ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 24/07/2017

פתיחת תערוכה של "מועדון הצילום הדרוזי"

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 459

מישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט

יום שני, א' באב התשע"ז (24 ביולי 2017), שעה 10:30
סדר היום
פתיחת תערוכה של "מועדון הצילום הדרוזי"
נכחו
חברי הוועדה: יעקב מרגי – היו"ר

מירב בן ארי
חבר הכנסת
אכרם חסון
מוזמנים
משה לוי - יו"ר העמותה הארצית, מועדון הצילום הדרוזי

רביע באשא - מזכיר

אמיר אבו חלא - מועדון הצילום הדרוזי

רסאן באשא - מועדון הצילום הדרוזי

פהים הינו - מועדון הצילום הדרוזי

אמיר זיאן - מועדון הצילום הדרוזי

סלמאן חמזה - מועדון הצילום הדרוזי

סמיר חמזה - מועדון הצילום הדרוזי

פארס סעידה - מועדון הצילום הדרוזי

אייל עאמר - יו"ר מועדון הצילום הדרוזי

נאדי עאמר - מועדון הצילום הדרוזי

זוהר פרו - מועדון הצילום הדרוזי

שירן רוקבן פרידמן - מועדון הצילום הדרוזי

איעד עבאס - מועדון הצילום הדרוזי

מיכל סדן - מועדון הצילום הדרוזי

גיל שמואלי - נציג עמותת אמני ישראל לצילום בארץ

אמיר זיאד

מוזמן/ת

אורה חכם

מוזמן/ת
מנהל/ת הוועדה
יהודית גידלי
רישום פרלמנטרי
א.ב., חבר המתרגמים

פתיחת תערוכה של "מועדון הצילום הדרוזי"
היו"ר יעקב מרגי
בוקר טוב לכולם, אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט מיוחדת. 24 ביולי 2017, א' באב תשע"ז, ישיבת ועדה מיוחדת לפתיחת התערוכה. אמנם אנחנו נהיינו מהתערוכה כבר שלושה שבועות ויותר. באי הוועדה, א', נחשפו וגילו עניין. בקדנציה הזו הנהגנו חזרה. זה היה מנהג וחידשנו אותו בוועדת החינוך, מדי פעם בפעם לקיים פה תערוכות של ציירים, צלמים, אמנים שונים. אני רוצה להגיד לכם שאנשים מתלהבים, רואים.

התערוכה שלנו היום היא בעלת סממנים דתיים של העדה הדרוזית וכבוד הוא לנו. אני לא מאלה שאוהב את הקלישאות. ישר מדברים על דרוזים, ישר על ברית דמים. הלוואי והיו מדברים על מה המדינה עוד לא עשתה למען הדרוזים. אני מאלה שלא אוהב להשתמש בקלישאות. מה שברור מאליו, ברור וידוע ויש לנו הערכה וכבוד. מעבר לזה, אני בהשקפת עולמי, כששאלו אותי, תגיד לי, אם אני אפנה אליך בעניין זה וזה, תטפל בי? אז אני לא שואל אותו מאיזו מפלגה הוא. אני שואל, יש לך תעודת זהות כחולה? הוא אומר לי, כן. אמרתי לו, תבוא. זה זכויות.

לדעתי כמו שהחברה הישראלית, בכלל גם כל חברה, במיוחד בחברה הישראלית אנחנו מכירים אחד את השני לרוב באמצעות התקשורת, מדיה, סיפורים כאלה ואחרים, לא ברמה האישית. יש אזורים בארץ שאם תראה לו איש דת דרוזי, הוא לא יודע מה זה. הוא ישייך את זה לכל מיעוט כזה או אחר. הוא לא יבין מה, אבל אין ספק שתערוכה כזו שיושבת כאן ועוד תשב כאן עוד קצת, אז נחשפים אליה גם תלמידים, גם מחוקקים, גם אורחים רבים. אין ספק שזה מתבקש, רעיון נחמד שמנהלת הוועדה הציגה לי מספר נושאים, הצבענו על הנושא הזה.

אשמח לשמוע מכם. יש פה צלמים. אתן קודם כל לחבר הכנסת שלנו, אכרם, שיאמר כמה דברים ולאחר מכן נעשה סבב התייחסויות קצר. זה לא דיון רגיל, זה יותר במובנים שלנו, הצדעה, הערכה והוקרה.
אכרם חסון (כולנו)
תודה רבה. בוקר טוב, אדוני היושב. אני קודם כל רוצה להודות לך מקרב לב על זה שאפשרת באמת לחשוף את התרבות הדרוזית באמצעות מועדון הצלמים הדרוזים. כפי שאתה אמרת, אלה אנשים שהם מלח הארץ, קצינים לשעבר. כולם שירתו בצה"ל, אנשי חברה שכולם התאגדו בתור עמותה ללא כוונות רווח כדי לקדם את הצילום כי הם מאמינים כמו שאני ואתה מאמינים, שתמונה שווה אלף מילים.

אין ספק שהעדה הדרוזית בשנים האחרונות כמעט ולא נחשפה בקרב הצעירים היהודים. אני לא מזמן ביקשתי במליאה מהשר בנט שיתחילו ללמד לפחות פרק אחד על העדה הדרוזית. לא יעלה על הדעת שחותנו של משה רבנו, יתרו, הוא הנביא העיקרי שלנו ואנחנו נבחנים בבגרות בתנ"ך, אבל התלמידים היהודים כמעט ולא יודעים עלינו שום דבר, ולכן אני אומר שהגיע הזמן, כפי שאנחנו חויבנו ללמוד תנ"ך ועשינו את זה בכבוד רב, זה מעניין מאוד ואנחנו לפעמים צריכים את זה יותר בערבית שהיא שפת האם שלנו, אני חושב שהגיע הזמן שילמדו על העדה הדרוזית כי אנחנו רוצים ליישם את ברית החיים הלכה למעשה ולא רק בדיבורים ולא בסיסמאות.

אני לא באתי כאן להאריך במילים, באתי לברך את כל הצעירים שאני גאה בהם והם מוסיפים לנו הרבה כבוד. כפי שאתה יודע, עברנו ימים קשים, גם העם היהודי בשבוע האחרון ביחד עם בני העדה הדרוזית, כי אין לנו גורל אחר, אין לנו מדינה אחרת. יש לנו גורל משותף ואנחנו נמשיך בעזרת השם באותה ברית חיים עד אחרית הימים, אז אני מודה לך מאוד והלוואי שכל משרד ממשלתי, מה שנקרא, יחבק את העדה הדרוזית, יקדם אותה, כי עד היום אנחנו מרגישים מופלים כסוג ב'.

רק היום בדקתי, בהרבה משרדי ממשלה אין ייצוג דרוזי בכלל, אז כך שאי אפשר לדבר על שוויון כל עוד שאנחנו לא מקבלים נקודת זינוק או הזדמנות כדי להיות שווים, אז עוד פעם תודה רבה מקרב לב לך ולכל החברים שעסקו איתך בוועדה. תודה לצלמים הנהדרים שממשיכים לייצג אותנו בכבוד. אנחנו גאים בכם, אוהבים אתכם. תמשיכו להצליח.
היו"ר יעקב מרגי
בואו נעשה סבב קצר, התייחסות. כל אחד יאמר זווית מסוימת, מה דחף אתכם. כל מי שמדבר, שיציג את עצמו.
אייל עאמר
טוב, קודם כל תודה רבה על האירוח. אני אייל עאמר, אני היושב ראש של מועדון הצילום הדרוזי.

יושב ראש העמותה הארצית לאמנות הצילום שהוא יושב ראש של מועדון הצילום הגדול בארץ של הצילום, של ראשון לציון, הגיעו לביקור בג'וליס. התבקשתי על ידי מורה דרך ומי שהדריך אותם לעשות איזו תערוכה. אני וקולגה שלי עשינו תערוכה. עשינו קיר אחד של המורשת הדרוזית, שחור לבן. הקיר השני רק ירוק וטבע, שזה ציפורים. אני הייתי אחראי על זה והקולגה שלי על המורשת, איך שילד נולד עד לחתונה, סבא, סבתא ועץ זית, והצד השני זה ציפורים, טבע. בא היושב ראש של העמותה הארצית ואמר לי, תגיד לי עאמר, מה אתם עושים עם התמונות? תמונות יפות ברמה בינלאומית. תחרויות בינלאומיות? פתאום הבן אדם הוריד לנו מסך שחור והראה לנו עולם.
היו"ר יעקב מרגי
תערוכות נודדות.
אייל עאמר
בנינו מועדון והתחלנו לאט לאט. החבר'ה המצוינים האלה, פתאום אנחנו מגלים אמנות, תרבות, פתאום חבר'ה, וזה לא רק צילום. פתאום אנחנו מגלים שיש גם ציור ופיסול ובכל הגילאים, כל החתכים.

המועדון הפך לעמותה. מר משה לוי שהוא יושב ראש העמותה הארצית עדיין מלווה אותנו. אנחנו משתתפים בתחרויות בינלאומיות. שני חבר'ה שלנו קיבלו מדליות זהב, אחד מהם רביע באשא, יד ימיני מה שנקרא. רןאים אותנו ואנחנו מודים לכם על ההזדמנות הזאת.
היו"ר יעקב מרגי
מה התחנה הבאה מפה, לאן היא תלך?
אייל עאמר
ברגעים אלה יש תערוכה שכבר נפתחה ב-4 ביולי בסאו פאולו בברזיל, אותו רעיון, עשתה הד רציני שם. מפה אנחנו ממשיכים. תודה רבה לכם.
היו"ר יעקב מרגי
כבוד הוא לנו. יש עוד מישהו שרוצה להתייחס?
רביע באשא
אני אתייחס. השם שלי, רביע באשא. אני אחד המנהלים במועדון.

המטרה שלנו היא קודם כל לקדם צלמים ואמנים בכלל בכל העדה, בכל המגזר, לחשוף את העדה שלנו לנושאים חברתיים וכלליים כאחד. אנחנו רוצים לקדם צלמים מתחילים, חובבים וגם כמקצועיים בדרכים גם ישראליות וגם בינלאומיות. כפי שאמר אייל, אנחנו הגענו גם לרמות בינלאומיות, מתחרים היום בתחרויות בינלאומיות שנשפטים על ידי שופטים בינלאומיים וזאת המטרה שלנו.

גם אפשר לברך את אייל שהוא קיבל כבר תעודת תואר ישראלית כשופט ותעודה ישראלית באמנות הצילום.

השאיפה שלנו גם מפה, להגיע לבית הנשיא בקרוב. יש לנו תהליכים שאנחנו מדברים עליהם שם. יש לנו כפי שאמר, תערוכה כבר קיימת בסאו פאולו במוזיאון הלאומי לאמנויות קדושה. זה היה בשיתוף עם סגן הקונסול, פארס סעד. תודה רבה, מודים לו מאוד, עזר מאוד בקידום. זה לא סתם, כי אנחנו שואפים להגיע רחוק ושואפים לקדם את כל הנושאים וגם להתחבר בתור צלמים דרוזים, בתור מדינת ישראל לשורשים, להתחבר לאמנות בכלל ולחשוף גם רעיונות ודברים שהם לא עולים על סדר היום.

כפי שאמרנו, אנחנו רוצים להגיע להרבה מקומות ושואפים לקדם את הנושא שלנו ולעשות אמנות.

מפה אני מודה לגברת יהודית גידלי שעזרה מאוד, למיכל סדן שגם כיוונה אותי אישית, לרבקה מהמשרד, גם עזרה מאוד, לך יושב ראש הוועדה אנחנו מודים מאוד.
היו"ר יעקב מרגי
תודה. אנחנו ביום יום קיימנו קרוב ל-460 דיונים. לא תמיד אנחנו מוצאים לנכון להודות ליהודית.
רביע באשא
אז אנחנו במועדון מודים לה אישית.
היו"ר יעקב מרגי
כל הכבוד.
רביע באשא
אני מודה למר אכרם חסון, איש הכפר שלי גם, על זה שכיבד והגיע ועל המילים היפות שהוא אמר, ואנחנו מודים לכל אחד שלא הזכרתי שמות, מהמועדון ומחוץ למועדון שהגיעו וכיבדו אותנו. תודה רבה לכם.
היו"ר יעקב מרגי
עוד דוברים רוצים להתייחס?
גיל שמואלי
קוראים לי גיל שמואלי, אני נציג עמותת אמני ישראל לצילום בארץ.

לצערי הרב משה לוי לא הצליח להגיע. הוא בדרך. אני הייתי בעצם השופט שבחר את התמונות האלו. גם אני משתתף בתחרויות הבינלאומיות ואני שמח להגיד שאני באמת בפן האמנותי נחשפתי כאן למגוון מאוד רחב ועשיר של תמונות. קיבלנו מעל מאה תמונות לשיפוט ומתוכן היה קשה מאוד לבחור כי באמת היו המון תמונות טובות ומעניינות, אבל מה לעשות, צריך לדעת לחתוך.

אני רוצה באמת להודות לכולם. גם תמונות שהן לא התקבלו, תמשיכו לצלם, תמשיכו להתקדם. יש פה חומר אנושי איכותי מאוד של צלמים וכמובן אנחנו רואים את היצירות כאן. באמצעות אותן המדליות והתארים הבינלאומיים תמשיכו גם לשיפוט בינלאומי ולהצלחות.

לכם, נציגי הכנסת, יושב ראש והגברת יהודית, אני מודה לכם על ההזדמנות שהיתה לבוא ולהיות כאן. תודה רבה.
היו"ר יעקב מרגי
תודה. עוד דוברים? כן, אורה.
אורה חכם
בוקר טוב לכם. אני חובבת אמנות ואני שואלת אם אין מקום שיהיו גם צלמות?
קריאה
יש צלמות.
אורה חכם
יופי, אז הייתי רוצה שיופיעו.
קריאה
השופטים לא בחרו.
אורה חכם
אם כבר אנחנו מדברים, אז יש מקום רחב לפיתוח האמנות אצל הדרוזים ואני כרגע לקחתי על עצמי להיות נציגת הנשים. מורות לאמנות במגזר הדרוזי ומורות לאמנות הצילום ודברים אחרים יכולים לפתח הרבה וגם להוסיף פרנסה ולהוסיף לתיירות.
היו"ר יעקב מרגי
תודה אורה. עוד התייחסויות?
משה לוי
אני אעשה את זה בקצרה. יום אחד פגשנו קבוצה. התארחנו בג'וליס ואמרו, יש פה תערוכת צילום. נכנסנו וראינו יופי של תמונות. מי עשה את התמונות? הציגו לי את אייל עמאר, עוד בחור שצילם שחור לבן, הוא לא פה עכשיו. אני מסתכל. הם לא ידעו מי אני, אז אמרתי, אוקי, יש לכם ניצוץ של אמנות מהשורה הראשונה, אני אפתח לכם את כל הדלתות שאני יכול בארץ ובעולם, ואז הם חשבו שאני צוחק. אמרתי להם, לא.

כמה זמן המועדון קיים? שלוש שנים עוד אין לו. הוא רשום כעמותה מן המניין, עמותה רשומה. הם התחרו על פי הדרכה בתחרויות בינלאומיות מכל העולם והשנה שניים מהם מקבלים תואר אמן בצילום של IPAS. IPAS זהIsrael Photographic Art Society .

כמה מילים מה זה בכלל. שנת 1962, עדה מכנס, מכירים אותה? שאבא שלה היה גואל הקרקעות, אמרה במועדון תל אביב משפט פשוט: גם לצלמים הישראלים יש זכות מלאה להיות מיוצגים בין שאר צלמי אומות העולם. התנאי היה להקים את IPAS. היא הקימה אותו. היתה לנו בעיה בארץ. שנים, בודדים ניגשו לתחרויות הבינלאומיות. לזה הוא נוסד. אני נכנסתי לתפקיד, הכנסתי את זה לעדיפות עליונה. החבר'ה התחילו לצבור נקודות והשנה פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שהכנסנו ארבעה שופטים ישראלים לתחרויות הבינלאומיות באירופה. אני לא צריך לספר לכם כמה אנטישמיות יש שם. כשאומרים לצלם שהוא חי בארץ מעל שלושים שנה, אתה זכית בפרס, אתה מרוסיה, ורושמים בקטלוג שהוא רוסי אבל הוא ישראלי, זאת אנטישמיות. אנחנו נלך הלאה קדימה. זאת IPAS.

IPAS מכילה כיום 32 מועדונים לצילום. אחד הצעירים שבהם ושמראה עתיד מבטיח ביותר לאמנות הישראלית בכלל זה המועדון הדרוזי. יש עוד מועדונים טובים, אבל תשמע, הם נמצאים פה. אתם צריכים לתת את הקרדיט. התמונות מדברות בעד עצמן.

כשאייל פנה אלי ואמר לי, משה, אני רוצה לעשות תערוכה, מצוין, אבל אני רוצה שופטים מבחוץ. אני לא רוצה שאנחנו נבחר את התמונות. בחרתי שני שופטים, אחד יושב לידי, תארים בינלאומיים מפה ועד להודעה חדשה, תואר שני ישראלי. תואר שני של PSA. מה זה PSA? תיכף אני אגע בזה. תואר שני של FIAP. FIAP זו הפדרציה הבינלאומית לאמנות הצילום. היא מונה 104 מדינות על כל מועדוני הצילום שלהם. אני לא צריך לספר לכם שרק בריטניה ללא סקוטלנד ואירלנד יושבת בפנים עם קרוב ל-1,600 מועדוני צילום. אנחנו קטנים מהם, 32 בכל הארץ.

PSA . PSA זה ארגון צילום אמריקאי, נוסד ב-1923, ריבון קטן שרשום באוקלהומה, שמונה על 13 מיליון חברים שמשלמים מס חבר, 100 דולר לשנה כל אחד. שני הארגונים יחד מגיעים ל-38 מיליון צלמים חובבים. חבר'ה, אלה מספרים שאף אחד לא מכיר אותם, למה? לא נתנו את הדעת מעולם שהדברים האלה קיימים. עכשיו אני חושף אותם.

ברגע שהמדינה הזאת תבין שאמנות צילום, האמנות הויזואלית, פרט לאמנות הפלסטית שהיא חלק ממנה, יכולה לתת הרבה כוכבים בכל העולם, לא של הדגל האמריקאי, בשבילנו, אני אתפטר ואתן את התפקיד לממשיך.
היו"ר יעקב מרגי
משה לוי, תודה רבה. אני חושב שעבודה חשובה אתה עושה.

קודם כל אנחנו עוסקים כאן במועדון הצילום הדרוזי. כל הכבוד לך שבאמת זה בער בך ודחפת אותם וזה קם.

אני אומר לכם, עכשיו אני הולך להקטין לכם את ההתלהבות. זו לא חוכמה שאתם מצליחים. אני לא מחניף לכם. שמתם לב בפתיחה, אני טיפוס לא מחניף. לא חוכמה שמצליחים בצילום או בכלל באמנות, אני אגיד לך למה. אני מסתובב בכל הארץ. אני מגיע לאזור של הכפרים הדרוזים, אני מרגיש איזו הילה מסוימת. הם גם יושבים במקומות הכי יפים בארץ. אני יהודי דתי. אני מרגיש אווירה של קדושה, איזה שקט נפשי.
קריאה
זה בשביל הנשמה.
היו"ר יעקב מרגי
בשביל הנשמה, וכשנשמה רגועה אז יש יצירה ואפשר ליצור, אז הנה אני אומר לכם, כל פעם שאני חותך את הכפרים שלכם מלמטה למעלה או מלמעלה למטה, אני בחוץ לארץ, לא במדינה.
קריאה
אבל אם אין לך עין צילומית ונשמה להיות אמן, לא יעזור לך שום דבר.
היו"ר יעקב מרגי
יפה. אז באמת כל הכבוד. התודה והברכה לכולם. חשפנו טפח מכל אמנות הצילום שהיא באמת לעניות דעתי לא מקבלת את הבמה.
משה לוי
עוד מילה אחת. שניים מהם מקבלים השנה תארי IPAS, אמן בצילום ישראלי. שנה הבאה אני מקווה שהם יגישו לי לאירופה וארצות הברית וגם יקבלו.
היו"ר יעקב מרגי
אני חושב שחשפנו טפח לאמנות הזו שבאמת לא הכי מיוחצנת ומפורסמת. איך הוא אמר? השמיים הם הגבול.
משה לוי
אני לא אמרתי השמיים הם הגבול, אבל אני רק בשר ודם ואתה צודק.
היו"ר יעקב מרגי
אני הבנתי מתוך דבריך ואני אומר לך, השמיים הם הגבול. תמשיכו ותצליחו. יש עוד תארים ועוד תפקידים ועוד זירות בינלאומיות לתחרויות.

הצטרפה אלינו חברת הכנסת השנייה הדרוזית של כולנו, חברת הכנסת מירב בן-ארי.
מירב בן ארי (כולנו)
תודה. אני מנצלת, אנחנו בדיונים עם ועדת חוקה למתמחים של לשכת עורכי הדין, אז אני אצטרך לרוץ.

אני כמובן גם באתי לברך גם עם אכרם שהוא חבר, אבל גם כמובן שאני חברה של העדה הדרוזית. פגשנו אותם המון בשנה האחרונה בעיקר בוועדה הזו ויש לנו עוד הרבה דברים לקדם. עיאד שהוא חבר שלי כבר מהצבא, עיאד עבאס.

אני רק רוצה לדעת לאן זה הולך מחדר הוועדה? לאן הולכות התמונות? כל הכבוד ויישר כוח. זה פשוט מקסים.
משה לוי
אני צריך להכריז על תחרות שנתית לא כל שנה. השנה התחרות שאני החלטתי עליה תהיה "ישראל היפה". "ישראל היפה" היא שני מישורים: היופי האנושי, היופי הטבעי. אני רוצה לשלוח את שתי התערוכות האלה בסוף שנה הבאה, אחת לאונסק"ו על מנת לעשות להם דווקא, שתיים, לאו"ם. פה יושב דני דנון ופה יושב כרמל שאמה. איך עושים את זה? תעזרו לנו.
מירב בן ארי (כולנו)
אין בעיה.
היו"ר יעקב מרגי
נעזור לכם. ברגע שתהיה מוכן, תפנה אלינו.
משה לוי
אני מוכן. אני מוציא את התחרות.
היו"ר יעקב מרגי
תוציא לנו מייל.
מירב בן ארי (כולנו)
רק רציתי באמת לברך ולאחל בהצלחה לכל מי שיושב. באמת תמונות מדהימות. הן יושבות פה כבר שבועיים לדעתי, נכון?
קריאה
קצת יותר.
מירב בן ארי (כולנו)
והן מקסימות ומראות באמת את האווירה. היושב ראש דיבר על הכפרים הדרוזים, אבל זה לא רק הנוף, זה גם האנשים עצמם. זה מה שבעיניי הכי מקסים בעדה הדרוזית.

אמרתי משהו לאכרם ואני אומרת את זה בכל ועדה. לא צריך להיות חבר כנסת דרוזי בשביל לסייע למגזר הדרוזי. פשוט צריך להבין שהם בלתי נפרד מהמדינה.
קריאה
אני חושב שצריך לסייע.
מירב בן ארי (כולנו)
לסייע כן, אבל לא צריך להיות דרוזי בשביל זה.
קריאה
ברור.
מירב בן ארי (כולנו)
פשוט צריך להיות חבר כנסת שאכפת לו, אז כל הכבוד לכם.
היו"ר יעקב מרגי
בבקשה, מיכל.
מיכל סדן
תודה. מה שאני רק רוצה להגיד, שעבורי זה סוג של סגירת מעגל ותיכף אני אספר לכם למה. אני נורא מתרגשת, לא קשור לתערוכה.

כשפניתי לבאשא שאני מכירה אותו כאמן והוא גם היה איתי בחו"ל, יש לי חברה להפקה של תערוכות אמנות. אני גם עוסקת בתקשורת של אמנות פלסטית ואני גם אוצרת תערוכות. אני מכירה את החומרים. כשהצעתי לבאשא להצטרף לכנסת, אני חושבת שהוא חשב שאני עובדת עליו, אבל הנה החלום הפך למציאות.

אני רוצה להודות לכם. בשבילי זה סגירת מעגל כי אני את כל הילדות שלי ביליתי בכנסת. אבא שלי היה ממקימי תנועת החירות. הוא היה היועץ הלשוני של דברי הכנסת, דוד ניב. הוא היה היסטוריון של האצ"ל וכל חדר פה, לא באגף החדש, אבל כל חדר וכל פינה אני מכירה פה, אז קודם כל אני נורא מודה לכם.

אני מודה ליהודית על הכבוד האדיר והעצום, שאנחנו רואים את החלום הזה מתגשם ואני כל כך מודה לך. זו כבר פעם שנייה שאני בתערוכה שאני מביאה לפה, והמילים שלך, אתה מציג את זה פשוט מושלם, אז תודה לכם. זה מרגש מאוד.
היו"ר יעקב מרגי
תודה רבה לכם. תמשיכו ואנחנו נשמע מכם בעוד איזו תערוכה.
המשה לוי
הם ימשיכו ואתה תשמע.
היו"ר יעקב מרגי
אנחנו קיבלנו את האדם, נכון? אז נקבל את הצד השני, גם הטבע. נשמח לארח אתכם שוב.
אמשה לוי
אנחנו פונים אליך.
היו"ר יעקב מרגי
אתר הכנסת, המייל של יו"ר ועדת החינוך מפורסם לכולם. כתוב לנו.

תודה רבה לכם.

הישיבה ננעלה בשעה 10:55.

קוד המקור של הנתונים