ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 21/02/2018

מדד שקיפות משרדי הממשלה - משרד התרבות והספורט

פרוטוקול

 
ôøåèå÷åì ùì éùéáú åòãä

ôøåèå÷åì ùì éùéáú åòãä

àåîðéè÷

2018-05-01OMNITECH



הכנסת העשרים

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 128

מישיבת הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור

יום רביעי, ו' באדר התשע"ח (21 בפברואר 2018), שעה 9:30
סדר היום
מדד שקיפות משרדי הממשלה - משרד התרבות והספורט
נכחו
חברי הוועדה: סתיו שפיר – היו"ר
מוזמנים
יוסי שרעבי - מנכ"ל, משרד התרבות והספורט

ערן כרמון - מנמ"ר, משרד התרבות והספורט

הדר נציב - מדענית, משרד התרבות והספורט

גיא ענבר - ראש מטה מנכ"ל, משרד התרבות והספורט

שלמה בילבסקי - סגן ראש היחידה הממשלתית לחופש מידע, משרד המשפטים

עדי אנגלמן - מנהלת קשרי ממשל ומוסדות איגוד האמנים הפלסטיים

צילה לוי - אחראית פרויקטים, איגוד התסריטאים בישראל

ליאור תמם - אחראי יצירה מקורית, איגוד התסריטאים בישראל

יונתן ברמן - יועץ משפטי, פורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל

נועה שליט - עו״ד, התנועה לחופש המידע

חוה תובל - פעילה, נשים עושות שלום

אירדה קריימר - שדלן/ית (אימפקט (ל.א.ב בע"מ), מייצג/ת את התנועה לחופש המידע, פורום מנהלי מוסדות התרבות
מנהל/ת הוועדה
לאה גופר
רישום פרלמנטרי
ס.ל., חבר תרגומים

מדד שקיפות משרדי הממשלה - משרד התרבות והספורט
היו"ר סתיו שפיר
אנחנו נפתח את ישיבת ועדת השקיפות. תקופה מעניינת שקשה לעשות בה דיונים בכנסת, להמשיך את העניינים השוטפים, אבל אנחנו מתעקשים להמשיך אותם בכל זאת. נמצא איתנו היום מנכ"ל משרד התרבות והספורט, עורך הדין יוסי שרעבי, אנחנו מאוד מברכים אתכם על כך שאתם מצטרפים אלינו למדד השקיפות. המדד הזה שאנחנו עושים היום הוא חלק ממדד שקיפות בכל משרדי הממשלה, מגיעים אלינו מנכ"לי המשרדים כדי להציג מה עושה המשרד בתחום השקיפות.

אנחנו הכנו סדרה של קריטריונים בשיתוף עם היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים, בראשותה של רבקי דב"ש. הקריטריונים האלה מסתכלים הן על שקיפות מול הכנסת והן על שקיפות מול הציבור. ברמת הכנסת מדובר פה בשאילתות, במענה לפניות של חברי הכנסת, היכולת שלנו לעשות פיקוח פרלמנטרי על מה שקורה במשרד, וברמה הציבורית, כמובן, מענה לפניות חופש מידע, הנגשת מידע לציבור באופן כללי, שיתוף ציבור ודברים מהסוג הזה.

שלחתם לנו את המצגת ואנחנו באמת נעבור על הפרטים. אני אבקש ממך, אדוני המנכ"ל, להתחיל מלעבור על הפרטים של המצגת ולתת לנו הסברים על מה נעשה וגם להציג את החזון שלכם, איך אתם רואים את תחום השקיפות בכלל במשרד ומשם נעבור לכמה שאלות שיש לי ושאלות שיהיו ליחידה ולנציגי ארגוני החברה האזרחית.
יוסי שרעבי
ברשותך, יושבת ראש הוועדה, אם אפשר בכל זאת, אם את מרשה לי, אני הייתי רוצה להתחיל אחרת. אני אספר משהו על מה שקורה במשרד בכל מה שקשור בעולם של שקיפות, חופש המידע וכן הלאה ומה אנחנו עשינו בשנה האחרונה גם לאור הדברים שאת אמרת לגבי החזון של המשרד והדרך שבה הוא רואה את היישום בתחום הזה והדרך שבה הוא מתמודד עם זה ואחרי זה אנחנו נדבר על הנתונים ואיך אנחנו מצמצמים פערים ומה אנחנו עושים.

עמי גם הצוות שנמצא כאן לידי, נמצא כאן ערן כרמון, שהוא אחראי אצלנו על כל הנושא של המידע, הטכנולוגיה, נמצאת כאן הדר שהיא בתפקיד חדש, היא אחראית על חופש המידע במשרד, תיכף אנחנו נציג את זה. נמצא כאן גיא שהוא ראש המטה שלי ומי שמלווה את זה מקרוב מטעמי, כי חופש המידע עבר באופן אינטנסיבי ללשכת המנכ"ל כחלק מהרצון שלנו לתעדף את זה בתוך המשרד ותיכף אני אסביר גם למה.

אני רוצה לומר שבקדנציה שלנו, במשמרת שלנו, אנחנו התחלנו את המשמרת במציאות שבה למעשה נושא חופש המידע היה מטופל כביכול על ידי דוברות המשרד והיה תחת דוברות המשרד. דוברות המשרד גם הייתה קצרה מאוד בכוח אדם ואנחנו נמצאים במשמרת שבה המשרד הזה גדל באופן דרמטי בהיקפי הפעילות שלו וכתוצאה מזה אנחנו גם נחשפים להרבה מאוד פניות של חופש המידע. המספרים גדלים פי כמה וכמה ממה שהיה בעבר, בין השאר כתוצאה מזה שהצטרפו אלינו יחידות נוספות שהן יחידות בעלות פרופיל תקשורתי מאוד גבוה, כמו יחידת לפ"מ שהצטרפה למשרד וכתוצאה מזה גם הרבה מאוד שאלות והרבה מאוד תהיות והרבה מאוד קושיות והרבה מאוד פניות שקשורות ללפ"מ.

כמובן מרכז הסברה שהצטרף אלינו, הוא לא היה בקדנציה הקודמת במשרד התרבות והספורט, השנה הוא במשרד התרבות והספורט. מרכז ההסברה הוא המרכז שעושה את כל הטקסים הממלכתיים במדינת ישראל ובאמצעות המרכז אנחנו גם ניהלנו בשנה שעברה הייתי רואה על 50 לאיחוד בירושלים והשנה אנחנו עושים את אירוע ה-70 למדינת ישראל. ולזה תוסיפי את העובדה שהמשרד גדל באופן דרמטי בהיקפי הפעילות שלו וגם בתקציבים שלו וצפוי לגדול באופן דרמטי השנה פי כמה וכמה כתוצאה מהעברת כל תקציבי הטוטו למשרד לחלוקה.
היו"ר סתיו שפיר
מה התקציב שלו של השנה הנוכחית?
יוסי שרעבי
התקציב של המשרד בתחילת המשמרת שלנו, ספורט ותרבות ביחד, נשק למיליארד שקלים, הוא עכשיו נושק לשלושה מיליארד שקלים.
היו"ר סתיו שפיר
עכשיו זה 18' או 19'?
יוסי שרעבי
19'. ב-19' הוא יישק לשלושה מיליארד, השנה הוא קרוב לשני מיליארד, אבל המעבר של הטוטו אלינו מקפיץ אותו באופן דרמטי. כל הדברים האלה ביחד כמובן, גם המשרד הוא משרד מאוד תקשורתי, כמו שאתם יודעים, אני לא מחדש שום דבר, ויש המון פניות. הדוברות של המשרד כללה בנאדם וחצי בתחילת המשמרת שלנו, כלומר הבנאדם וחצי שגם היה במילוי מקום שגם מתעסק בחופש המידע, גם מתעסק עם הדוברות, גם מתעסק עם דברים אחרים.
היו"ר סתיו שפיר
היום מי רכז חופש המידע?
יוסי שרעבי
אנחנו עשינו שינויים במשרד. קודם כל עיבינו באופן דרמטי את הדוברות של המשרד שכוללת היום ארבעה אנשים ולא בנאדם אחד. ובי"ת, אנחנו החלטנו שאנחנו לחופש המידע לוקחים בנאדם שזה כל עיסוקו במשרה מלאה. זה כל תפקידו, זה כל עיסוקו - - -
היו"ר סתיו שפיר
כפוף למי?
יוסי שרעבי
הכפפנו אותו למנכ"ל המשרד, הכפפנו אותו אליי. גם בגלל החשיבות, גם בגלל הרגישות וגם בגלל שאנחנו רוצים לתעדף אותו, גם בגלל שאנחנו רוצים לצמצם פערים. כי מה שקרה במעלה הדרך, גם כתוצאה משתי המגמות שאני תיארתי עכשיו, פעם אחת הבולטות של המשרד, יחסי הפעילות שלו והפניות האינסופיות שצמחו וגדלו במספרים גדולים מאוד, ומצד שני כוח אדם שלא יכול לתת את המענה הזה יצרו פערים שאנחנו היינו חייבים לצמצם אותם. ולכן היה ברור שבצד זה שאנחנו מתגברים את כוח האדם אנחנו צריכים לשים בנאדם שזה יהיה תפקידו, שיבין את המערכת, יהיה כתובת, ייתן את המענים ויצמצם פערים.

עשינו את זה באופן מסוים כבר לפני שנה, אבל זה עדיין לא נתן את המענה המלא ואז גם הייתה הפנייה שלך, המלצה של הוועדה בראשותך שבאה ואמרה שצריך לתת משקל לעיסוק הזה ושיהיה בנאדם שזה עיסוקו, בזה הוא יעסוק, גם לא צריך להיות חלק מהדוברות. הייתה גם אמירה כזו - - -
היו"ר סתיו שפיר
זה נוהל גם של היחידה הממשלתית של חופש המידע.
יוסי שרעבי
אז כן, אז אנחנו אימצנו את המסקנה הזאת. זה מה שעשינו, ובחרנו את הדר, כמה זמן כבר, הדר?
הדר נציב
שלושה חודשים.
יוסי שרעבי
שלושה חודשים, שזה כל מה שהיא עושה והיא לאט לאט מצמצמת פערים. אז זה לטובת הפתיח באופן כללי לגבי מה שקורה במשרד ועכשיו קצת למספרים.
היו"ר סתיו שפיר
אז בואו נעבור על המצגת, לכולם יש את זה. אין כאן דברים נורא מורכבים, אפשר לקרוא את המספרים.
יוסי שרעבי
נכון. יש כאן נתונים מ-2015 ל-2017, אנחנו רואים שלפחות - - -
היו"ר סתיו שפיר
לגבי בקשות חופש מידע אנחנו רואים שב-2017 – 30% שטרם הסתיים, 63% - - -
יוסי שרעבי
רק נתעכב על ה-30% שטרם הסתיים, אנחנו רוצים להסביר מה זה ה-30% שטרם הסתיים.
היו"ר סתיו שפיר
איזה סוג של בקשות - - -
יוסי שרעבי
יש בקשות שמגיעות בעיקר מעורך דין אלעד מן, אנחנו גם הגשנו בקשה שיתעדפו את הבקשות בגלל הנושאים שיש לנו, בגלל שהדר עכשיו עסוקה בלצמצם את הפערים. רוב הבקשות זה בקשות לפרוטוקולים, מסמכים, נסיעות לחו"ל של השרה - -
היו"ר סתיו שפיר
פרוטוקולים של מה?
יוסי שרעבי
- - הייתה בקשה גם לגבי מסמכים של ניגודי עניינים של יועצים שהמשרד מעסיק, התקשרויות רגישות עם ספקים, כל הדברים האלה עכשיו נמצאים - - -
היו"ר סתיו שפיר
יש לכם התקשרויות רגישות?
יוסי שרעבי
לא, אבל ככה הגדירו את זה, אם יש התקשרויות רגישות. לא, אין לנו.
היו"ר סתיו שפיר
אין בכלל?
יוסי שרעבי
אין, תגדירי מה זה - - -
היו"ר סתיו שפיר
התקשרויות שלא רשומות?
ערן כרמון
יש אצל הקב"ט אחת שתיים שלא יוצאות החוצה.
יוסי שרעבי
מה זה התקשרות רגישה, תגדירו לי.
היו"ר סתיו שפיר
חייבים להודות שזאת הגדרה חדשה שגם אנחנו גילינו רק לאחרונה, התקשרויות שלא מופיעות בדוח התקשרויות - - - את התנועה לחופש המידע?
נועה שליט
כן.
היו"ר סתיו שפיר
תציגי את עצמך.
נועה שליט
אני עורכת דין נועה שליט מהתנועה לחופש המידע. הכוונה בהתקשרויות רגישות זה בקשה שהגשנו לכל המשרד שאומרת שהתקשרויות שאי אפשר לפרסם בשל אחד מהסייגים המופיעים בחוק חופש המידע אנחנו מבקשים, כמובן, לא לתת את הפרטים שאסור לתת, אבל כן לתת הסבר מהי אותה התקשרות. אם מדובר בספק שאי אפשר לפרסם, אז לתת מה אופי ההתקשרות, מה אופי הספק, זה מה שאנחנו ביקשנו.
היו"ר סתיו שפיר
אז יש לכם שתיים כאלה?
ערן כרמון
אני לא יודע להגיד שתיים, אבל הן בודדות, אני לא - - -
היו"ר סתיו שפיר
שקשורות באבטחה?
ערן כרמון
כן.
הדר נציב
בעקבות הפנייה הזאת זה עכשיו בטיפול. כמעט שאין, אבל אנחנו שלחנו את זה לטיפול וצריכים - - -
היו"ר סתיו שפיר
אוקיי. מה לגבי הפרוטוקולים, איזה פרוטוקולים התבקשתם למסור?
יוסי שרעבי
את יכולה לעדכן, הדר?
הדר נציב
רק אני אתן רקע, יש את השוטף, המון פניות מעכשיו, ובאמת פניתי לארגון הזה כי היה חוסר שלם בפניות, כל פעם צצה לי פנייה חדשה, אז באמת עשינו סטטוס, הוא שלח לי הכל. יש התקשרות עם אלי קמיר - - -
יוסי שרעבי
ממשרד קמיר-בכר.
הדר נציב
כנסים בחסות המשרד, מוזמנים לאירועי יום העצמאות, מינוי חברי המועצה לקולנוע. בגלל שכל הפניות האלה הוגשו אליי לא מזמן כל הנושאים האלה בטיפול ואני בקשר עם אלעד, קשר שבועי. הוא מתעדף לי באמת מה החשיבות כדי שאני אוכל להספיק לתת לפי התעדוף שלהם גם.
יוסי שרעבי
האתגר כאן זה לצמצם את הפערים כדי שאנחנו נתחיל ליישר קו, ולכן הבקשה מעורך דין אלעד מן מהעמותה לבוא ולהגיד מה יותר דחוף לו ולפי הבקשות שלו הטיפול שלה יהיה עד שאנחנו נסגור את כל הפערים ו - - -
היו"ר סתיו שפיר
יש לכם גם בקשות מהתנועה לחופש המידע שלא נענו.
הדר נציב
פה ביקשתם עד יולי.
היו"ר סתיו שפיר
לא, ל-2017. עכשיו 2018.
הדר נציב
לא, אין בעיה, אני מסבירה, יש עוד המון בקשות חופש המידע פה, אבל הן בטיפול וגם עם התנועה הזאת אני בקשר, הם גם עשו לי את התעדוף כי היו הרבה פניות שהיה חור שאני לא הכרתי, שלחו לי הכל. מעבר לדברים שאני הכרתי היו עוד דברים מהעבר. הם גם עשו לי תעדוף, אני בקשר איתם, נותנת להם סטטוס של איפה כל הדברים עומדים והרוב בטיפול.
יונתן ברמן
יש שתי בקשות של פורום מוסדות תרבות ואמנות ש - - -
היו"ר סתיו שפיר
שהן בקשות לדעתי מ-2011 לא?
יונתן ברמן
2017.
יוסי שרעבי
איזה בקשות של מוסדות תרבות ואמנות?
יונתן ברמן
שתיים מאוקטובר, אחד מה-3 באוקטובר - - -
יוסי שרעבי
איזה בקשה יש להם? הם לא צריכים לבקש בקשה, הם בדרך כלל מקבלים מה שהם רוצים, אבל לא משנה.
היו"ר סתיו שפיר
מי אתה?
יונתן ברמן
אני עורך דין יונתן ברמן, מייצג את פורום מוסדות תרבות ואומנות. יש בקשה אחת מ-3 באוקטובר שבה בעצם מה שהתבקש זה מידע לגבי עררים ובקשות לעיון מחדש שהוגשו על ידי גופים לגבי החלטות התמיכה שלהם, המלצות של מדורים שונים במועצה הישראלית לתרבות ואמנות, דיונים והחלטות של ועדות התמיכות. ובקשה נוסף, מה-24 באוקטובר, שבה התבקש מידע שלטעמי - - -
הדר נציב
איזה מידע?
יונתן ברמן
מידע שלדעתי צריך להיות מפורסם באופן שוטף באתר שלכם בלי בקשות חופש מידע וזה פרוטוקולים - - -
יוסי שרעבי
אנחנו נתנו תשובות לזה, זה יפורסם באתר.
יונתן ברמן
אני לא מכיר, אתה רוצה לתת לי לדבר? זה פרוטוקולים של המועצה לתרבות ואמנות.
היו"ר סתיו שפיר
הפרוטוקולים האלה מתפרסמים?
יוסי שרעבי
כן, הייתה פנייה, יצאה חוות דעת משפטית של היועצת המשפטית של המשרד שהכול יעלה לאינטרנט, כל הפרוטוקולים. הייתה הערה על העניין הזה ואנחנו אמרנו שהכל יעלה לאינטרנט והכול עולה לאינטרנט, זה - - -
היו"ר סתיו שפיר
זה כבר עולה?
יוסי שרעבי
כן. הייתה גם - - -
היו"ר סתיו שפיר
כלומר, זה מפורסם באינטרנט?
נועה שליט
זה מפורסם ל-2011 - - -
יוסי שרעבי
הייתה חוות דעת מפורשת של היועצת המשפטית של המשרד. בהתחלה הייתה טענה שאין צורך, לנו לא הייתה שום בעיה, כמובן, עם העניין הזה, אבל יצאה חוות הדעת של היועצת המשפטית שצריך להעלות הכל לאתר, אז הכל עולה עכשיו לאתר. אני רוצה גם לומר - - -
היו"ר סתיו שפיר
רגע, זה עולה - - -
יוסי שרעבי
לדעתי זה עלה, זה לא עולה.
נועה שליט
זה לא עלה. 2011.
היו"ר סתיו שפיר
מ-2011?
יוסי שרעבי
מה אתם חושבים, שזה יעלה מ-2011? נראה לך שזה הגיוני הבקשה הזאת?
יונתן ברמן
לא, אני רוצה לקבל מכוח חופש המידע מ-2011 ושיעלה באופן שוטף.
יוסי שרעבי
בסדר, תשלם על זה גם.
היו"ר סתיו שפיר
מה מה מה? למה?
יוסי שרעבי
נראה לך שהמערכת עכשיו תלך להוציא חומרים מ-2011?
היו"ר סתיו שפיר
המערכת הייתה אמורה לפרסם מאז 2011.
יוסי שרעבי
אז היא לא עשתה את זה.
היו"ר סתיו שפיר
למה היא לא עשתה את זה? אז עכשיו אתם מבקשים מהציבור לשלם? המערכת לא עשתה, זאת אשמת המערכת, לא אשמת הציבור.
יוסי שרעבי
חברת הכנסת שפיר, אנחנו לא נמצאים במשרד הזה מ-2011, אנחנו עכשיו נמצאים במשרד, להוציא חומרים מ-2011, לבדוק אחורה, שזה קדנציה גם של השרה הקודמת, נביא חומרים, נעסיק את המשרד בדבר כזה, כשיש כל כך הרבה נושאים, מ-2011? זה נראה לך מידתי?
היו"ר סתיו שפיר
נתחיל פרה פרה.
יוסי שרעבי
אם זה נראה לך מידתי, בסדר. לי זה לא נראה מידתי.
היו"ר סתיו שפיר
מה שהיה אמור להיעשות באחריות המשרד, כמו פרסום פרוטוקולים, היה צריך להיעשות באחריות המשרד, אתם לא יכולים לבקש מהציבור לשלם על משהו שאתם הייתם אמורים לעשות ולא עשיתם, גם אם זה לפני תקופתך.
יוסי שרעבי
אבל זה נראה מידתי בכלל?
היו"ר סתיו שפיר
לשלוש השנים האחרונות. אני שואלת אם שלוש השנים האחרונות פרסמתם?
יוסי שרעבי
לא, אני אומר שבמשרד, יש גם הנחיה של היועצת המשפטית לפרסם פרוטוקולים, זה מה שיקרה.
היו"ר סתיו שפיר
החל ממתי?
יוסי שרעבי
ההנחיה יצאה לפני - - - מתי הייתה הפנייה שלכם, לפני חודשיים, משהו כזה?
יונתן ברמן
הפנייה שלנו הייתה באוקטובר, לא קיבלנו שום תשובה, לא קיבלנו - - -
יוסי שרעבי
חודשיים-שלושה, ואז יצאה חוות הדעת המשפטית. לא הייתה הנחיה כזאת עד היום, שצריך לפרסם את הפרוטוקולים. כמובן שהפרוטוקולים של - - - ועדה ציבורית, יושבים שם גם אנשי ציבור, יושבים שם אנשים ש - - -
היו"ר סתיו שפיר
מי אנשי הציבור שיושבים שם?
יוסי שרעבי
יושבים שם נציגים של כל גופי התרבות, זה גוף ציבורי, זה לא גוף סטטוטורי של המשרד, יושבים שם נציגים של כל מוסדות התרבות - - -
היו"ר סתיו שפיר
לא, זה שיושבים נציגי ציבור זה לא נותן פטור מלפרסם לציבור.
יוסי שרעבי
לא, אני אומר שאין בעיה וזה גם נכון שהפרוטוקולים יפורסמו, אני רק מלין על העובדה שמבקשים מ-2011, זה נראה לי בקשה שהיא קנטרנית.
היו"ר סתיו שפיר
קודם כל זה לא קנטרני לבקש - - -
יוסי שרעבי
זאת דעתי. מ-2011 לא קנטרני?
היו"ר סתיו שפיר
אם מ-2011 מנסים לקבל פרוטוקולים ולא מקבלים.
יוסי שרעבי
חד משמעית לא מנסים מ-2011. הבקשה הראשונה לפני חודשיים. לא מנסים מ-2011.
היו"ר סתיו שפיר
מעולם עד לפני חודשיים לא התבקשתם?
יוסי שרעבי
לא למיטב ידיעתי.
יונתן ברמן
הייתה עתירה - - - ידברו פה מעמותת - - -
היו"ר סתיו שפיר
מאיזה עמותה?
יונתן ברמן
קודם כל אני לא מבין למה מהרגע שהתחלתי לדבר מאוד כועסים פה.
היו"ר סתיו שפיר
רגע, רגע, רגע, רק שנבין.
יונתן ברמן
בסך הכול אני רוצה מידע.
יוסי שרעבי
המידע שאתה רוצה, אם זה מידתי.
יונתן ברמן
אין מה לכעוס.
היו"ר סתיו שפיר
אתה צודק.
יונתן ברמן
אני לא יודע מה כל הכעס הזה, לא קרה שום דבר.
היו"ר סתיו שפיר
אפשר רק למקד, ממתי התבקשו הפרוטוקולים האלה? איזה פניות נעשו?
יונתן ברמן
נעשו פניות בעבר באופן ספורדי, לא איזה שהיא פנייה סיסטמתית כמו ששלחתי בחודש אוקטובר לקבל את הכול. שום דבר לא התקבל, נעשתה פנייה ועדי, מאיגוד האמנים הפלסטיים, תוכל לדבר על פנייה שנעשתה, פנייה ספציפית. הרי המועצה מורכבת ממדורים, נעשתה פנייה שהגיעה גם לבית המשפט בקשה לקבל את הפרוטוקולים - - -
היו"ר סתיו שפיר
מתי היא הגיעה לבית המשפט?
עדי אנגלמן
בשנה האחרונה, במהלך השנה האחרונה.
יונתן ברמן
ושם גם הייתה סאגה שלמה, טענות שזה יותר מדי עבודה, טענות ש - - -
היו"ר סתיו שפיר
לבקש פרוטוקולים זה לא דבר קנטרני, בקיצור. אז בואו נתחיל רגע מהתקופה - - -
יוסי שרעבי
לבקש פרוטוקולים זה יותר מאשר ראוי ואני רוצה להגיד את זה, אני מסכים עם זה לחלוטין. לבקש פרוטוקולים זה תמיד דבר ראוי, מ-2011 זה ועוד איך קנטרני.
היו"ר סתיו שפיר
בסדר, שלוש השנים האחרונות, מ-2015.
יונתן ברמן
אנחנו מוכנים לצמצם את הבקשה - - -
היו"ר סתיו שפיר
סליחה, עכשיו אני מדברת. מ-2015, אתם מפרסמים את הפרוטוקולים האלה?
יוסי שרעבי
אני לא בטוח. אני לא בטוח כי חוות הדעת של היועצת המשפטית הייתה לפני חודש שצריך לפרסם אותם ואני אומר שוב - - -
היו"ר סתיו שפיר
זה חדש שאמורים לפרסם פרוטוקולים?
יוסי שרעבי
אני חושב שהעלאה לאינטרנט, פרוטוקולים מפורסמים, אבל כאן מדובר על העלאה לאינטרנט, בקשה שזה יעלה לאינטרנט.
היו"ר סתיו שפיר
מה זה בין מפורסמים לבין העלאה לאינטרנט?
יוסי שרעבי
הפרוטוקולים, לפי בקשה אתה יכול לקבל אותם, זה - - -
היו"ר סתיו שפיר
לפי בקשה זה לא מפרסמים. לא, סליחה, להעלות - - -
יוסי שרעבי
אין לנו מחלוקת - - -
היו"ר סתיו שפיר
אז מ-2015 - - -
יוסי שרעבי
יש לי בעיה שהוא מבקש מ-2015 כי זה נראה לי קנטרני.
היו"ר סתיו שפיר
מ-2015?
יוסי שרעבי
לא, מ-2011 הם מבקשים.
היו"ר סתיו שפיר
אבל אני שאלתי על 2015.
יוסי שרעבי
אין בעיה, יעלו את זה מ-2015.
היו"ר סתיו שפיר
אז זה הולך לעלות? בתוך כמה זמן?
יוסי שרעבי
כן, כפוף ללוחות הזמנים שלנו. רבותיי, יש כאן מערכת, יש שם בן אדם אחד שמתעסק בהמון דברים, אין לנו יועצים משפטיים, אין לנו כוח אדם, אנחנו מתמודדים, אנחנו לוקחים אנשים באמצעות חוזים חיצוניים.
היו"ר סתיו שפיר
אין לכם ייעוץ משפטי מהמשרד?
יוסי שרעבי
יש לנו תת תִקנון בייעוץ המשפטי שלנו, אנחנו פשוט בתת תקנון. אנחנו המשרד עם הכי הרבה יועצים חיצוניים - -
היו"ר סתיו שפיר
אני יודעת, אנחנו תיכף נדבר על זה.
יוסי שרעבי
- - ואנחנו באים כל פעם לוועדה, מבקשים לפנים משורת הדין וכל פעם עושים לי נו נו נו, כי המדינה לא מעמידה לי מספיק תקנים. אני נלחם על זה כל הזמן, אין לי יועץ משפטי שמלווה את זה כמו שצריך. אני בתת תקנון ביועצים משפטיים באופן שמכביד על המשרד הזה - - -
היו"ר סתיו שפיר
אבל לא יכול להיות מצב שאין יועץ משפטי.
יוסי שרעבי
אני אומר את זה גם כן. לא, יש יועץ משפטי, אני רק מסביר שכמות היועצים המשפטיים של המשרד אל מול העומסים שלו, הרי זה משרד שיש בו הרבה תמיכות, הרבה מאוד רגולציה, היום גם דברים נוספים, אבל באופן היסטורי זה משרד שרוב הדרך שבה הוא מתקצב היא דרך מסלול של תמיכות, זה שם נטל כבד על יועצים משפטיים כי יש הרבה מאוד עבודה בתמיכות. אלה דברים שאני לא צריך להסביר, כי אתם מבינים היטב. כמות עורכי הדין שנמצאים במשרד הזה היא באמת באופן בלתי סביר, ואני, דרך אגב, הייתי אצל נציב שירות המדינה והוא אמר 'תשמע, אתה צודק', היינו בוועדה בראשות מנכ"לית משרד המשפטים והיא אמרה לי 'אתה צודק' ואפילו הוציאה לנו הערת אזהרה ואמרה 'אנחנו לא נאשר לכם יותר יועצים חיצוניים, אתם תדרשו שיהיו תקנים, זה לא יכול להיות, זה לא מידתי'.
היו"ר סתיו שפיר
ולמה זה לא קורה?
יוסי שרעבי
כי המדינה לא נתנה לנו מספיק תקנים.
היו"ר סתיו שפיר
השרה שעומדת בראש המשרד היא שרה חזקה, אם יש משהו שהיא רוצה ונלחמת עליו היא יודעת להילחם עליו.
יוסי שרעבי
כן ולא. גם האוצר הוא חזק, גם האוצר מקשה וגם האוצר נותן כוח אדם ויש מדיניות במדינה לקצץ בכמות כוח אדם. השנה, במדיניות התקציב 2019 סוף סוף הלכו לקראתנו, נתנו לנו תקן נוסף ליועץ משפטי שייכנס ב-2019. דיוני 2019 הוקדמו, אז קיבלנו סוף סוף יועץ משפטי נוסף ל-2019, אבל כן, זה מלחמה, תקנים זה מלחמה היום, תקנים לא משחררים במדינה כל כך מהר.
היו"ר סתיו שפיר
שוב, אם נלחמים על זה אז אפשר - - -
יוסי שרעבי
אנחנו נלחמים על זה, תאמיני לי שאנחנו משרד לוחמני, במובן החיובי.
היו"ר סתיו שפיר
כשזה מגיע ללהפסיק תקציב לכל מיני מוסדות תרבות אז יש הרבה מלחמה ובתקנים - - -
יוסי שרעבי
אנחנו לא מפסיקים תקציב לאף אחד, אנחנו רק מגדילים תקציבים למוסדות תרבות.
היו"ר סתיו שפיר
זו שאלת המשך?
יונתן ברמן
אני יכול לשמור את זה לאחר כך.
היו"ר סתיו שפיר
פרסום מ-2015 זה מספק אתכם?
יונתן ברמן
אני אצטרך לבדוק עם ה - - -
היו"ר סתיו שפיר
נתחיל מ-2015 ומשם נתקדם.
יוסי שרעבי
אני אומר שוב שזה כפוף ללוחות הזמנים שיש לנו ו - - -
היו"ר סתיו שפיר
הפרוטוקולים קיימים, מה הבעיה להעלות אותם לאינטרנט?
יוסי שרעבי
צריך לסרוק אותם, ל - - -
היו"ר סתיו שפיר
לסרוק אותם? זו העבודה? אני מספקת לך מתנדב. באמת.
יוסי שרעבי
רבותיי, אני מזמין אותך לבוא אליי למשרד ולראות את העומסים שיש לנו.
היו"ר סתיו שפיר
אני מביאה לכם מתנדב שיעשה את פעילות הסריקה של הפרוטוקולים, אם זאת הבעיה. סיכמנו?
יוסי שרעבי
סיכמנו.
היו"ר סתיו שפיר
סבבה.
יונתן ברמן
תשלח את הניירות, נסרוק ונשלח לכם.
היו"ר סתיו שפיר
באמת.
יוסי שרעבי
גם אני אומר באמת.
היו"ר סתיו שפיר
אז זה סוכם.
יוסי שרעבי
את חושבת שאני - - -
היו"ר סתיו שפיר
אם זה מה שצריך, מתנדבים לסרוק.
קריאה
כותבים פרוטוקולים ביד?
יוסי שרעבי
חברים, אתם לא יודעים מה זה היום להנגיש חומר לאינטרנט, פשוט אין לכם כנראה מושג בזה. יושבים כאן אנשים שיסבירו לכם.
היו"ר סתיו שפיר
סליחה, אני לא חושבת שאתה יכול להגיד כאן בוועדה שאין לנו מושג מה זה להנגיש חומר באינטרנט.
ליאור תמם
אני מאיגוד התסריטאים וכל הפרוטוקולים של הדיונים שלנו מונגשים באינטרנט אוטומטית.
היו"ר סתיו שפיר
סליחה, מי אדוני?
ליאור תמם
ליאור תמם מאיגוד התסריטאים.
היו"ר סתיו שפיר
ומה אמרת?
ליאור תמם
כל הפרוטוקולים של איגוד התסריטאים מונגשים, כל הדיונים המאוד לא מעניינים ומאוד לא משפיעים שלנו, אני כמובן צוחק, מונגשים באינטרנט באופן אוטומטי כמה ימים אחרי ש - - -
יוסי שרעבי
חבר'ה, תקשיבו, למשרד ממשלתי יש עומסים, לצמצם פערים זה זמן.
היו"ר סתיו שפיר
יש עוד פתרון נורא פשוט.
יוסי שרעבי
מה?
היו"ר סתיו שפיר
להקליט את הדיון ולשים את זה באינטרנט.
יוסי שרעבי
אנחנו מקליטים. רוב הדיונים, מקליטים אותם.
היו"ר סתיו שפיר
אז תפרסמו את ההקלטות.
יוסי שרעבי
רוב הדיונים, דרך אגב, מקליטים.
היו"ר סתיו שפיר
אז את כל ההקלטות האלה תפרסמו.
יוסי שרעבי
בסדר, לא בטוח שצריך להביא כל דבר שאנשים אומרים, להקליט אותם, יש גם דברים אישיים שאנשים אומרים.
היו"ר סתיו שפיר
מה זאת אומרת? אנשים יושבים בדיון - - -
קריאה
אפשר למחוק.
יוסי שרעבי
אני לא יודע, בכל זאת - - -
היו"ר סתיו שפיר
אנשים יושבים בדיון בוועדה ציבורית, מקבלים החלטות על כספי ציבור - - -
יוסי שרעבי
אבל אנשים אומרים כל מיני דברים בוועדה הציבורית - - -
היו"ר סתיו שפיר
אז הם צריכים לדעת שיש פרוטוקול. גם כאן בוועדה אתה כנראה לא תספר סיפורים משפחתיים, כי אתה יודע שהוועדה הזאת היא בפרוטוקול והיא משודרת באינטרנט בשידור - - -
יוסי שרעבי
אני אולי לא, אבל אני יכול לומר לך שבוועדה יושבים כל מיני אנשים שאומרים כל מה שעולה על - - -
היו"ר סתיו שפיר
אז ברגע שהם יידעו שיש פרוטוקול הם יידעו לא להגיד, לא יודעת מה, לא לספר שם בדיחות גסות.
יוסי שרעבי
אבל מה שאני רוצה לומר, חברת הכנסת שפיר, כדי שלא ייווצר כאן איזה שהוא רושם, שאין לו אח ורע במציאות, שיש לנו איזה שהיא התנגדות, להיפך, אני הוכחתי בפתיח שלי עד כמה אנחנו מתאמצים עכשיו לצמצם פערים דרמטיים שהיו במשרד הזה, באמת פערים דרמטיים, והמשרד מקבל מחמאות על זה. אנחנו עושים - - - אנחנו נמשיך לצמצם את הפערים, אני - - - את הבן אדם לעשות את זה, אנחנו גם במצוקה של כוח אדם בייעוץ המשפטי ועל אף הכול ולמרות הכול, בגלל שאנחנו מבינים את החשיבות, גם הציבורית וגם האחרת, אז אנחנו נעשה את זה. אני רק מבקש להבין, שאל מול העומסים האלה צריך לעשות תעדופים. המקרה הזה של פורום מוסדות תרבות, של לבוא ולהגיד 'תביאו חומרים מ-2011' הוא יותר מאשר קנטרי.
היו"ר סתיו שפיר
טוב. הבנו את התשובה, הם יפרסמו מ-2015 ואחר כך - - - סליחה, יש לנו עוד הרבה שאלות.
יונתן ברמן
אני רק יכול לבקש שישים באינטרנט, עניין נוסף, שמות חברי המועצה ושמות חברי המדורים, שזה עניין מאוד חשוב. יושבים אנשים בוועדה הציבורית ו - - -
היו"ר סתיו שפיר
הם לא מפורסמים?
יונתן ברמן
הם מעודכנים לשנת בערך 2011.
היו"ר סתיו שפיר
זה באמת לא הגיוני.
יונתן ברמן
לא יודעים מי יושב - - - מועצה ציבורית שפועלת על פי חוק - - -
יוסי שרעבי
אם אכן זה נכון, אז אתה 3000% צודק.
קריאה
זה נכון.
יוסי שרעבי
זה יתוקן.
יונתן ברמן
ואני חושב שזה פשוט לעשות את זה במיידי.
יוסי שרעבי
זה יתוקן במיידי, אין שום בעיה.
עדי אנגלמן
סליחה, וגם החלוקה של התמיכות. זה משרד שתומך בפעילות ולא ברור במי הוא תומך, כמה ואיך, זה לא מפורסם. בכל הגופים וקרנות - - -
היו"ר סתיו שפיר
שאלה טובה.
יוסי שרעבי
לא רק שזה מפורסם, אני אגיד לכם איך הדברים מתנהלים בחיים שלנו. אנחנו מוציאים את זה להערות ציבור, כל הציבור יודע, אנשים יכולים להגיב - - -
היו"ר סתיו שפיר
איפה זה נמצא?
יוסי שרעבי
אנחנו מפרסמים את זה גם באתר שלנו. הרי איך מערך התמיכות מתנהל, רבותיי?
היו"ר סתיו שפיר
מי קיבל את התמיכות? איפה זה מפורסם?
יוסי שרעבי
הגופים מקבלים את התמיכות, הם יודעים, הכול פתוח. כל אחד יודע מה השני מקבל וכל אחד מעיר, 'למה זה מקבל ככה ולמה זה מקבל אחרת?'
עדי אנגלמן
הגופים שמקבלים יודעים, אבל הציבור לא.
יוסי שרעבי
אתם יודעים כמה פניות יש לנו של גופים הנתמכים שמעירים הערות לגבי הקולגות שלהם ולגבי הגופים - - -
היו"ר סתיו שפיר
שנייה, זה לא מפורסם בתמיכות משרד?
עדי אנגלמן
לא שידוע לי. אולי זה לא בצורה שקופה וברורה ונגישה.
יוסי שרעבי
חבר'ה, אין דבר כזה. אם יש משהו ציבורי שכולם יודעים על הכול, כי זה מפורסם גם בהליך של הודעה לציבור והערות ציבור, אפשרות להגיב, אפשרות לערער, זה תהליך הכי שקוף בעולם.
היו"ר סתיו שפיר
אתם נמצאים במחשב, תיכנסו רגע לאתר התמיכות של משרד התרבות ותגידו לי אם זה מפורסם או לא ואנחנו נחזור לזה בעוד רגע.
יוסי שרעבי
בהקשר הזה אני צריך לבדוק את זה, אני לא יודע אם זה מפורסם ב - - -
היו"ר סתיו שפיר
אז תבדקו את זה שנייה, אנחנו עדיין בדיון, אני אאפשר לכם לחזור. יש לנו עוד הרבה שאלות.
יוסי שרעבי
אוקיי, אם תאפשרי לי לבדוק את הנקודה הזו אחר כך.
היו"ר סתיו שפיר
אני רוצה לעבור לשאילתות.
גיא ענבר
שאילתות חברי כנסת?
היו"ר סתיו שפיר
כן. אין שאילתות שלא נענו, בכלל, עד עכשיו? עד סוף 2017.
הדר נציב
לא, קיבלתי את הנתונים - - -
היו"ר סתיו שפיר
עד סוף 2017?
הדר נציב
עד יולי.
היו"ר סתיו שפיר
ועד סוף 2017?
יוסי שרעבי
אני מבין שכל הדוח הוא עד יולי.
היו"ר סתיו שפיר
לא, הדוח הוא ל-17'.
הדר נציב
כתוב לי עד יולי.
היו"ר סתיו שפיר
אוקיי, יש לך את הנתונים עד סוף 17'?
הדר נציב
יש איזה שלוש שלא - - - משהו מצומצם. לא היו יותר מדי שאילתות.
היו"ר סתיו שפיר
בסדר, מצוין. אני רוצה לשאול לגבי חלק מההתקשרויות. אתם באמת עושים המון התקשרויות עם גופים חיצוניים, למשל חברת פמי פרימיום, ב-2017 התקשרויות של 85 מיליון שקלים, כמעט 86 מיליון שקלים.
יוסי שרעבי
ספריות.
הדר נציב
קיבלנו על זה עכשיו פנייה ותצא - - -
נועה שליט
זה לא היה עכשיו, זה היה בספטמבר 2017, הגשנו בקשה - - -
היו"ר סתיו שפיר
זה מהתנועה לחופש המידע.
יוסי שרעבי
את רוצה לדעת מה זה פמי פרימיום?
היו"ר סתיו שפיר
אני רוצה להבין למה 86 מיליון שקלים.
יוסי שרעבי
זה נורא פשוט. זה חוק הספריות. זה כל נושא של ניהול ספריות, כולל התקשרויות, התקבלה החלטה במשרד שנושא הספריות מנוהל במסלול של רכש.
היו"ר סתיו שפיר
אבל למה דרך חברה חיצונית?
יוסי שרעבי
המשרד לא יודע לנהל פרויקט אדיר כזה של 85 מיליון בכלים שיש לו. התקבלה החלטה, שלדעתי היא החלטה מאוד נכונה, כל הספריות, כל ההתקשרויות, כל העברת הכספים, כל המעקבים, נעשה באמצעות חברה חיצונית.
היו"ר סתיו שפיר
ואיפה מתפרסמות כל ההתקשרויות שהיא עושה?
יוסי שרעבי
לדעתי במשרד. אני אוכל לבדוק את זה. לא מתפרסמות אצלנו כל ההתקשרויות, כל הגופים, מה הם מקבלים, רשויות מקומיות?
היו"ר סתיו שפיר
איזה רשויות מקבלות? באיזה סכומים?
יוסי שרעבי
כולן מקבלות, יש קריטריונים, אמות מידה - - -
היו"ר סתיו שפיר
בסדר, איפה - - -
יוסי שרעבי
אמות המידה נקבעות במשרד. צריך לעשות הבחנה בין שני דברים. דרך אגב, זה עכשיו יקרה גם בנושא הספורט. המשרד קובע את אמות המידה, הוועדות במשרד קובעות את התבחינים, את הקריטריונים. הדרך שבה זה מחולק, זה מחולק באמצעות חברה חיצונית, אבל כל אמות המידה וההחלטות - - -
היו"ר סתיו שפיר
אם המשרד קובע את אמות המידה והמשרד מחליט למי, למה צריך עוד גוף באמצע שמחלק?
יוסי שרעבי
כי זה הרבה יותר קל לעשות את כל ההתקשרויות וכל הבירוקרטיה, פשוט חוסכים. את ספרייה, בקצה, בג'לג'וליה, באופקים, במקומות כאלה, לבוא להיכנס למרכב"ה, לדווח, לקבל, זה בירוקרטיה מטורפת שאנחנו - - -
היו"ר סתיו שפיר
שמייצרת שקיפות ופיקוח על העברות הכספים.
יוסי שרעבי
גם ככה יש שקיפות. כל הנתונים מופיעים, את יכולה לקבל את כל הנתונים.
היו"ר סתיו שפיר
איפה הם נמצאים?
נועה שליט
לא קיבלנו על זה שום מענה מספטמבר 2017.
היו"ר סתיו שפיר
לא, אני גם שואלת איפה נמצאים הנתונים.
יוסי שרעבי
בספטמבר 2017 זה אחרי יולי, אבל אין לי שום בעיה שתקבלו את הנתונים.
היו"ר סתיו שפיר
כל ההתקשרויות שעושה פמי פרימיום, איפה הן מופיעות? תנו לנו לינק לאתר, נחפש. איזה אתר? זה הרי לא בהתקשרויות הממשלתיות.
יוסי שרעבי
יש לי בקשה, אם אפשר, בסדר? לא בטוח שתקבלי כאן את כל התשובות לכל השאלות שתשאלי כי לא בטוח ששאלו אותן לפני הדיון הזה. כל שאלה שיש לך, תשאלי, אנחנו נחזור עם תשובות מסודרות. אבל אני גם אומר לפרוטוקול שמבחינתנו הניהול באמצעות פמי פרימיום הוא הניהול הכי יעיל שבעולם לנהל את עולם הספריות. אני, דרך אגב, מאמין בזה כאסטרטגיה, אני חושב שככה המדינה צריכה להתנהל. המדינה מאוד חלשה בבירוקרטיה, המדינה שמה הרבה מאוד חסמים, אנחנו פוגעים בלקוח בקצה - - -
היו"ר סתיו שפיר
אבל אז זה לא מתפרסם.
יוסי שרעבי
רגע, שנייה. אבל מצד שני יש את העניין של כן ליידע את הציבור לגבי איך הכסף מחולק. אין בכלל מחלוקת, זה לא סותר. זה שאני מנהל את הכול באמצעות חברה חיצונית זה לא אומר שאני לא יכול לשקף את זה בתוך המשרד.
היו"ר סתיו שפיר
אבל איפה?
יוסי שרעבי
אז אני אומר, שאלת שאלה, תקבלי תשובה.
היו"ר סתיו שפיר
שנייה, משרדי הממשלה מחויבים לדווח - -
יוסי שרעבי
אבל אני אתן לך את התשובה הזאת, את תקבלי את המידע הזה.
היו"ר סתיו שפיר
- - מחויבים לדווח פעם ברבעון על כל ההתקשרויות, זה מתפרסם דרך מערכת מרכב"ה. ברגע שההתקשרויות האלה לא מופיעות במרכב"ה זה אומר שהתקשרויות בסכומים של 86 מיליון שקלים לא מתפרסמות.
יוסי שרעבי
אז מה? אז צריך לדאוג שזה יתפרסם. לדעתי זה גם מתפרסם - - -
גיא ענבר
זה בתוך הדוח הרבעוני.
היו"ר סתיו שפיר
זה מה שאני שואלת. אז אם אתם יכולים לבדוק רגע שזה נמצא.
יוסי שרעבי
אני משוכנע שזה קיים, לא יכול להיות שלא.
גיא ענבר
כל ההתקשרויות מופיעות בדוח הרבעוני.
שלמה בילבסקי
אבל זאת ההתקשרות עם החברה עצמה, השאלה איך החברה עצמה מחלקת את הכסף, זה לא הגיוני ש - - - היא לא עובדת עם המרכב"ה, אני מניח, החברה הזו. אחד הדברים שאנחנו מייעצים במקרים דומים זה שיהיה ברור למשל - - -
היו"ר סתיו שפיר
אתם מכירים את שלמה מהרשות הממשלתית לחופש המידע?
שלמה בילבסקי
חשוב מאוד להכניס כבר בחוזה עם החברות האלה אמירה מאוד מאוד ברורה שמחייבת אותם לפרסם, שיידעו שכל - - -
יוסי שרעבי
רגע, זה לא קיים? אני לא מבין, זה לא קיים? אני שואל אותך.
ערן כרמון
פמי, אני חושב שהם מקבלים העברה - - -
יוסי שרעבי
זה נשמע רע מה שאתה אומר.
ערן כרמון
כל הביצוע הוא - - -
יוסי שרעבי
מקבלים, מעבירים דוחות, מה זה - - -
ערן כרמון
שנייה, אני מסתמך על המכרז הקודם. במכרז החדש, אני חושב שהחשבות הכניסו עוד מנגנוני פיקוח ושיקוף מידע. אני לא יודע.
שלמה בילבסקי
יש הבדל בין פיקוח של המשרד עצמו לבין לחייב אותם לפרסם עבור הציבור.
ערן כרמון
שנייה, אני חושב שהם הוסיפו עוד, אני לא - - -
שלמה בילבסקי
זה חשוב מאוד לוודא את הדבר הזה.
נועה שליט
דבר ראשון, משרד התרבות לא הגישו את הדוח, לא לרבעון הראשון של 2017 ולא לרבעון האחרון של 2017. ועכשיו אני נכנסת לדוח שהם כן הגישו ואני אנסה לראות אם יש כאן התקשרויות של פמי פרימיום, אבל עוד פעם, אנחנו הגשנו בקשה לפני חמישה חודשים, טרם קיבלנו תשובה על ההתקשרויות האלה.
הדר נציב
אני יצרתי קשר עם מרבית הפונים, אני באמת לא מכירה את הפניות שלכם, בגלל העניין של החלופה, אני אשמח לדבר וגם להשלים את הפערים ואני אוכל לעשות את כל המאמצים לתת לכם את המענה. זה מה שאני עושה עכשיו.
היו"ר סתיו שפיר
טוב, רק לגבי ההתקשרויות באמצעות חברה חיצונית, הבעיה כאן, אני לא נכנסת לאם זה יעיל יותר או יעיל פחות, שהחברה החיצונית עושה את ההתקשרויות במקום המשרד, לעניות דעתי זה דווקא מייצר עוד גורם באמצע במקום לעשות את זה ישירות, אבל זה שההתקשרויות האלה בסוף לא מתפרסמות זו בעיה חמורה.
יוסי שרעבי
אני עושה הבחנה בין שני דברים, בין הדרך שאנחנו יוצרים את התקשרויות, שבעיניי זה יותר מאשר ראוי, אני חושב שמדינה חייבת להתנהל באופן יעיל, הנטל הרגולטורי על המערכת פשוט בלתי נסבל בעליל ואנחנו צריכים לצמצם את הנטל הזה, אבל זה לא אומר, אני לא חושב שזה סותר את המחויבות לתת שקיפות מלאה ולהעביר את כל המידע ולהנגיש אותו. אין מניעה לעשות - - -
היו"ר סתיו שפיר
השקיפות מצמצמת את הנטל כי היא מונעת מצבים שבהם כסף עובר למקומות שהוא לא צריך לעבור.
יוסי שרעבי
אבל אני לא חושב שאי אפשר לעשות גם וגם, זה לא סותר אחד את השני.
היו"ר סתיו שפיר
כל עוד זה מתפרסם בצורה מסודרת.
יוסי שרעבי
נכון, אני מסכים עם מה שאת אומרת.
שלמה בילבסקי
אני רוצה גם לשתף נקודה חשובה נוספת בהקשר הזה, שהרבה פעמים קורה שמבקשים בקשת חופש מידע מהמשרד, אבל המידע בעצם נמצא בידי החברה החיצונית, שבאופן טבעי היה במשרד ואז התשובה שחוק חופש המידע לא חל על החברה היא מאוד בעייתית. לכן גם כאן אנחנו מציעים - - -
יוסי שרעבי
הוא חל על המשרד והוא חל על החברה כי החברה מחויבת ל - - -
שלמה בילבסקי
אז זהו שלא. בשביל זה אני אומר, מאוד חשוב להכניס גם כן בחוזה אמירה חד משמעית שכל מסמך שיידרש על ידכם יהיו חייבים להמציא על מנת שיהיה אפשר לחשוף אותו לפי חוק חופש המידע אם יהיה בכך צורך.
קריאה
החברות לא יחתמו על כזה דבר.
שלמה בילבסקי
הם יחתמו בשביל 85 מיליון שקל, אני מבטיח לך.
היו"ר סתיו שפיר
עוד דבר שהחברה הזו אחראית עליו - - -
יוסי שרעבי
חבר'ה, עם כל הכבוד, הם לא מקבלים 85 מיליון שקל - - -
היו"ר סתיו שפיר
86.
יוסי שרעבי
86 או 84, מי שמקבל את התקציב הזה זה גופי הציבור במדינת ישראל.
ליאור תמם
כמה הם מקבלים, אגב?
היו"ר סתיו שפיר
86.
ליאור תמם
לא, הם מקבלים להעביר 86 מיליון.
היו"ר סתיו שפיר
החברה הזו אחראים על הפצת תרבות בפריפריה. 8 מיליון שקלים להפצת תרבות בפריפריה, מה זה אומר? למה החברה הזאת עושה את זה?
יוסי שרעבי
יש דבר כזה שנקרא 'סדרות בפריפריה', זה חלק מהמדיניות של המשרד להנגיש בסבסוד, אנחנו מסבסדים את הפעילות הזאת, על פי אמות מידה, תלוי איזה רשות אתה, מה המדד הפריפריאלי שלך, כמה הלמ"ס שלך ועוד כהנה וכהנה קריטריונים, מאוד שוויוניים, וכתוצאה מזה במשך הרבה מאוד שנים, זה התחיל מהתקופה שהיה במשרד, עוד מימי משרד החינוך, היה את הפעילות של תרבות ישראל. לא משנה, הפעילות הזו נסגרה, העמותה נסגרה והמשרד בחר לפני כמה שנים לצאת במכרז, כתוצאה מהמכרז הזה הוקמה חברה חדשה, שהיא תרבות ישראל, שהתפקיד שלה היה להפיץ סדרות בפריפריה והסדרות האלה הן סדרות מוזיקליות, סדרות של מחול, סדרות של תיאטרון, אתה מגיע לרשות מקומית ואתה מציע לה בנק של אפשריות ו - - -
היו"ר סתיו שפיר
ומול איזה רשויות החברה עובדת?
יוסי שרעבי
מאות רשויות.
היו"ר סתיו שפיר
איפה זה מתפרסם?
יוסי שרעבי
הפעילות של הסדרות? גם, אני צריך לבדוק את זה, אבל עוד פעם, זו אותה מתכונת, אנחנו מוציאים את המכרז, הם עושים את הפעילות, הם מדווחים על הפעילות הזו, אנחנו מתקצבים ב - - -
היו"ר סתיו שפיר
בסדר, אבל כל פעם להוציא את זה לחברה חיצונית ואז, אני לא יודעת לאיפה זה מדווח.
יוסי שרעבי
אחרת זה לא היה קורה.
היו"ר סתיו שפיר
אם זה לא מפורסם לציבור בסוף - - -
יוסי שרעבי
אז אמרתי, אני מקבל את העניין הזה.
היו"ר סתיו שפיר
אבל אתה מבין שאם זה לא מפורסם, התוצאה עלולה להיות שיהיו מקומות מסוימים שיקבלו את הכסף ומקומות אחרים שלא יקבלו, עלולה להיות חלוקה לא שוויונית, כל הפיקוח שאמור להיעשות על הדבר הזה תלוי בפרסום, הוא תלוי בזה שתהיה שקיפות.
יוסי שרעבי
אני אומר עוד פעם, קודם כל אנחנו ניתן תשובה לעניין הזה, אין סתירה בין העובדה שאנחנו מייעלים את המערכת לזה שאנחנו מייצרים ניהול באמצעות גופים חיצוניים, כי זה הניהול הכי אפקטיבי. זה המשרד שיש לו גוף מטה, הוא לא משרד ביצועי, כן, זה משרד ממשלתי, אין מה - - -
היו"ר סתיו שפיר
משרדי ממשלה הם המשרדים הביצועיים.
יוסי שרעבי
לא, לא, משרד ממשלתי הוא משרד רגולטורי, הוא משרד מפקח, הוא משרד שקובע מדיניות, הוא קובע אמות מידה, הוא קובע תקצוב, אבל הוא חייב להבטיח שקיפות. אז אני אומר, אין סתירה - - -
היו"ר סתיו שפיר
אז אפשר לקרוא לרשות המבצעת הרשות המפקחת במקום? היא אמורה לבצע.
יוסי שרעבי
לא, אנחנו רשות מבצעת, אנחנו קובעים אמות מידה, אומרים מי יקבל מה, אנחנו קובעים את הסטנדרטים, אנחנו קובעים את גודל הסבסוד, אנחנו קובעים הכול, אבל אנחנו בוחרים לבצע את זה באמצעות גופים אחרים. אם את תהפכי את משרדי הממשלה לגופים מבצעים, שום דבר לא יקרה במדינה הזאת.
היו"ר סתיו שפיר
הם גופים - - - חלקם זה - - - ברגע שחברה - - -
יוסי שרעבי
אנחנו מבצעים את זה באמצעות גופים אחרים.
היו"ר סתיו שפיר
אפילו למשרד רוה"מ פורסם - - -
גיא ענבר
עולה באתר.
היו"ר סתיו שפיר
באיזה לינק?
גיא ענבר
דרך ההתקשרויות שם.
היו"ר סתיו שפיר
ההתקשרויות, אתם לא פרסמתם את הדוח בחצי השנה האחרונה.
גיא ענבר
לא נכון.
נועה שליט
לא פרסמתם לרבעון הראשון והרבעון הרביעי של 2017.
יוסי שרעבי
אני מציע שאנחנו נעביר לכם, אם את רוצה, את הלינק לכל הפרסומים, גם של פמי פרימיום, של שני הדברים, גם ש - - -
היו"ר סתיו שפיר
אבל זה ספציפית לא מפורסם.
יוסי שרעבי
אני אבדוק את זה. הוא אומר שזה כן פורסם.
היו"ר סתיו שפיר
חברת תפן, התקשרויות של חצי מיליון שקלים על ייעוץ אסטרטגי, מה זה?
יוסי שרעבי
זה מסגרת של חצי מיליון. ההתקשרויות הן אד הוק, אבל המסגרת זה עד חצי מיליון. יש במשרד שתי חברות שהן חברות שהמשרד מתקשר בהסכמי מסגרת, אחת זו חברת תפן, שזה כל מה שקשור בליווי תכניות עבודה של המשרד. זו החברה שיושבת איתנו על תכניות העבודה של המשרד, גם מינהל תרבות, גם עם מינהל הספורט, היא עוזרת לנו לבנות את כל התהליך, מהתכניות - - -
היו"ר סתיו שפיר
גם תכניות עבודה לא המשרד בונה?
יוסי שרעבי
כן.
היו"ר סתיו שפיר
למה זה לא המשרד עושה?
יוסי שרעבי
המשרד עושה, אבל - - - מה זה המשרד?
ליאור תמם
אבל הכול הולך החוצה ממילא, אז תכנית עבודה של מי?
יוסי שרעבי
מה זה המשרד? המשרד עובד עם יועצים. רבותיי, מה זה המשרד? ככה המדינה מתנהלת - - -
היו"ר סתיו שפיר
המשרד הוא הגוף המקצועי, הגוף שאמור לעשות את האסטרטגיה, הגוף שרכש ידע וניסיון בלקבוע ולתכנן תכניות עבודה.
יוסי שרעבי
חברים, לא רק המשרד, מדינת ישראל עובדת באמצעות יועצים, הרי במשרד יושבים אנשים שנמצאים שם שנים על גבי שנים ומנהלים את התהליכים ומובילים את המדיניות, אבל יש להם כוחות עזר, הם נעזרים ביועצים אסטרטגיים ויועצים ארגוניים, בגורמים מומחים, כדי להשביח את השירות שלהם.
היו"ר סתיו שפיר
לא, לא להשביח, אתה מכיר את הנוהל, אני מניחה, שהוציא האגף של פראוור במשרד רוה"מ.
יוסי שרעבי
נו, באמצעות אגף - - -
היו"ר סתיו שפיר
שאמר שהם לא אמורים להפריט את החלק האסטרטגי והתכנוני של משרדי הממשלה.
יוסי שרעבי
תקשיבי, כל המדינה לא מעמידה מספיק כוח אדם כדי לנהל את הדברים האלה. כשהמעשים הם כאלה גדולים, הדרך שבה המדינה מתנהלת נכון לרגע זה, באמצעות זה שהיא מעסיקה יועצים חיצוניים.
היו"ר סתיו שפיר
כן, יש יועצים חיצוניים, אבל מדובר ממש בנושאי הליבה של המשרד. המשרד אמור להיות גוף שיודע לתכנן ולקבוע תכניות עבודה. אתם לא אמורים להוציא החוצה את התכנון ואת המחשבה של המשרד.
יוסי שרעבי
אני בכל 30 שנות הניהול שלי לוקח תמיד יועצים ארגוניים שעוזרים לי בבניית תהליכים. הם מביאים ידע חדש, הם מביאים תובנות חדשות - - -
היו"ר סתיו שפיר
אז איך נשמר הידע של המשרד?
יוסי שרעבי
אבל כך נצבר ידע, כך אנחנו לומדים דברים. אני לא מבין את הטענה הזו בכלל, תשמעי, זה - - -
היו"ר סתיו שפיר
אני אתן לך דוגמה - - -
יוסי שרעבי
אני כל חיי נעזר באנשים שמביאים ידע עכשווי, ידע ענייני, מביאים תובנות - - -
היו"ר סתיו שפיר
להיעזר שמביאים תובנות, כל הדברים האלה הם נפלאים - - -
יוסי שרעבי
להיפך, הם משביחים את יכולת המשרד.
היו"ר סתיו שפיר
אתה מכיר, אני מניחה, את דוח המבקר שדיבר על כמה משרדי ממשלה - -
יוסי שרעבי
לא, אני לא מכיר.
היו"ר סתיו שפיר
- - שלקחו חברות חיצוניות כדי לעשות את התהליך התכנוני והאסטרטגי במיליוני שקלים. הם לקחו את החברות האלה, אחרי שגם עליהן נוצר עומס גדול מדי של ממש החלפת הפקידים ועובדי המשרד, הם שכרו חברה נוספת שעשתה את העבודה התכנונית לאותה חברה חיצונית שזכתה במכרז.
יוסי שרעבי
לא, זה קצת מגוחך.
היו"ר סתיו שפיר
זה המצב שאנחנו מתמודדים איתו.
יוסי שרעבי
זה לא המצב אצלנו. המצב אצלנו שאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, אנחנו מביאים את התובנות, אנחנו מנהלים את הדברים, יש כוח עזר לידנו שעוזר לנו באיסוף נתונים, ביצירת בנצ'מארק, להביא לנו דוגמאות ממקומות אחרים.
היו"ר סתיו שפיר
ואיך נשמר הידע?
יוסי שרעבי
הידע הוא שלנו, לא שלהם. בסוף זה אצלנו, בסוף - - -
היו"ר סתיו שפיר
כלומר כשיש בקשת חופש מידע או כשרוצים להבין מה קורה בחברה החיצונית הזאת, החברה חייבת לדווח כמו שאתם חייבים כגוף ממשלתי?
יוסי שרעבי
אני אתן לך דוגמה קונקרטית. אם אני עכשיו מוביל תהליך של מופע תרבות ואני מבקש איסוף נתונים ואני מבקש לעשות למידה של נתונים, כי אני, מה לעשות, משרד קטן עם כוח אדם קטן עם כמות עבודה מטורפת, ואני נעזר באנשי מקצוע שזו היכולת שלהם והם יעשו את זה בלוח זמנים שהם עושים את זה. הם מורידים ממני הרבה מאוד נטל - - -
היו"ר סתיו שפיר
במשרד אין את הנתונים?
יוסי שרעבי
למשרד יש את הנתונים, אבל איסוף הנתונים ובניית טבלאות וניתוחים סטטיסטיים ויצירת תובנות, אלה דברים שכשאתה מביא חברה חיצונית היא עוזרת לך לייצר את המידע הזה כל כך מהר שאתה יכול להוציא את התובנות, את המשמעויות, ולגזור מזה תכניות עבודה הרבה יותר מהר, הרבה יותר אפקטיבי, הרבה יותר יעיל, ולתת שירות הרבה יותר טוב.
היו"ר סתיו שפיר
השאלה אם היא עושה עבודה הרבה יותר איכותית ויותר יעילה מעובדים שגם רכשו את הניסיון ואת הידע - - -
יוסי שרעבי
לא, הם מוסיפים לידע של המשרד, הם מוסיפים לכלים של המשרד. תקשיבו, זה שייך לעולם הניהול וזה לא שייך בכלל לוועדה הזאת.
היו"ר סתיו שפיר
היא משתתפת בישיבות ניהול, החברה הזאת?
יוסי שרעבי
היא מביאה לנו מה שאנחנו מבקשים ממנה, היא לא קובעת - - -
היו"ר סתיו שפיר
היא משתתפת בישיבות שבהן מקבלים החלטות?
יוסי שרעבי
לא, תלוי מה. יש דברים שהיא בכלל לא רלוונטית, היא לא קובעת החלטות, היא לא מובילה מדיניות, היא לא אומרת מה צריך לעשות. היא מביאה לי מידע שאני מבקש ממנה. אם אני נניח אומר לה 'אני רוצה שתביאי לי נתונים לגבי איך מודלים קורים בעולם הגדול, תביאי לי בנצ'מארקים, תביאי לי נתונים, תעשי לי ניתוחים סטטיסטיים, תאגרי לי מידע, תציגי לי את זה בצורה כזאת, בצורה אחרת' - - -
היו"ר סתיו שפיר
שאלתי אם היא משתתפת בקבלת ההחלטות.
יוסי שרעבי
מה פתאום? ההחלטות הן שלנו.
היו"ר סתיו שפיר
כלומר היא לא יושבת בישיבות הנהלה של המשרד.
יוסי שרעבי
מה פתאום? בישיבות הנהלה? מה פתאום? היא יושבת בישיבות שאני מזמין אותה לצורך הצגת נתונים על פי יעדים, מטרות, בקשות ודברים ספציפיים שנדרשים ממנה. גם יש לה תכנית עבודה מפורטת, היא לא סתם באה. יש איתה הסכם, היא יודעת בדיוק מה מצופה ממנה, זה מתוך - - -
היו"ר סתיו שפיר
איפה מתפרסמים כל הדוחות שהיא מפרסמת?
יוסי שרעבי
הדוחות שהיא מפרסמת?
היו"ר סתיו שפיר
היא הכינה לכם דוח, איפה הוא מתפרסם?
יוסי שרעבי
אנחנו עכשיו מקבלים ממנה דוח על מפת התרבות, כמו שביקשנו. אז כל הדוחות נמצאים אצלם, במינהל התרבות, אנחנו לא מפרסמים אותם, זה חלק מתהליך עבודה שלנו, עם נתונים.
היו"ר סתיו שפיר
למה? אפשר. קיבלתם דוח מחברה חיצונית שעשתה עבודה על נתונים - - -
יוסי שרעבי
מבחינתנו זה מידע שלנו, למה אנחנו צריכים לפרסם את זה? זה עבודה שלנו.
היו"ר סתיו שפיר
כי הציבור שילם בשביל זה.
יוסי שרעבי
אני לא מפרסם כל פרוטוקול שמתנהל אצלי בישיבות. יש לי 15 ישיבות ביום.
היו"ר סתיו שפיר
הציבור שילם בשביל זה.
יוסי שרעבי
אני צריך לפרסם כל פרוטוקול?
היו"ר סתיו שפיר
אם אתה מתעקש, כן.
יוסי שרעבי
אם מישהו יבקש ממני את מפת התרבות, אני אתן לו את זה, אין לי בעיה.
היו"ר סתיו שפיר
מה הבעיה אבל לפרסם דוחות מקצועיים של חברה חיצונית?
יוסי שרעבי
למה אני צריך לפרסם אם מישהו לא מבקש?
היו"ר סתיו שפיר
כי הציבור שילם חצי מיליון שקל על החברה הזאת - - -
יוסי שרעבי
הציבור שילם כדי שאני אביא בשורה, אתן שירותים יותר טובים.
היו"ר סתיו שפיר
אבל מה הבעיה? יש שם דוח עם ידע ונתונים.
יוסי שרעבי
אם מישהו יבקש הוא יקבל את זה, אבל בשגרה?
היו"ר סתיו שפיר
אז אנחנו מבקשים לפרסם אותו.
יוסי שרעבי
המשמעות היא שאני כל בוקר צריך לבוא ופשוט להעלות כל פרוטוקול שלי.
היו"ר סתיו שפיר
כל בוקר יש דוח חדש? אני מדברת על דוחות עבודה שהחברה הכינה.
יוסי שרעבי
אבל במה הדוחות שלהם שונים מישיבות שאני מקיים? אין לי בעיה. תראי, חברת הכנסת שפיר, תקשיבי, הוויכוח ביני ובינך, במרכאות עכשיו, זה לא ממש ויכוח, השיח ביני לבינך הוא עד לאן לוקחים את זה. אוקיי? יש שגרת עבודה של משרד, שגרת עבודה, בכל זאת אתם צריכים קצת להאמין לפקידות המקצועית שעושה את העבודה. עכשיו, יש שגרת עבודה של משרד - - -
היו"ר סתיו שפיר
אבל איך זה קשור לאמון?
יוסי שרעבי
שגרת עבודה של משרד, הוויכוח בינינו עכשיו הוא קצת מעבר לוועדה הזאת, זה איך שאנחנו מתנהלים. יש שגרת עבודה של משרד, המשרד מייצר לעצמו ארגז כלים שלם איך לתת את השירות הכי טוב של מדינת ישראל. בתוך ארגז הכלים הזה הוא לוקח, הוא מחליט שבנושא הזה כדאי לו לעבוד באמצעות חברה חיצונית, כך הוא נותן את השירות הטוב ביותר, הוא מחליט לקחת חברה שתיתן לו ייעוץ כדי שנוכל לייצר את התובנות ואת השכל ולייצר את המדיניות הטובה ביותר - - -
היו"ר סתיו שפיר
אתם קיבלתם אזהרה על שימוש יתר בחברות חיצוניות.
יוסי שרעבי
אני לא זוכר שיש לי אזהרה כזאת.
היו"ר סתיו שפיר
אתם במשרד ש - - -
יוסי שרעבי
אין לי אזהרה כזאת. אין לי שום אזהרה כזאת.
היו"ר סתיו שפיר
לפני רגע דיברת על זה.
יוסי שרעבי
שיש לי אזהרה כזו?
היו"ר סתיו שפיר
שנאמר לכם בייעוץ המשפטי שאתם לא יכולים להשתמש ביותר חברות חיצוניות.
יוסי שרעבי
לא, לי נאמר יועצים משפטיים, לא חברות חיצוניות. מה פתאום?
היו"ר סתיו שפיר
בייעוץ משפטי בחברות חיצוניות.
יוסי שרעבי
לא, לא, לא, מה פתאום? מה פתאום?
היו"ר סתיו שפיר
אז תסביר.
יוסי שרעבי
אני מעסיק הרבה יועצים משפטיים, כי לי אין מספיק יועצים משפטיים. לי יש בעיה - - -
היו"ר סתיו שפיר
יועצים משפטיים חיצוניים?
יוסי שרעבי
כן, כי לי יש בעיה של יועצים פנימיים במשרד, אין לי מספיק יועצים משפטיים. אם חשבת אחרת, אז אני - - -
היו"ר סתיו שפיר
לא, זה יותר מטריד ממה שחשבתי.
יוסי שרעבי
גם אותי זה מטריד.
היו"ר סתיו שפיר
יועצים משפטיים בהסכם חיצוני?
יוסי שרעבי
יש דברים שחוות הדעת המשפטית אומרת שיש תחומים שיועצים משפטיים רק פנימיים יכולים להתעסק בהם. למשל ועדות תמיכות, אתה לא יכול לקחת יועץ משפטי חיצוני, למה? כי זה עניינים של כסף.
היו"ר סתיו שפיר
ועלול להיות ניגוד עניינים, בוודאי.
יוסי שרעבי
יש דברים שמאשרים לנו להביא יועצים משפטיים חיצוניים. המציאות במשרד שלנו שהיקף הפעילות שלנו ביחס לכמות היועצים המשפטיים הפנימיים היא בלתי סבירה בעליל, אנחנו זקוקים ליועצים משפטיים נוספים - - -
היו"ר סתיו שפיר
כולם חתומים על הסכמי ניגודי עניינים?
יוסי שרעבי
אני מניח שכן.
היו"ר סתיו שפיר
כל החברות החיצוניות גם שמייעצות?
יוסי שרעבי
בוודאי, הם מחויבים לזה.
יוסי שרעבי
איפה זה מתפרסם?
יוסי שרעבי
אם התבקשנו, אני חושב שהתבקשנו מטעם - - -
היו"ר סתיו שפיר
פרסמתם אותם?
יוסי שרעבי
העברנו אותם, לדעתי.
היו"ר סתיו שפיר
כל דבר שאתם מעבירים למישהו שמבקש מכם בקשה לחופש מידע אתם יכולים גם להעלות לאתר. זה חלק מה - - -
יוסי שרעבי
מה שהיועצת המשפטית - -
היו"ר סתיו שפיר
כבר עשיתם את העבודה, תפרסמו את זה באתר.
יוסי שרעבי
- - אנחנו עושים. מה שהיועצת המשפטית מנחה אותנו אנחנו עושים, על פי הנוהל.
שלמה בילבסקי
יש נוהל של חופש מידע שאומר שכל תשובה שניתנת לפונה ולו אישית, צריכה לעלות לאתר מרכזי לחופש המידע. זה לא קורה.
גיא ענבר
ניגוד עניינים לא מפרסמים - - -
היו"ר סתיו שפיר
ניגוד עניינים של עובדי מדינה מפרסמים. גם על זה כבר יש נוהל חדש.
יוסי שרעבי
סליחה, שנייה. לי אין בעיה להעלות, כשיהיו לי את הכלים לעשות את זה.
היו"ר סתיו שפיר
מה?
יוסי שרעבי
כשיהיו לי את הכלים אני אעלה הכול.
היו"ר סתיו שפיר
צריך גם לזה להביא לכם מתנדב?
יוסי שרעבי
לא, את רוצה להביא לי כוח אדם אני אשמח, אבל אני - - -
היו"ר סתיו שפיר
אם צריך בשביל לסרוק כמה נהלים, תעבירו את זה אלינו לוועדה אנחנו נדאג להעלות את זה לאתר.
יוסי שרעבי
חברת הכנסת שפיר, אני - - -
היו"ר סתיו שפיר
למעשה הקמנו אתר ניגוד עניינים ואפשר להעלות את זה ישירות לאתר הזה.
יוסי שרעבי
אני אגיד את זה אולי בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כמות כוח האדם שעומד לרשותנו לטובת המשימות האלה היא בלתי סבירה בעליל.
היו"ר סתיו שפיר
נו, פתרתי לך את זה עכשיו.
יוסי שרעבי
לא פתרת לי שום דבר.
היו"ר סתיו שפיר
תעבירו את זה לוועדת השקיפות, אנחנו נדאג להעלות את זה לאתר.
יוסי שרעבי
טוב, אני עובד על פי מה שהיועץ המשפטי בעניין הזה מנחה.
היו"ר סתיו שפיר
אבל יש לך הנחיה של היחידה הממשלתית לחופש המידע.
יוסי שרעבי
ההנחיה היא נורא נחמדה, אם אין לי את הכלים איך את רוצה שאני אעשה את זה? יש הנחיה גם - - -
היו"ר סתיו שפיר
אז כרגע - - - אתה יכול להעביר את זה ליחידה לחופש המידע.
יוסי שרעבי
- - של מדינת ישראל להנגיש את כל מוסדות התרבות וכל המוסדות בכלל. העלות של ההנחיה הזו היא מיליארדים, אף אחד לא - - - מישהו יכול לבצע אותה? לא, למרות שיש הנחיה.
היו"ר סתיו שפיר
יש חוק, לא הנחיה.
יוסי שרעבי
יש חוק ואף אחד לא מבצע אותו כי אף אחד לא יכול - - -
היו"ר סתיו שפיר
אבל צריך לבצע אותו. ברור שהמדינה צריכה לייצר - - -
יוסי שרעבי
אבל היא לא יודעת להעמיד את הכסף הזה.
היו"ר סתיו שפיר
היא יודעת, היא לא רוצה להעמיד.
יוסי שרעבי
היא לא מעמידה. אז היא לא רוצה, אז איך נבצע את זה אם - - -
יו"ר סתיו שפיר
אז תילחמו בשביל זה.
יוסי שרעבי
נלחמים, נלחמים כל היום. כל היום נלחמים מלחמות כאן.
היו"ר סתיו שפיר
אם היה בזה רבע עוצמה שנלחמים על כל מיני - - - לא יודעת מה.
יוסי שרעבי
צריך לדעת שבצד הבקשות צריך גם להעמיד - - - זה נורא נחמד - - -
היו"ר סתיו שפיר
לעשות קיצוצים בכל מיני פסטיבלים - - -
ליאור תמם
נגישות עולה מיליארדים, זה לא עולה מיליארדים.
היו"ר סתיו שפיר
זה כל כך פשוט ופתרנו את זה. אתם מעבירים את זה או ליחידה הממשלתית לחופש המידע והם יעבירו או שאתם מעבירים את זה אלינו לוועדת השקיפות ואנחנו מעלים את זה לאתר.
יוסי שרעבי
אנחנו נעשה - - -
שלמה בילבסקי
רק להכניס את הדברים לפרופורציות, ברשותך. משרד הבריאות מקבל 800 בקשות בשנה ויש להם גם בן אדם אחד שעושה את זה, הוא מעלה 250 בקשות מדי שנה לאתר. זה מאוד פשוט. לכם יש כמה עשרות בודדות של בקשות, זו פרוצדורה מאוד מאוד פשוטה.
יוסי שרעבי
אתה מהיחידה לחופש מידע?
שלמה בילבסקי
כן.
יוסי שרעבי
כל מה שאנחנו מחויבים להעלות אנחנו נעלה חד משמעית. כל מה שהיועץ המשפטי מחייב אותנו - - - אנחנו נעשה את זה.
היו"ר סתיו שפיר
טוב, אז כל הדברים האלה מחויבים. בבקשה תעבירו את זה אלינו.
שלמה בילבסקי
זה לא קורה היום, אני רק אומר - - -
יוסי שרעבי
זה לא קורה כי הפערים בכוח אדם הם מטורפים אצלנו ויש כאן מישהי שהבאנו במיוחד כדי שהיא תצמצם פערים. אני אומר את זה בפעם העשירית. תנו לנו לפתור את הפערים האלה - - -
היו"ר סתיו שפיר
בסדר, אז תעבירו את זה אלינו, אנחנו עומדים לשירותכם בעניין הזה.
יוסי שרעבי
- - - שעשינו כאן. לפני שנה לא הייתם יכולים לדבר איתנו בצורה כזו, לא היה כאן כלום.
שלמה בילבסקי
נכון.
קריאה
אז תגידו את זה.
שלמה בילבסקי
אני אגיד את זה, כשאני אדבר - - -
היו"ר סתיו שפיר
תנו לי הוכחות אני אפרגן.
יוסי שרעבי
אין הוכחות? מה שאני מראה לך כאן זה לא הוכחות?
היו"ר סתיו שפיר
כל הדברים שדיברנו עכשיו הם מפורסמים רק באופן תיאורטי, הם לא מפורסמים. יש לך כבר שלושה חודשים עובדת שאחראית על חופש המידע, ברכותיי, כל הכבוד, תפרסמו את המידע ואז אנחנו ניתן לכם כמה פרגונים שאתם רוצים, אבל תפרסמו קודם.
יוסי שרעבי
את צריכה לפרגן למשרד על המהלכים שהוא עושה בעניין הזה.
היו"ר סתיו שפיר
על מה? איזה מהלכים?
יוסי שרעבי
על זה שהם מביאים בן אדם, שמים את הבן ומצמצמים כאן פערים.
היו"ר סתיו שפיר
אתה יודע שזה קיים במשרדי ממשלה.
יוסי שרעבי
את יודעת שזה לא היה קיים במשרד הזה. את צריכה לראות את הפערים כאן.
היו"ר סתיו שפיר
אתה שלוש שנים במשרד הזה, נכון?
יוסי שרעבי
כן, בשלוש שנים ואף אחד לא הציף את זה ככה.
היו"ר סתיו שפיר
מה?
יוסי שרעבי
אף אחד לא הציף את זה בצורה כזאת, זה היה אצל הדוברות של המשרד, זה לא היה ככה.
היו"ר סתיו שפיר
אני הייתי יכולה עכשיו לעמוד ולצטט את כמות הפעמים שהשרה דיברה והשתמשה בערך השקיפות כדי לדבר נגד כל מיני גופים שלא מצאו חן בעיניה - - -
יוסי שרעבי
טוב, זה לא - - -
היו"ר סתיו שפיר
ועשתה בזה שימוש ציני.
יוסי שרעבי
אנחנו לא - - -
היו"ר סתיו שפיר
אבל אם ניקח את זה למקום אחר, אם יש כל כך הרבה מודעות לשקיפות הייתי מצפה שכבר מזמן תהיה מישהי שאחראית על חופש המידע. אתם מחויבים בחוק להעמיד מישהו שאחראי על חופש המידע, אתם לא עושים טובה, אתם חייבים.
יוסי שרעבי
אנחנו חייבים בחוק, זה חדש - - - אנחנו חייבים - - -
היו"ר סתיו שפיר
והיא חייבת גם לא להיות כפופה לדובר. לא, אסור שזה יהיה כפוף לדובר.
יוסי שרעבי
עכשיו, זה חדש.
היו"ר סתיו שפיר
כבר מעל שנה.
יוסי שרעבי
מה פתאום? אותה הנחיה כזו שלכם שזה יהיה כפוף למנכ"ל.
היו"ר סתיו שפיר
זה הנחיה שלנו? זו הנחיה של משרד המשפטים.
יוסי שרעבי
וממתי ההנחיה הזאת?
היו"ר סתיו שפיר
מעל שנה, לא?
שלמה בילבסקי
חצי שנה.
יוסי שרעבי
כן.
היו"ר סתיו שפיר
אנחנו עושים פה בוועדה ישיבות מעקב אחרי דוחות פרסום התקשרויות, משרד התרבות הרבה - - -
יוסי שרעבי
אני - - - מה שאנחנו עושים, צריך לפרגן לנו.
היו"ר סתיו שפיר
כשתראו תוצאות נפרגן. מבטיחה לך. חגיגות ה-70, כמה כסף כבר מדובר עכשיו? 240 מיליון שקל?
יוסי שרעבי
הלוואי? יש לך 140 לתת לי?
היו"ר סתיו שפיר
ה-140 הועבר בוועדת כספים.
יוסי שרעבי
מאיפה את מביאה את המספרים האלה?
היו"ר סתיו שפיר
כי ישבתי בוועדה.
יוסי שרעבי
אז הנתונים שאת אומרת לא נכונים, לא מדויקים.
היו"ר סתיו שפיר
אז זה לא עבר?
יוסי שרעבי
התקציב שעומד לרשותנו לאירועים ה-70, הוא בתקווה 100 מיליון שקלים. זה מה שנסגר בסוף.
היו"ר סתיו שפיר
בסך הכול, כולל תקציבים שהיו במשרד?
יוסי שרעבי
100 מיליון שקלים לטובת אירועי ה-70.
היו"ר סתיו שפיר
כולל תקציב שהיה במשרד?
יוסי שרעבי
התקציב של המשרד לא קשור לאירועי ה-70.
היו"ר סתיו שפיר
לא, כולל התקציבים שהיו במשרד ליום העצמאות.
יוסי שרעבי
כל התקציב שמיועד לאירועי ה-70 הוא 100 מיליון, יש תקציב להדלקת המשואות, שזה לא קשור לאירועי ה-70, זה קשור להדלקת המשואות.
היו"ר סתיו שפיר
שכמה הוא?
יוסי שרעבי
זה תקציב של 8 מיליון שקלים מדי שנה.
היו"ר סתיו שפיר
אוקיי, ומה עוד?
יוסי שרעבי
זה תקציב שעושים מדי שנה לטקס הדלקת המשואות, זה תקציב שנמצא אצלנו, אנחנו עושים את האירוע הזה מדי שנה ובהצלחה גדולה. התקציב התוספתי, זה תקציב לאירועי ה-70, זה לא קשור, זה הדלקת המשואות, הוא 100 מיליון שקלים. התקציב מנוהל באמצעות המשרד, אנחנו הקמנו מרכז הסברה שמנהל את זה מטעם המשרד, אני עומד בראש ועדת חגיגות ה-70, אבל מה השאלה? האירועים רק מתחילים, עוד לא התחילו.
היו"ר סתיו שפיר
איפה מתפרסם התקציב? מה קורה עם התקציב? בפרוטוקולים של ועדת המכרז על ההפקה של שנת ה-70?
יוסי שרעבי
אל"ף, אירועי ה-70, כל הפרוטוקולים כולם מתועדים, יפורסמו, כתובים, יש ליווי משפטי של כל הדברים האלה.
היו"ר סתיו שפיר
כמה ספקים ניגשו?
יוסי שרעבי
היה מכרז, זה מתחלק ככה, זה קצת יותר מורכב, אני עכשיו אספר את כל התהליך, בסדר? זה מעניין אותך?
היו"ר סתיו שפיר
שאלתי כמה ספקים ניגשו.
יוסי שרעבי
למה? את שאלת שאלה - - -
היו"ר סתיו שפיר
למכרז להפקת אירועי ה-70.
יוסי שרעבי
אבל את שואלת שאלה שאני רוצה להסביר לך, כי היא לא מדויקת, אני אסביר לך איך זה מתנהל. ההתנהלות היא כזו, אנחנו פרסמנו מכרז לניהול, חברת הפקה שתנהל באמצעותנו את כל המכרזים.
היו"ר סתיו שפיר
טרגט.
יוסי שרעבי
החברה שזכתה היא חברת טרגט. טרגט היא לא חברה מפיקה, היא חברה מנהלת, היא מחויבת לקבל אישור לכל דבר מהמנהלת שאני עומד בראשה. היא מוציאה מכרזים, יש קונספט, הקונספט הוא כזה - - - למה אתה מחייך? יש משהו לא מדויק שאני אומר?
קריאה
לא, חס וחלילה, אני לא מכיר את המאטריה ומקשיב.
היו"ר סתיו שפיר
למה זה מפריע לך הבעות פנים של אנשים?
יוסי שרעבי
לא, כאילו אני אומר משהו לא נכון.
קריאה
לא, חלילה, אני לא מכיר ולא - - -
יוסי שרעבי
אז סליחה, אני מתנצל. ככה הבנתי, לא הבנתי את זה - - - אז אני מתנצל, בסדר, לא הבנתי אותך נכון.

אז החברה היא חברה מנהלת. אנחנו בנינו קונספט, הקונספט אומר את הדבר הבא. מאחר שאין לנו הרבה כסף, דרך אגב, הרבה פחות מאשר היה ב-60 וב-50 וב-40, ב-60 וה-50 אני יודע להגיד, החברה המנהלת הזו יוצאת למכרזים לספקים על פי מתווה שאנחנו הגדרנו. האירועים מתחלקים לשני עוגנים עיקריים, עוגן אחד ל-70 השעות הראשונות, שזה ה-18 באפריל עד ה-21 באפריל. במהלך ה-70 שעות האלה קורים חמישה מגה אירועים כשהקונספט הוא הרבה מאוד שיתוף ציבור, להבליט את הקונספט המרכזי של אירועי ה70 שזה מורשת של חדשנות, מדינת ישראל כמורשת של חדשנות. גם המורשת, הזיקה לארץ וכן הלאה.
היו"ר סתיו שפיר
אני שואלת על הסכומים ועל איך זה מנוהל.
יוסי שרעבי
שנייה, אני איתך ואני מפרט. דווקא במקרה הזה. את לא רוצה שאני אפרט?
היו"ר סתיו שפיר
לא, אני מעדיפה שנתמקד.
יוסי שרעבי
אני מאוד ממוקד. מאוד מאוד ממוקד.
היו"ר סתיו שפיר
חברת טרגט מרקט קיבלה, כמה כסף?
יוסי שרעבי
חברת טרגט מרקט זכתה במכרז, על פי עקרונות המכרז ניהלנו איתה משא ומתן. ערערו על ההחלטה בבית המשפט ומשכו את הבקשה. משכו את העתירה שלהם. חברת טרגט מרקט היא למעשה החברה שמנהלת ובמסגרת המכרז היא הייתה מחויבת להעמיד סדרה של כלים כי לתת לנו את השירותים, כולל כלים משפטיים, כולל כלים של יח"צ, כולל כלים של ניהול אמנותי, עם עוד מספר לא קטן של בעלי תפקידים שהיא נדרשת להעמיד.
היו"ר סתיו שפיר
ואז היא שוכרת חברה נוספת.
יוסי שרעבי
היא לא שוכרת חברה נוספת. כל ארגז הכלים שהיא מעמידה זה לטובת ניהול, כל תהליך בחירה וניהול הפרויקטים, כולל תהליך המכרוז, כולל תהליך הבחירה, כולל תהליך המיון וכן הלאה, את הכול היא מאשררת אצלנו בוועדת המכרזים של המשרד. זה התהליך. היא יצאה למכרז. עכשיו היא יוצאת למכרז לבחירת ספקים לאירועים השונים שאנחנו מאשרים אותם. אני אתן דוגמה קונקרטית, אנחנו הולכים, בלי יותר מדי לפרסם את האירועים כי אנחנו רוצים לשמור על חלק מההפתעה, אבל נגיד מה שפורסם כבר, מיצג לילה. מיצג לילה זה מיצג של כל מיני דמויות שיביאו לידי ביטוי את הדברים שאנחנו גאים בהם כמדינה. פרסמנו מכרז לספקים שיודעים לעשות מיצג לילה כזה, ניגשו איקס ספקים, קבענו תקציב מראש, הציגו לנו כמה דבר כזה אמור לעלות, זה הגיע לוועדת מכרזים, נתנו לנו פירוט מלא. ועדת המכרזים בדקה את זה, העירה על זה, אישרה את זה, אחרי שהיא אישרה את זה הם יצאו למכרז. נבחר הספק, הספק מובא לוועדת מכרזים, ועדת המכרזים שלנו מאשרת את הספק שהם המליצו עליו. ככה זה מתנהל עם כל הפרויקטים.
היו"ר סתיו שפיר
אתה דיברת קודם על זה שצריך רגולציה, זה לא מעמיס עוד - - -
יוסי שרעבי
לא, זה מוריד רגולציה. תקשיבו - - -
היו"ר סתיו שפיר
הקמתם את המִנהלת - - -
יוסי שרעבי
אני ממש מופתע מהשאלות שלך, אני חייב להגיד לך, זה פשוט מעיד על העובדה - - -
היו"ר סתיו שפיר
אני מצטערת שאני מופתע, אבל אתה - - - רגע, רגע, לקחתם מנהלת - - -
יוסי שרעבי
לא, אני מופתע כי - - - שהמשרד יכול לנהל דברים כאלה.
היו"ר סתיו שפיר
יש לי כנראה אמון יותר גבוה במגזר הציבורי מאשר לך יש, אבל זה כבר יכול להיות דיון אחר.
יוסי שרעבי
לא, מכיוון שאני מנהל 30 שנה במגזר הציבורי, יש לי הבנה קטנה איך מינהל ציבורי מתנהל.
היו"ר סתיו שפיר
אנחנו יכולים לערוך על זה דיון, על מה קורה - - -
יוסי שרעבי
התפקיד - - -
היו"ר סתיו שפיר
סליחה, רגע, אתה מאוד - - -
קריאה
רגיש.
היו"ר סתיו שפיר
חבר'ה, לא צריך פה עוד הערות. אנחנו רואים שיש פה הרבה יחס לקהל בוועדה ולמשתתפים האחרים, אין צורך בזה. אני חושבת שמשרד ממשלתי מתפקד יותר טוב כשיש בו אנשי מקצוע טובים שאוספים את הידע, הידע מתפרסם, הוא שקוף לציבור, אפשר לפקח עליו. ככה מביאים ליעילות, לעבודה יותר טובה ומוצלחת ולזה שהכספים גם מנותבים לציבור ולא לשום מקום אחר. זו התפיסה שלי של איך מגזר ציבורי צריך לעבוד, אבל יכול להיות שאנחנו חלוקים ושהדרך שלכם היא - - - בסדר, לא ניכנס לזה. אני שואלת, אתם הקמתם מנהלת כדי לנהל את האירועים האלה בעלות של 100 עד 240 מיליון שקלים, כלומר כמעט רבע מיליארד - - -
יוסי שרעבי
של האירועים, לא של המנהלת.
היו"ר סתיו שפיר
אם תקבלו את הכסף של חגיגות יום העצמאות אז רבע מיליארד שקל הולך לחגיגות יום העצמאות.
יוסי שרעבי
למה רבע מיליארד שקל?
היו"ר סתיו שפיר
כי מה שאתם רוצים זה 240.
יוסי שרעבי
למה? מאיפה הבאת את זה?
היו"ר סתיו שפיר
כי הסכום הנוסף שהייתם אמורים לקבל הוא עוד 140 מיליון.
יוסי שרעבי
רגע, 100 מיליון שקל לא הולך למנהלת, 100 מיליון שקל הולך לאירועים. המנהלת, הניהול של המנהלת, העלות שלה זה משהו באזור 9-8 מיליון שקלים, העלות של המנהלת זה בערך 10% מכלל האירועים עצמם.
היו"ר סתיו שפיר
אז למה להקים מנהלת ב-9-8 מיליון שקלים?
יוסי שרעבי
משום שהדרך היחידה לנהל היקף כזה של פרויקטים בלוח זמנים כזה, ביצירתיות כזאת - - -
היו"ר סתיו שפיר
אבל אנחנו יודעים שלוח הזמנים, ידענו ששנת ה-70 מגיעה. באמת, זה טקס וזה חגיגות מאוד חשובות - - -
יוסי שרעבי
אני רוצה לומר לך - - -
היו"ר סתיו שפיר
שנייה, אלה חגיגות מאוד מאוד - - -
יוסי שרעבי
את יודעת מתי מדינת ישראל אישרה לי את התקציב?
היו"ר סתיו שפיר
אלה חגיגות - - -
יוסי שרעבי
את יודעת מתי מדינת ישראל אישרה לי את התקציב? בינואר השנה.
היו"ר סתיו שפיר
אלה חגיגות מאוד מאוד משמעותיות ועדיין חגיגות, חשובות ככל שיהיו, הן לא יותר חשובות מלהעלות את קצבאות הנכים או מלעשות דברים - - -
יוסי שרעבי
אבל זה לא דיון איתי, זה דיון שתעשי מול משרד האוצר, לא איתי.
היו"ר סתיו שפיר
אבל אתם רציתם והשרה ביקשה עוד 140 מיליון, עוד 200 מיליון שקלים למעשה.
יוסי שרעבי
אנחנו ביקשנו 200 מיליון שקלים כי חשבנו שלאירועי ה-70 של מדינת ישראל ראוי לתת להם תקציב כדי שנוכל באמת להציג את הגאווה ואת ההישגים של מדינת ישראל.
היו"ר סתיו שפיר
200 מיליון?
יוסי שרעבי
אבל זה לא משנה, קיבלנו 100. מה זה משנה כמה ביקשנו? קיבלנו 100, אישרו לנו את זה רק בינואר כשאנחנו ב-19 באפריל כבר צריכים להיות באוויר עם אירוע, עד אז צריך לעשות את כל תהליך התמחור ובחירת הספקים והקריאטיב - - -
היו"ר סתיו שפיר
אז מוציאים כמעט 10 מיליון שקלים על מנהלת?
יוסי שרעבי
המִנהלת מתנהלת 18 חודש. אנחנו נמצאים מינואר עד אפריל 2019, במהלך התקופה הזאת היא צריכה לצאת למכרזים, היא צריכה לאשר ספקים, היא צריכה - - - קריאטיב, היא צריכה להביא רעיונות - - -
היו"ר סתיו שפיר
עד אפריל 2019?
יוסי שרעבי
כן, עד סוף שנת ה-70, עד יום העצמאות הבא.
היו"ר סתיו שפיר
במשך שנה.
יוסי שרעבי
כן. היא מתחילה בינואר ומסיימת 18 חודש אחרי זה, כי זו שנת פעילות ועוד ארבעה-חמישה חודשים של הכנות. אנחנו, דרך אגב, הורדנו אותה במחיר, במשא ומתן, באופן דרמטי. אתם צריכים להבין איך זה מתנהל, יושבים גם יועצים משפטיים, זה מגיע לחשב הכללי, מגיע לוועדת הפטור, כל כך הרבה עיניים זה עובר, יש כאן ירידה לפרטים - - -
היו"ר סתיו שפיר
אבל אני שואלת אותך - - -
יוסי שרעבי
אתם צריכים להבין, זה לא שבן אדם אחד אישר - - -
היו"ר סתיו שפיר
אתם צריכים מנהלת, אני לא חשבתי שבן אדם אחד אישר, לקחתם מנהלת, המנהלת הזאת לוקחת חברה חיצונית כדי להפיק, סליחה, כדי לנהל, החברה החיצונית שמנהלת לוקחת עוד חברה חיצונית, את בנדא או איך קוראים להם?
יוסי שרעבי
לא, זהה לא ככה, את מייצרת כאן עיקרון פירמידה שלא קיים. אנחנו מנהלים את זה, אני כיושב ראש המנהלת והיחידה המקצועית שלי, שזה מרכז ההסברה, עושים את כל הניהול, הפיקוח והבקרה, אנחנו מגדירים, אנחנו מגדירים את המדיניות, אנחנו מגדירים את המתווה, אנחנו מגדירים את הקונספט, אנחנו מאשרים את הקריאטיב, אנחנו עושים את הכול, אנחנו מביאים את זה לוועדת המכרזים, מאשרים את המכרז, אנחנו מאשרים את הספק, הכול עובר דרך המשרד, המשרד מנהל את זה, ואם למשרד לא היו כלים מקצועיים הוא גם לא היה יודע לשאול שאלות, לא היה יודע להגדיר דברים, לא היה יודע אם זה נכון או לא נכון, אם הסכומים הם נכונים או לא נכונים. בגלל שהמערכת היא מאוד מקצועית אז המערכת גם יודעת להנגיש, להתוות, לעשות בקרה וכן הלאה.
היו"ר סתיו שפיר
טוב, איפה זה מתפרסם? כל ההוצאות של המנהלת, כל התקציבים שיוצאים משם?
יוסי שרעבי
הכול יפורסם, אנחנו הרי מודעים לזה, ובצדק, שמאחר שמדובר בפרויקט שהוא 100 מיליון הוא חייב להיות משוקף לחלוטין, תחת ביקורת, הכול מתועד, הכול יפורסם ואני גם מעריך ש - - -
היו"ר סתיו שפיר
מתי?
יוסי שרעבי
תוך כדי.
היו"ר סתיו שפיר
פרוטוקולים של ועדת מכרזים?
יוסי שרעבי
אין בעיה להוציא אותם, אנחנו נמנעים ברגע זה לפרסם חלק מהדברים כי אנחנו רוצים לשמור על עיקרון ההפתעה.
היו"ר סתיו שפיר
של מה?
יוסי שרעבי
של האירועים, אנחנו רוצים קצת להפתיע את הציבור. את יודעת, אנחנו לא רוצים שהכול יתפרסם, למרות שמדליפים לנו דברים כל הזמן, אבל אנחנו רוצים שאנשים יופתעו מהאירועים. רוצים שפתאום, אנחנו לא רוצים - - - למשל, אני אתן דוגמה קונקרטית, אנחנו הולכים לעשות אירוע שלא היה כמותו בטקס הדלקת המשואות, חלק מהדברים אנחנו רוצים שהפעם הראשונה שציבור ייתקל בהם יהיה באירוע עצמו, לשמור על עיקרון ההפתעה.
היו"ר סתיו שפיר
זה לא כאילו אתם מפרסמים את התסריט של האירוע. אתם מפרסמים את ההוצאות של האירוע, אני לא חושב שזה מייצר איזה - - -
יוסי שרעבי
לא, הוצאות אין בעיה לפרסם.
היו"ר סתיו שפיר
אף אחד לא ביקש מכם תסריטים והעמדה על הבמה. או איזה מילים יככבו במצעד.
יוסי שרעבי
לא, עלויות וזה, אין שום בעיה.
היו"ר סתיו שפיר
מה?
קריאה
למרות שגם שם יכולים להפתיע.
היו"ר סתיו שפיר
גם שם יהיו הפתעות, אין ספק, אבל זה לא הדבר - - -
יוסי שרעבי
עלויות, אין שום בעיה.
היו"ר סתיו שפיר
אז מתי זה יתפרסם? שבועיים מהיום זה בסדר?
יוסי שרעבי
בסדר. את רוצה שנפרסם את זה שבועיים מהיום, כמובן הכול בכפוף לאישורים של היועצת המשפטית של המשרד.
היו"ר סתיו שפיר
הדברים האלה אמורים להיות מפורסמים, זה לא - - -
יוסי שרעבי
כל מה שהיועצת המשפטית תאשר אנחנו נפרסם.
היו"ר סתיו שפיר
בסדר. נושא אחרון, טיסות ונסיעות, גם בקשה שחוזרת ונשנית. נסיעות לחו"ל של עובדי מדינה בכירים מתפרסמות, של חברי כנסת כמובן שמתפרסמים, למה הנסיעות של השרה הן - - -
יוסי שרעבי
הן כן מפורסמות.
הדר נציב
פרסמנו ו - - -
יוסי שרעבי
הכול מפורסם.
היו"ר סתיו שפיר
עלויות של כל נסיעה?
הדר נציב
כל מה שהוא רצה הוא - - -
היו"ר סתיו שפיר
מי זה הוא רצה? אני שואלת על פרסום לציבור.
יוסי שרעבי
אני לא בטוח - - -
היו"ר סתיו שפיר
אם מישהו אחד, אם פנה אליכם עורך דין אחד וביקש פרסום - - -
יוסי שרעבי
אני לא יודע, צריך לבדוק את זה.
היו"ר סתיו שפיר
בוודאי שצריך לפרסם את זה לציבור.
יוסי שרעבי
צריך לפרסם את זה לציבור?
היו"ר סתיו שפיר
בוודאי.
שלמה בילבסקי
אם זה ניתן כתשובה לחופש המידע.
יוסי שרעבי
תשובה כן. אבל היא לא אומרת תשובה, היא אומרת לפרסם את זה.
היו"ר סתיו שפיר
סליחה, למה אתה שואל אותו ולא אותי?
יוסי שרעבי
כי זה לא נראה לי הגיוני, מה שאת אומרת.
היו"ר סתיו שפיר
כל הנסיעות של חברי הכנסת מפורסמים - -
יוסי שרעבי
צריך להעלות אותם לאתר?
היו"ר סתיו שפיר
- - באתר האינטרנט, בוודאי. תיכנס לאינטרנט, תראה את כל הנסיעות של חברי הכנסת, כולל מי מימן את הנסיעה, כולל כמה זמן, כולל כמה - - - כל הדברים.
יוסי שרעבי
אז תוציאו הנחיה כזאת, אני לא מניח - - -
היו"ר סתיו שפיר
גם של עובדי מדינה, כל הדברים האלה אמורים להתפרסם.
יוסי שרעבי
יש הנחיה כזאת?
היו"ר סתיו שפיר
אתם אמורים לפרסם נסיעות, בוודאי.
יוסי שרעבי
כשמבקשים אנחנו מעבירים את המסר, אבל - - -
היו"ר סתיו שפיר
אבל מה זה מבקשים? אני לא יודעת מי ביקש מכם את הנסיעה. בן אדם פרטי ביקש מכם, אני יודעת - - -
יוסי שרעבי
חברת הכנסת שפיר, אם מבקשים - - -
היו"ר סתיו שפיר
אני מדברת על פרסום לציבור.
יוסי שרעבי
אם יש הנחיה כזאת שכל הנסיעות של השרים ושל המנכ"לים ושל כל העובדים שממונים, צריכים לעלות אוטומטית לשרים, אם יש הנחיה כזאת זה יעלה. אני לא מכיר הנחיה כזאת.
קריאה
אל"ף, יש את דוחות ההתקשרויות - - -
יוסי שרעבי
יש את אלה שפונים ומבקשים, אנחנו מעבירים. היא אומרת שחברי כנסת, שאתם צריכים להעלות את זה אוטומטית.
היו"ר סתיו שפיר
כן, זה עולה במשרדי הממשלה אוטומטית, אתם צריכים לפרסם את זה.
יוסי שרעבי
אני לא - - - אני חושב שאין הנחיה כזאת.
היו"ר סתיו שפיר
אתה יודע מה? אנחנו ב-2018, הציבור משלם את הכסף של הנסיעות - - -
יוסי שרעבי
תוציאו הנחיה כזאת.
היו"ר סתיו שפיר
הציבור משלם את הכסף של הנסיעות האלה - - -
יוסי שרעבי
אני לא מתווכח, תוציאו הנחיה כזאת, היא לא קיימת.
היו"ר סתיו שפיר
אז אני מבקשת מכם לפרסם אותם, כפי שעושים משרדי הממשלה, כפי שנוגע בנוגע לחברי הכנסת - -
יוסי שרעבי
תוציאו הנחיה כזאת.
היו"ר סתיו שפיר
- - בוודאי ובוודאי שהשרה צריכה לפרסם את כל עלויות הנסיעה שלה, מתי היא נוסעת, לאן היא נוסעת ומה הסכומים. הציבור משלם על זה, זה כל כך מובן מאליו שזה צריך להתפרסם.
יוסי שרעבי
קודם כל, כמו שאתם יודעים, ועדת הנסיעות מאשרת את זה, ועדת נסיעות היא ועדה ציבורית, כל האישורים של ועדת הנסיעות הם אישורים גלויים וחשופים, אין שום בעיה, אבל אני לא מכיר פשוט הנחיה להעלות - - -
היו"ר סתיו שפיר
טוב, בסדר. תודה. אני רוצה לסכם את הישיבה. אני מבקשת מכם, בבקשה, לפרסם בתוך 30 יום מהיום את כל הפרוטוקולים מאז 2015 של מועצת התרבות והאמנות, אחר כך אנחנו נראה לאן צריך להתקדם משם. כמובן את כל התמיכות, להפנות אותנו לאיפה זה מתפרסם - - -
ליאור תמם
זה מועצת התרבות והאמנות ואנחנו גם הגשנו על מועצת הקולנוע באותו - - -
היו"ר סתיו שפיר
סליחה, של כל הגופים הללו שאמורים כבר להתפרסם, לפחות מאז שאתה נכנסת למשרד.
ליאור תמם
אני איחרתי קצת, אבל אנחנו ביקשנו כבר המון שנים.
היו"ר סתיו שפיר
אני חייבת לסיים, תודה. ואת שמות החברים אתם אמורים לפרסם מזמן, זה בכלל בלתי מתקבלת על הדעת.
יוסי שרעבי
על זה אין מחלוקת.
היו"ר סתיו שפיר
את כל ההתקשרויות - - -
עדי אנגלמן
חלוקת תקציב.
היו"ר סתיו שפיר
אני חייבת לסיים.
עדי אנגלמן
חלוקת תקציב.
היו"ר סתיו שפיר
חלוקת תקציב, כבר אמרנו, ותמיכות. גם אמרנו את כל הדברים והם גם היו פה בישיבה. את כל ההתקשרויות שנעשו, פמי פרימיום וכו', איפה מתפרסמות ההתקשרויות שלה וככה של כל חברה חיצונית שעושה העברה כזאת של התקשרויות, כולל כל דוח מקצועי שהעבירה חברה חיצונית ברמת הייעוץ, שאספה נתונים וכו' וכו'. פרוטוקולים של ועדת המכרז להפקת שנת ה-70, כולל כמה ספקים הגישו מראש, האם פורסם החוזה שנחתם עם חברת ההפקה וגם את כל ההעברות שעושה החברה הזאת, כל התשלומים שהיא עושה, העלויות של המנהלת וכדומה. דוחות התקשרויות אתם חייבים להעלות בכל מקרה, כבר הייתם צריכים לפרסם לשנה הזאת.

כל בקשה לחופש מידע שעניתם עליה, בבקשה תעלו לאתר. היכן שיש בעיות להעלות לאתר, תעבירו לנו לוועדה, אני באמת מציעה את השירות הזה, תעבירו לוועדת השקיפות את כל הנתונים, אנחנו נדאג להעלות את זה לאתר. זה צריך להיות באתר שלכם, ככה אנשים גם ימצאו את זה, אבל בתור מצב ביניים נעלה את זה אצלנו וכמובן נעשה את זה בשיתוף עם היחידה לחופש מידע.

אני רוצה להודות לכל המשתתפים. אם יש עוד שאלות נוספות, תעבירו לי ואני מבטיחה - - - וכמובן לך, אדוני המנכ"ל, על ההשתתפות ועל עבודת ההכנה שעשיתם, אנחנו נעשה על זה מעקב.

הישיבה ננעלה בשעה 10:37.

קוד המקור של הנתונים