצאים כרגע בוועדת גבולות תחת משרד הפנים. היחס של המועצה ניכר, אתה עומד על זה בעצמך.
היו"ר יעקב מרגי
טייבה לא רוצים לקבל אתכם?
נועה בנגלס-יבין
גם לא. אני רוצה לעמוד רגע על נושא נוסף שאני חושבת שהוא אחת הסיבות העיקריות שבגינן הגענו עד לכאן היום, וזה הרלוונטיות של הדיון שלנו בכלל. לא רק לצור יצחק, אלא בהסתכלות רחבה יותר נוכח הרבה תכניות שקיימות להקמת שכונות חדשות, העיסוק באפשרויות דיור לזוגות צעירים. במשרד החינוך, להבנתנו - זה ההסבר שאנחנו מקבלים כל הזמן, תקנו אותנו אם אנחנו טועים – יש איזה שהן סטטיסטיקות ארציות שעובדים לפיהן על תחזיות של מספר תלמידים שצפויים להיקלט במערכות החינוך. אנחנו לא מתאימים לסטטיסטיקה לפי מה שאנחנו מבינים, כי ההרכב שלנו מאוד מאוד - זה מה שנותנים לנו כטיעון כל הזמן – הומוגני. יש אצלנו אוכלוסייה של צעירים. מספר הילדים אצלנו גדל בעלייה מאוד מאוד דרמטית. אין יכולת להיערך קדימה. עכשיו, זה עומד בהלימה עם נתונים של משרד הפנים שאתם מקבלים. האכלוסים אצלנו הם עתידיים. בבת אחת יש גלי אכלוס לפרויקטים חדשים שאי אפשר להיערך אליהם. אני חושבת שצריך לחשוב על זה - -
היו"ר יעקב מרגי
גברתי, זה פתרון לכל סוגיית האכלוסים, תכנוני בנייה לעתיד. משרד החינוך לא מתמודד עם המציאות בשוטף. עכשיו, ידידי מאיר, אמרתי בתחילת הדיון, אני היית כבר בשנה שעברה. לפני כשנה וחצי התערבתי ברמה האישית, הורדתי איתי את אנשי משרד החינוך, את גנאדי לכל האזור הזה – כוכב יאיר, צור יצחק, אלפי מנשה. סמכו על שולחן אחר, מה שנקרא. את שירותי החינוך שלהם הם כמעט קיבלו מיהודה בן חמו בכפר סבא. בא יהודה. כבר שנתיים הוא צועק, אומר: רבותיי - -
מאיר כהן (יש עתיד)
גם התיכון של - -
היו"ר יעקב מרגי
במיוחד בתיכונים. בא יהודה בן חמו ואמר: סליחה, אין לי מקומות לתושבי העיר, אין לי שטחים. התחיל ללחוץ - יכול להיות ממניעים כאלה ואחרים - על גבולות, על שטחים. ניסינו לפשר. נתנו אורכה - והסתדרו. חלק הלכו לדרום השרון.
מאיר כהן (יש עתיד)
יהודה ביקש על כל תלמיד 14 אלף שקלים. הוא העלה את - -
היו"ר יעקב מרגי
את המצוקה אנחנו מבינים. הדיון היום, מבחינתי, לא היה צריך להתמקד באיך משרד החינוך - - זה דיון ברגיעה. אנחנו בדיון בשעת חירום. דיון ברגיעה צריך לשבת, לבוא לכאן, למשרד החינוך, או לדון ביניכם לבין עצמכם איך תכניות האכלוס העתידיות - מלאי, מצאי, מצוקות. הערכתי שגם בשנה הבאה תתקלו בדברים, אם לא כאלה, אז אחרים, כי האכלוס הוא - - ולא רק בכיתות לימוד. הדיון כרגע הוא מה עושים ב-1 לספטמבר. אני אומר לכם, אני משום כבודכם לא נעלתי את הדיון אחרי דקה-שתיים ולא יצאתי בדברים חוצצים בסיכום, כי הגעתם, טרחתם. לא קל להגיע לירושלים בשעות האלו, כל אחד עם המשימות והאחריות שלו. אני מקיים את הדיון, אומר לכם ומכבד את זה, אבל דברי הסיכום יהיו קשים, ייאמרו, אני לא אוותר. אני אומר לכם, אין לי משבצת פנויה בלו"ז עד היציאה לפגרה, כי זה סוף שנת לימודים, תחילת שנת לימודים. הדיון הזה התקיים מכורח התקנות. זה דיון מהיר שנכפה עלינו מהנשיאות. אני אמצא את הזמן, אם זה בלשכה אצלי שלא במסגרת הדיון, או שאני אביא אותם עוד פעם לדיון. אני אחייב אותם לבוא לדיון עם תשובות, עם לתת מענה איפה הילדים האלה לומדים ב-1 בספטמבר. משרד החינוך, בבקשה. תסלחו לי ההורים, בסדר? כי המטרה היא למצוא פתרון. אחר כך אני אתן לכם להתבטא. משרד החינוך, אני שואל ככה - 1 לספטמבר בפתח, איפה הילדים האלה לומדים.
גבריאלה יחזקאל
אני מפקחת מתאמת בחינוך היסודי במחוז מרכז. אני לא המפקחת הישירה של בית הספר. נבצר ממנה להגיע מסיבות לא הכי פשוטות, אבל אני כאן.
היו"ר יעקב מרגי
ואנחנו מכבדים אותך. בקשה.
גבריאלה יחזקאל
אתמול מנהלת המחוז, הגברת עמליה חיימוביץ, עוד לפני שידעתי ב-23:00 בלילה שאני אגיע בבוקר לכאן, סיפרה לי שהיא אתמול הלכה לאתר הבנייה כדי לראות את השטח ואת הכיתות. היא ראתה את הכיתות - זה מה שהיא דיווחה לי – צבועות. הכיתות עומדות. אמנם הפיתוח עוד לא נמצא, כמו שאתם אמרתם, במקום מיטיבי, אבל אנחנו במשרד נערכים לפתיחת הכיתות. 3 כיתות א' שעולות לכיתה ב' עוברות עם המורים שלהן לבית ספר "קשת", כך ש-3 מורות שמכירות את הילדים מגיעות עם הילדים. למורות נוספות אנחנו ממתינים. אנחנו נמצאים גם בתהליך של איתור מנהל. כמו שאמרתם, שני מכרזים אכן לא היו - אנחנו נמצאים בפועל בתחילת יולי - אבל זה יקרה. אנחנו עושים את כל המאמצים כדי שעד ה-15 - -
היו"ר יעקב מרגי
מתי?
גבריאלה יחזקאל
אני רוצה להתחייב שעד ה-15 ביולי תהיה מנהלת, אולי אפילו קודם, כדי שנוכל כבר - -
מאיר כהן (יש עתיד)
את מדברת על עוד 10 ימים.
גבריאלה יחזקאל
כן. אני לוקחת אחריות. אני במחוז מנהלת גם - -
מאיר כהן (יש עתיד)
המשרד יודע לעשות את זה.
גבריאלה יחזקאל
כן, יודע לעשות. ואם תהיה איזו שהיא - -
מאיר כהן (יש עתיד)
זה בית ספר חדש לגמרי, מבנה חדש.
גבריאלה יחזקאל
בית ספר צומח.
היו"ר יעקב מרגי
הכל חדש.
גבריאלה יחזקאל
במחוז יש לנו גם נוהל.
מאיר כהן (יש עתיד)
מה זה בית ספר צומח?
גבריאלה יחזקאל
בית ספר צומח זה בית ספר שהקמנו.
מאיר כהן (יש עתיד)
אני יודע, אבל מה זה רלוונטי לכאן? צומח למה? יש מבנה שיש בו כיתה א'?
גבריאלה יחזקאל
כן. הכיתות צומחות. בית ספר צומח יכול להיות שבכל שכבה יש כיתה, או יכול להיות בית ספר עם כיתה א'-ב', ואחר כך, שנה לאחר מכן - -
מאיר כהן (יש עתיד)
בקומפלקס הזה למדו בשנה שעברה?
היו"ר יעקב מרגי
לא, זה חדש לגמרי. לו יצויר, לפי מספר התלמידים האלה לא היו פותחים בית ספר שם. כשהמשרד נותן הגדרה – תקנו אותי אם לא - שבית הספר צומח, הכוונה ללכת איתו מא', ב',ג', לגדול איתו ביחד, לגדול עם היישוב, לתת לו את הצ'אנס.
נועה בנגלס-יבין
גם בית הספר הקודם בישוב היה כזה.
היו"ר יעקב מרגי
את אומרת, אם הבנתי מהדברים שלך, שלא תהיה בעיה ב-1 בספטמבר - על פי כל כללי הבטיחות - לפתוח את בית הספר. את אומרת לי: נכון שהפיתוח, דרכי הגישה לא מושלמים עדיין. אני יכול לחיות עם זה, אם תבואי ותאמרי לי - אני יודע שלא, כי אם רק עכשיו נדרשת לסוגיה הזאת, סביר להניח שאין לך תשובות – איך משרד החינוך מתכוון לאכוף את ההתחייבות של המועצה. הרי מרגע שנוצר המגע בין המועצה האזורית לבין משרד החינוך כבר הוכר בצורך, הוא תוקצב, וניתנה הרשאה. יש הסכם בין המשרד למועצה מה המועצה עושה, מה המשרד עושה. איך משרד החינוך מתכונן לאכוף את יישום ההסכם כך שבזמן הכי קצר בית הספר ייראה כמו בית ספר?
גבריאלה יחזקאל
ראשית, אני מבקשת את הרשות לתת את הפתרונות הפדגוגיים בעיקר. מבחינת הפתרונות התקציביים, אני אתן - -
היו"ר יעקב מרגי
אז בקשה. אז בואי נסכם את הפתרונות הפדגוגיים. אני הבנתי שבשבועיים הקרובים אתם תסיימו את מלאכת המכרוז, את הכל, וייבחרו מנהל או מנהלת.
גבריאלה יחזקאל
בהחלט. מפקחת בית הספר תהיה אחראית שמבחינה בטיחותית – הרי כל בית ספר צריך אישור בטיחות – אכן ייעשה כל מה שנדרש.
היו"ר יעקב מרגי
אז פיתוח. בקשה, אדוני.
יהודה כץ
הוכר הצורך בהתאמת בית הספר לפני כ-4 שנים. תוקצבו שני השלבים הראשונים של הבנייה של בית הספר. כלומר, אם בית הספר סך הכל 18 כיתות, אז תוקצבו 12 כיתות, כשמתחילות 6 כיתות בשנת הלימודים הקרובה. מסיבות שלא תלויות בנו, הרשות התעכבה בהקמת בית הספר. לפני כשבועיים הייתה ישיבה של מנהל מינהל הפיתוח, תמיר, עם מנהלת מחוז המרכז, עמליה, וראש המועצה דרום השרון, ד"ר דלג'ו, וסוכם באופן מפורש שהרשות תכשיר את בית הספר לפתיחה מלאה וסדירה ב-1 בספטמבר.
היו"ר יעקב מרגי
איך זה מתבטא במציאות בשטח? אין קסמים. איך זה מתבטא?
יהודה כץ
המבנה כבר כמעט מוכן. לגבי הפיתוח, בחודשיים האלה הרשות התחייבה.
היו"ר יעקב מרגי
זה בהתחייבות הראשונית. השאלה אם לאור זה שהסוגיה עלתה לסדר היום הציבורי היה לכם מגע עם המועצה ואכן שמעתם ממנה שבחודשיים הקרובים - -
יהודה כץ
חיובי. כן. גם בלי המפגש פה והתהודה אנחנו יודעים ש-1 בספטמבר מתקרב וצריך פתרון.
היו"ר יעקב מרגי
אני רוצה לומר להורים, זה קורה לרשויות מקומיות שלא תמיד הכל - - לא שאני מנקה אותו, כי אני לא מכיר את המציאות, אבל קורה. יכול לקרות שיוצאים למכרז, יש לוחות זמנים, במיוחד בתחום הבנייה שיש זליגה ויש עיכובים. זה קורה. זה קורה בישובים שהם במיוחד צעירים, שכל חודש, כל חצי שנה יש כיתה או כיתת גן נוספת. זה תהליך כמעט טבעי. חבל שזה ככה, אבל זה קורה. המטרה שלי פה כרגע היא לא להחליף את המועצה האזורית, לא להחליף את משרד החינוך. אני צריך לוודא שאכן הדברים נעשים כפי שצריך. התפקיד שלנו זה לבקר. חברי כנסת הציעו, לקחו. זה לא עניין של מה בכך ש-5 חברי כנסת שמו את זה לדיון מהיר. זה מהמכסות שלהם. הם שמו את זה, נשיאות הכנסת שמה את זה. אנחנו צריכים לוודא שהילדים ב-1 בספטמבר ייכנסו ויינתנו כל המענים הפדגוגיים והבטיחותיים, לוודא שסוגיית הפיתוח תבוא על פתרונה בחודשיים הקרובים. אני אומר לכם, יש לי תחושה קשה. חברי מאיר כהן עם ניסיון של ראש רשות, אני כשר לשעבר, התייחסות כזאת של המועצה לדיון חשוב כזה - - אדרבא, אם הדברים הם כפי שנשמעים ממשרד החינוך שזה לא משהו שמישהו איבד שליטה, נציג מועצה היה צריך לבוא. לא יכול לבוא? שולחים את השני. לא יכול את השני? את השלישי. לא יכול את השלישי? הרביעי. לא ייתכן שלא נמצא. יש פה או פרנויה, שאני לא מבין למה, או זלזול.
נועה בנגלס-יבין
זלזול. ככה זה נראה.
היו"ר יעקב מרגי
אני לא אעבור על זה בשתיקה. זה לא זלזול ביעקב מרגי, זה זלזול במעמדה של הכנסת, זה זלזול בוועדת החינוך, זה זלזול בחברי הכנסת המציעים. הוא היה צריך לתת קרדיט - הוא רואה את השמות – לחברי הכנסת האלה שמציעים.
נועה בנגלס-יבין
זה זלזול בתושבים שלו.
היו"ר יעקב מרגי
על אחת כמה וכמה, אין ספק.
נועה בנגלס-יבין
ככה זה נראה.
היו"ר יעקב מרגי
משרד החינוך, אני אומר לכם בכנות, אני לא בא אליכם בטענות, אני בא למשרד, למינהל התכנון. כשיש מצוקה כזאת שעלתה לדיון ציבורי, היה צריך לבוא לפה - כבודכם במקומכם מונח - לפחות תמיר משה. שיבוא ויגיד לי: יש לי אצבע על הדופק, אני מלווה את הרשות המקומית, אני אומר לכם חד משמעית שבתאריך זה וזה, עד תאריך זה וזה ייגמר הפיתוח, ולא, יש לי תקציבים אחרים, דברים אחרים שהמועצה האזורית צריכה. אנחנו כאזרחים חייבים לראות שאכן הריבון, המשרד יודע לא רק לתקצב, אלא גם לפקח, גם להטיל סנקציות אם צריך.
אלון גלר
אפשר רגע לומר משהו, אדוני?
היו"ר יעקב מרגי
בקשה.
אלון גלר
חברי נמרוד אמר את זה. התקציב החסר היה של 7.5 מיליון שקלים. כבר בינואר ידעו שחסר התקציב הזה. עכשיו המועצה האזורית הוציאה השלמה של 2.7 מיליון, זאת אומרת, הפיתוח לא יושלם, יהיו דברים שיהיו חסרים. אנחנו רוצים לדעת שהולכים לטפל בזה, שהולכים להקצות את כל התקציב החסר הזה. שלא יגידו לנו במהלך השנה - -
היו"ר יעקב מרגי
אלון, אין לנו את הכלים. אני מבין אותך. 7.5 ממה? אולי מכלל הפרויקט, כי זה בית ספר צומח. אנחנו לא יודעים איך משרד החינוך תקצב, איך העירייה מכרזה את זה, באיזה שלבים, באיזה - - זה שהיא שמה עוד 2 ו.., זאת אומרת, היא לא הפקירה את הפרויקט. זה מרגיע אותי. אני לא יודע להגיד. יכול להיות שאתה צודק שכבר בשלב הזה צריך 7.5 מיליון ₪. אנחנו לא יודעים.
אלון גלר
זה מה שנאמר לנו.
היו"ר יעקב מרגי
אם היה יושב פה תמיר, או לפחות מצייד את האורח הנכבד כאן מטעמו בנתונים, הייתי יכול להתייחס לטענה הזאת, אבל אין ספק - -
יהודה כץ
אני יכול להראות לאדוני?
היו"ר יעקב מרגי
בקשה, תקריא לנו.
יהודה כץ
לא, זה פשוט כתב התחייבות.
היו"ר יעקב מרגי
שאומר מה?
יהודה כץ
שהמועצה מתחייבת. זה בלי קשר - -
היו"ר יעקב מרגי
לטענה של ה-7.5 מיליון ₪.
יהודה כץ
הסכום שנאמר זה סכום שלא קשור בנו. אנחנו מתקצבים לפי מפתחות מקובלים וידועים בכל הארץ. כפי הנראה, הרשות, ואני לא יודע להסביר את הנימוקים שלה לסכום הזה שנאמר, מה הייתה התכנית שם, מה הם תכננו. הרי יש גם דברים שאנחנו לא מתקצבים, למשל אולם ספורט.
היו"ר יעקב מרגי
מקובל.
יהודה כץ
או דברים כאלה.
היו"ר יעקב מרגי
אוקי, תודה.
מאיר כהן (יש עתיד)
אם מותר לי לשאול אותך. אתה דיברת על הצבה של 18 כיתות.
יהודה כץ
נכון.
מאיר כהן (יש עתיד)
כלומר, יש לכם אישור מראש, תקצבתם ל-18.
היו"ר יעקב מרגי
הכרה בצורך.
יהודה כץ
אנחנו הכרנו בצורך בכל בית הספר. אנחנו תקצבנו - -
מאיר כהן (יש עתיד)
אני, אדוני, מנסה לנתח ולהבין. להערכתי הפער נעוץ בספח של בית הספר, זאת אומרת, במגרש ספורט, בקירוי מסביב, בחדרי ספח.
קריאה
הפיתוח.
מאיר כהן (יש עתיד)
הפיתוח, להערכתי, שם. המדרכות, השבילים, שבילי הובלה וגינון נמצאים שם. אם זה פער של 6.5 מיליון כמו שהובא כאן במכתב אלינו, הפער כולל את כל מה שאני ציינתי, זאת אומרת, מגרש כדורסל וכו'. זה - אני אומר להורים - לא תנאי לפתיחה או לאי פתיחה של בית הספר. תדעו, רוצה ראש הרשות, יש לו בית ספר חדש. אגב, הבית ספר הוא לא בתקן של בית ספר צומח. בית ספר צומח, ההגדרה של משרד החינוך זה בית ספר קיים. נניח בית ספר יסודי עד כיתה ו' שאני רוצה להצמיח אותו לחטיבת ביניים. זה בית ספר חדש. בית הספר הזה הוא חדש. הוא צומח מהבחינה הזאת שנוח להם להגיד צומח, כי אז הם לא נותנים את כל התקציב, הם מתנים כל שנה, מה שאני תמיד נלחמתי עם משרד החינוך וסירבתי לו. אמרתי, עדיף שיהיה מסדרון סגור מאשר - - כי מה קורה עכשיו? הם בכיתה א'-ב'. אתם נכנסים לשלב של בינוי כשהילדים נמצאים בתוך בית הספר. זה לא אתם. לכם זה נוח, כי אתם רוצים מבחינה תקציבית. ראש רשות, שעומד על שלו, אומר: אין דבר כזה, אני אין לי בית ספר. אני יודע שהאקטואריה שלי בעוד 4 שנים 300 תלמידים, עכשיו אני עושה את כל תהליך הבינוי. זה ויכוח. צריך על זה דיון אחר. מה שאני מציע להורים - אם מותר לי להציע לכם כחבר כנסת שמכיר את הנושא - אתם חייבים פגישה דחופה מאוד עם ראש הרשות. אתם חייבים. אני מוכן לעזור, בוודאי היושב-ראש באמירה אחת שלו לפגוש אתכם. אני חושב שראש רשות לא יתעלם מיושב-ראש ועדת החינוך שאומר לו את הדברים האלה. אני גם אדבר עם מוטי. אגב, הוא בחור מצוין, הוא בחור עם כישרון גדול מאוד. הוא גם לא מועצה ענייה, יש לו את הכסף הזה. אתם לא שייכים למועצה ענייה. צריך לדבר עם הבחור הזה שיפגוש אתכם מידית, שייתן לכם מתווה, כי משרד החינוך פה פטר את עצמו בצדק. הוא אומר: יהיה מנהל, הבית ספר ייפתח, מה שמסביב זה רק הרשות. אני מציע לפנות לרשות. אני אשגר ליושב-ראש את סיכום הפגישה.
נועה בנגלס-יבין
אני נפגשתי איתו כבר שנה שעברה. מכיוון שהיה ניסיון להיפרד דרך ועדת הפנים, הוא שנה שעברה כבר אמר לי: את חושבת שלך השנה יש בעיה? חכי מה יהיה שנה הבאה. הוא פשוט צחק. זה התגובות. אנחנו כל פעם נפגשים. ההתייחסות אלינו לא רצינית.
מאיר כהן (יש עתיד)
אגב, הוא צודק, בהנחה שאני יודע לאן אתם עוברים.
נועה בנגלס-יבין
בגלל זה לא משקיעים תקציבים. זה העניין. אנחנו לא יודעים. משרד החינוך תקצב, נתן. רשות מקומית אמורה גם לשים חלק מהכסף בעצמה, אם היא רוצה לקבל דברים בנוסף. השאלה: האם מישהו פתח את הארנק מעבר לזה. שלא יציגו את זה כאילו עושים לי טובה. אף אחד לא עושה לי. המועצה, אם היא פותחת את הכיס שלה, היא לא עושה לי טובה.
היו"ר יעקב מרגי
חובתה.
נועה בנגלס-יבין
בדיוק. זה מה שלא נעשה פה.
היו"ר יעקב מרגי
אני אגלה לכם סוד. ההיפך הוא הנכון. הוא גם חייב לכם, כי שילמתם לו כבר.
נועה בנגלס-יבין
זה גם מה שאני חושבת, אבל מכיוון שהוא רוצה להיפרד מאיתנו - - יש פה מן ביצה ותרנגולת. כל שנה זה חוזר על עצמו. צריך לשים לזה סוף אחת ולתמיד, צריך להסתכל קדימה. שנה הבאה אנחנו נהיה פה שוב.
מאיר כהן (יש עתיד)
סתם שאלה. אתם רוצים להיפרד?
נועה בנגלס-יבין
זה מורכב. אין לנו שטחים להכנסה עצמית, אין לנו שטחים שהוקצו למסחר. אנחנו נהיה מועצה גירעונית. צריך להסתכל על תמונה רחבה של דברים.
מאיר כהן (יש עתיד)
אני מכיר את התמונה. שאלתי אם - -
נועה בנגלס-יבין
אני יודעת. אז העמדה שלנו היא מורכבת.
מאיר כהן (יש עתיד)
את צודקת.
נועה בנגלס-יבין
צריך לשרת את הקונסטלציה של איך מועצה אזורית דרום השרון מתייחסת אלינו.
מאיר כהן (יש עתיד)
אל תזוזו אם אין לכם הצעה של לפחות 200 דונם אזור תעשייה.
נועה בנגלס-יבין
בדיוק, אבל גם לקבל ייצוג הולם. היום אין לנו נציגים במליאה, אין לנו שום דבר. הוועד המקומי נטול כל סמכויות. הוא גם לא מקבל נתונים כמו שצריך. אין שקיפות. היחס - -
היו"ר יעקב מרגי
איך את מסבירה את זה שנציגי הוועד המקומי לא הגיעו? חשש, פחד, מה?
נועה בנגלס-יבין
לא, אני אסביר לך. היה לנו יושב-ראש שבעצמו התפטר לפני שבועיים מכיוון שהוא הרים ידיים מהמצב. זו עבודה של ימים כלילות בהתנדבות. הוא כבר לא יכול היה אחרי 4 שנים לעשות את זה במשולב עם העבודה שלו. חייב להיות מנכ"ל - -
היו"ר יעקב מרגי
אני אגיד לך את האמת, לאור הדברים הדיון היה צריך להיות - -
נועה בנגלס-יבין
אנחנו הגשנו מספר פעמים לוועדת הפנים של הכנסת.
היו"ר יעקב מרגי
תקשיבי, הדיון היה צריך להיות עם כותרת אחרת, בוועדה אחרת. את הדיון שלכם תיזמו בוועדת הפנים. כדאי לכם אפילו, עוד לפני שמבקשים דיון, ליזום פגישה אישית עם יו"ר ועדת הפנים, כדי שיגלה גם אמפתיה למצוקה.
מאיר כהן (יש עתיד)
אני אסייע לכם.
היו"ר יעקב מרגי
הנה, אומר לכם פה חבר הכנסת מאיר כהן שהוא מוכן לסייע בידכם. אני חושב שהדיון שם. נכון שבסוף זה מוסד חינוכי, אבל זה לא רק מוסד חינוך, זה זה וזה וזה. הדיון היה צריך להיות שם. יש שוט לוועדת הפנים. יש לו עוד הרבה צרכים. אתם יודעים, זה לא רק אתם בסוגיית חקירת ועדת גבולות, יש עוד ישובים שמזנבים בו. יש שוט כלפיו. צריך לגרום לו למוטיבציה, או להרגיע אתכם - - גם אם הוא רוצה להיפרד, להיפרד בתנאים שאכן יתנו לכם אופק עתידי לקיום היישוב.
נועה בנגלס-יבין
כלים לצמוח הלאה, שלא ימוטטו אותנו.
שרון אשל
היה ובית הספר לא יעמוד בלוחות הזמנים, לא מבחינה פדגוגית אלא דווקא מבחינת הפיתוח הסביבתי שהוא הרבה יותר מדאיג אותנו - - חצר בית ספר ראויה, גישה לבית ספר – זה לא קיים היום.
היו"ר יעקב מרגי
לא יהיה לך. מישהו רוצה לתת אולי תמונה?
שרון אשל
ילדים ניגשים בערימות של חול לבית ספר?
היו"ר יעקב מרגי
את חומה ומגדל את זוכרת?
שרון אשל
כן.
היו"ר יעקב מרגי
תהיה לכם תקופה כזאת של חומה ומגדל. אתם תרגישו חלוצים. סליחה שאני אומר את זה, אין קסמים. יש אפשרות שאומרים: רבותיי, לא נכנסים בצור יצחק, ממשיכים בכוכב יאיר עד שיהיה.
שרון אשל
הו, זה מה שרצינו לשאול.
נועה בנגלס-יבין
זה מה שאנחנו רוצים.
שרון אשל
במידה וזה לא קורה - -
היו"ר יעקב מרגי
בדקתם בגולל וראיתם שהייתי חולב פרות פעם?
שרון אשל
לא.
היו"ר יעקב מרגי
אז למה אני צריך לחלוב את המידע הזה? תאמרו לי אם זה רצונכם. תקשיבו, אני לא יכול להאיץ. מה הייתי עושה אם לא הייתי שואל? הייתי יוצא בסיכום, מאיץ בהם להתאים את ה-1 בספטמבר בצור יצחק. יכול להיות שזה הפתרון האידיאלי. אני אומר לכם, אל תיבהלו מזה. שמעו לי, אל תיבהלו מזה, תחשבו על זה, תשקלו. אני אציע את זה לחילופין בסיכום שלי. לא צריך להיבהל. לפעמים צריך ציפור אחת ביד מאשר 10 על העץ. אחרי שתהיו שם, אף אחד לא יוכל למסמס את הפיתוח. זה יהיה תמרור אזהרה שזועק. הוא יפחד. המועצה תחשוב שמא יינזקו ילדים או ייפגעו ילדים. משרד החינוך יהיה עם האצבע על הדופק. אם אתם תלכו לכוכב יאיר, את מכניסה את כולם לרגיעה, אתם תחזרו לרגיעה. יכול להיות שבשנה הבאה תידרשו לאותו דיון, כי מרחפת סוגיית ההיפרדות.
נועה הירשפלד
אני תושבת הישוב. אני תושבת הכי ותיקה פה, 8 וחצי שנים. אני אימא לשי שעולה לכיתה א'. מה שרציתי להגיד זה שהיות ואני 8 שנים בצור יצחק, אז כל שנה אנחנו נתקלים בבעיות. בשנה הראשונה הנחיתו לנו ב-29 באוגוסט קרווילה כמבנה של גן. עד הרגע האחרון לא ידענו. עד היום היא שם, דרך אגב. הקושי הכי גדול שלנו, וזאת הבקשה שלי גם מיושב-ראש הוועדה, מהוועדה וממשרד החינוך, זה שאין לנו זמן להילחם על איכות החינוך של הילדים שלנו. אנחנו בהישרדות כל הזמן שיהיה להם חינוך. זה אומר שאנחנו לא מקבלים בהכרח חינוך מיטבי. אנחנו מקבלים אולי את מה שנשאר בסוף, כי אנחנו מגיעים לקצה, לסוף אוגוסט, ואז יש כמה מורים עוד שככה אפשר ללקט ולהביא אותם. אנחנו מבקשים חינוך ברמה גבוהה. אנחנו אוכלוסייה איכותית. מה שקורה היום בצור יצחק זה שאנשים נשברים. החזקים עוזבים. מי שיישאר זה החלשים. אנשים מתייאשים מהתשתיות, מהחינוך ומהפקקים. האנשים הטובים קמים והולכים. אנחנו רוצים להישאר.
מאיר כהן (יש עתיד)
הילדים לומדים בקרווילות בגנים?
נועה הירשפלד
הביאו לנו. יש 4 גנים.
נועה בנגלס-יבין
חלק, כי זה לא עומד. עוד פעם, אנחנו כל פעם עסוקים בלשים פלסטר על פלסטר.
נועה הירשפלד
הישרדות.
נועה בנגלס-יבין
אין תכנון מוקדם. מעכשיו יש כבר - -
היו"ר יעקב מרגי
מישהו רוצה להוסיף מההורים?
יניב בארי
קודם כל, ביקשנו מאנשים ביישוב לצלם, אם רבותיי ירצו, איך נראה בית הספר מהבוקר וכל האזור. זו פשוט סכנת חיים לילדים להגיע.

הדבר השני, אני אבא לתאומים, אחד מהם על הספקטרום האוטיסטי. כל מה שחבריי הציגו פה הולך ומתעצם. אני יכול להגיד לכם שיש לא מעט ילדים ביישוב הזה בחינוך המיוחד. רובם, כמו שאמרה פה נועה לפניי, פשוט עוזבים בלית ברירה חזרה לערים, למרות המחירים היותר גבוהים של הדירות, למרות כל הבעיות. למרות שמצאנו קהילה מדהימה ותומכת במקום הזה, אין ברירה. אני צריך להכין את הילד שלי לכיתה א'. הוא משולב בצורה מלאה בחינוך הרגיל, וההמלצות של הצוות המקצועי - -
מאיר כהן (יש עתיד)
איפה הבן מקבל טיפול?
יניב בארי
הוא כבר שנה שנייה ביישוב בגן רגיל אבל עם משלבת. אחת ההמלצות זה לבוא לקחת אותו למבנה, להראות לו את המבנה, להכין אותו לקראת כיתה א', שידע שפה הוא לומד. אין לי את האפשרות לעשות את זה. אני רק סיימתי לעבור דירה לפני חצי שנה. אנחנו בהתלבטות אם אנחנו נשארים בצור יצחק, או בלית ברירה עוד פעם אורזים את המיטלטלין ועוברים למקום אחר שאני אוכל לדאוג לבן שלי.
היו"ר יעקב מרגי
תודה.
יניב בארי
תודה לכם.
היו"ר יעקב מרגי
אני אסכם ברוח הדברים. אם חברי הכנסת המציעים ירצו להוסיף, אני אתן.
מירב בן ארי (כולנו)
אני בקשר איתם. חני, העוזרת שלי, בקשר, נכון? אנחנו שמחים לעזור.
מאיר כהן (יש עתיד)
תראו חברים, היות ואתם הפנים הנלחמות של המקום הזה, וגם טרחתם לא להגיע למקומות העבודה שלכם ולבוא לפה היום, אני עדיין רואה את הפתרון בשיח צפוף, מידי עם ראש הרשות. אני אדבר עם מוטי.
מירב בן ארי (כולנו)
איפה ראש הרשות?
מאיר כהן (יש עתיד)
הוא לא הגיע.
היו"ר יעקב מרגי
הוא לא סופר אותך.
מאיר כהן (יש עתיד)
נתקשר למוטי, נבקש שיפגוש אתכם. יחד עם זה, אני אפנה לאמסלם. אני אהיה בקשר עם מישהו מכם כך שעוד השבוע, או לכל היותר בתחילת שבוע הבא, יפגוש אתכם לגבי שאלת האיחוד, מה קורה עם זה, לאן פני היישוב, כי זה יכול לקחת 4,5,6 שנים. יש שם ויכוח. שתדעו, יש שם ויכוח על תקציבים, על כסף. אני מכיר את הסוגיה הזאת, אני בתוך הסוגיה הזאת. אני אפילו מייעץ לאנשים האלה. יש שם ויכוח גדול מאוד על כסף. זה דבר שני.

דבר שלישי, אני מציע לכם כן לעבור לבית ספר, לא לחשוב לרגע על להמשיך במקום הנוכחי בכוכב יאיר. תיכנסו לבית הספר. לא יפתחו את בית הספר אם הכל לא יהיה סגור. לא יפתחו, זה לא קורה, תאמינו לי. אל"ף, כי ראש הרשות מחויב, ובי"ת, כי זאת עבירה פלילית, כולל תחנות ההסעה לילדים. שתבינו, אף אחד לא יעז לחזור אחורה לחומה ומגדל. אין דבר כזה שיפתחו את בית הספר. עכשיו לשאלת הזמן. אני משער שיש שם קבלנים, שיש שם קבלני מסגרת שיכולים בסד של זמנים לעשות פיתוח של בית הספר, גם אם זה לוקח שבועיים או שלושה. אני מציע שמישהו מכם יהיה בקשר. תעזבו את נציגי הוועד. אם הם לא פה, כנראה שזה לא מעניין אותם. מישהו מההורים שיהיה בקשר עם לשכת ראש המועצה, עם המהנדס של הרשות, כי הדברים נמצאים עכשיו במשרד של מהנדס הרשות.
אלון גלר
אני חייב להגיד לך משהו. אתם אומרים להיפגש עם ראש המועצה. עשינו את זה. נפגשנו איתם, אנחנו בקשר רציף איתם. הם אמרו לנו שהקבלן המפתח התחייב - -
היו"ר יעקב מרגי
כשאומר לך חבר הכנסת מאיר כהן לשבת, הוא לא אומר שתחזור - - אנחנו נקרא לראש המועצה ולכם לשבת. שראש המועצה יתחייב ויסביר לכם איך הוא רואה את הדברים, ייתן לכם לוחות זמנים. זה לא כדי עוד פעם ללבן. אתם לא הכתובת לתסכול שלו בסוגיית ההיפרדות.
נועה בנגלס-יבין
אלא במשרד עם נתונים.
מאיר כהן (יש עתיד)
למהנדס הרשות. תבקשו ממנו לדעת מי זה הקבלן.
מירב בן ארי (כולנו)
איפה הדברים עומדים.
מאיר כהן (יש עתיד)
תצרו קשר עם הקבלן, שייתן לכם את לוח הזמנים. במקום שאין מישהו שמאיץ סיוע, אתם אלה שמאיצים. תאמינו לי, להורים טובים יש הרבה כוח גם מול ראש רשות כזה שמגמגם ואתם לא כל כך מעניינים אותו, בוודאי ובוודאי כלפי משרד החינוך.
היו"ר יעקב מרגי
אני מקריא את הסיכום שנכתב בנושא. הוועדה מודה לחברי הכנסת המציעים - חבר הכנסת מאיר כהן וחברת הכנסת מירב בן-ארי, על היוזמה הברוכה לקיום הדיון. הוועדה רואה בחומרה רבה את זלזול המועצה בוועדת הכנסת ואי הגעתו של ראש המועצה האזורית לדיון המעיד כאלף עדים על זלזול הולך ומתמשך בתושבי המועצה.

הוועדה קוראת למשרד החינוך לבדוק את היתכנות פתיחת שנת הלימודים בצור יצחק בצורה המיטבית, הן מבחינה פדגוגית והן מבינה בטיחותית וסביבתית. הוועדה קוראת למשרד החינוך – לחלופין - לבחון את האפשרות שילדי צור יצחק ימשיכו להיות בכוכב יאיר כל עוד מבנה בית הספר לא יהיה מוכן לקליטת הילדים בצורה מיטבית. הוועדה קוראת ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת, חבר הכנסת דודי אמסלם, לכנס דיון מעמיק על התנהלותו של ראש המועצה האזורית כלפי תושבי צור יצחק בסוגיית ההיפרדות. הוועדה קוראת לראש המועצה האזורית לכנס ישיבה עם נציגי ההורים להבהרות על עתידו של בית הספר והיתכנות פתיחת שנת הלימודים ב-1 לספטמבר בצורה מיטבית. הוועדה קוראת לראש מינהל התכנון במשרד החינוך להגיש לוועדה תוך 10 ימים תמונת מצב של הפרויקט, כולל אם נעשו חריגות של ראש המועצה אל מול ההתחייבות של המשרד. אנחנו מבקשים לקבל תוך 10 ימים אלינו את כל תמונת המצב של הפרויקט הזה. תודה רבה, הישיבה נעולה. אנחנו נמשיך לעקוב.

הישיבה ננעלה בשעה 09:45.

קוד המקור של הנתונים