פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב ראשון

פרוטוקול מס' 1

מישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה

יום שני, י"ד בסיון התשע"ה (01 ביוני 2015), שעה 19:50
סדר היום
בחירת יושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה
נכחו
חברי הוועדה: צחי הנגבי – יו"ר הוועדה המסדרת

דוד אמסלם – היו"ר

עבדאללה אבו מערוף

טלב אבו עראר

נאוה בוקר

יעל גרמן

מכלוף מיקי זוהר

בצלאל סמוטריץ'

רחל עזריה
מוזמנים
יושב-ראש הכנסת יואל יולי אדלשטיין
שר האוצר משה כחלון

שר התיירות והשר המקשר בין הממשלה לבין הכנסת יריב לוין

שר העלייה והקליטה ושר לירושלים ומורשת זאב אלקין

השר לביטחון הפנים והשר לנושאים אסטרטגיים והסברה גלעד ארדן

השרה לאזרחים ותיקים גילה גמליאל

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל דני דנון

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ושר המודיעין ישראל כץ

חה"כ זאב בנימין בגין

חה"כ ירון מזוז

חה"כ דוד ביטן
ייעוץ משפטי
תומר רוזנר

מירי פרנקל שור
מנהלת הוועדה
לאה קריכלי
רישום פרלמנטרי
לאה קיקיון

בחירת יושב ראש לוועדה
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
שלום לכולם, אני מתכבד לפתוח את הישיבה של ועדת הפנים והגנת הסביבה. תודה לשרים הרבים שהגיעו, זה באמת יפה, כבוד שר האוצר, שר התחבורה, השר לביטחון הפנים, שר המדע והחלל. יש פה גם חברי כנסת רבים.
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן
יש שרים מיועדים. כל ח"כ בליכוד הוא שר מיועד.
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
אני מברך את יו"ר הכנסת, הוא בלחץ של זמן, הוא צריך לנהל את הישיבה. בבקשה.
יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין
תודה, אדוני, יושב ראש הוועדה המסדרת. בכפוף לכך שהחברים יקבלו את ההמלצה ויבחרו בחבר הכנסת אמסלם ליושב ראש הוועדה אני מאחל לו הרבה מאד בהצלחה, זו אחת הוועדות החשובות ביותר בכנסת עם נגיעה, בעצם, לכל אזרח, כי כל אזרח גר ברשות זו או אחרת – מועצה מקומית, מועצה אזורית, עיר. עוד לא מצאתי אזרח בישראל שהוא לא חלק מאיזושהי רשות. הוועדה הזו נוגעת, בעצם, באמצעות הרשויות לכל אזרח, אבל זה רק אחד הנושאים. לא סוד ש "הכנסת הירוקה" זה פרויקט הדגל שכבר אפשר לומר הצליח, וימשיך להצליח – כל הנושא של הגנת הסביבה הוא אצלך עכשיו, אדוני, היושב ראש המיועד, ועוד אלף ואחד דברים, הנושא של ביטחון פנים, כל הדברים שמעסיקים את כלל הציבור.

אז אתה, אמנם חבר כנסת חדש - - -
שר האוצר משה כחלון
דיור, דיור, דיור.
יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין
דיור. איך באמת לא? אז לא בכדי אנחנו רואים כאן נוכחות, גם של השרים, גם של הח"כים. חבר הכנסת אמסלם, בהצלחה רבה. ההצלחה שלך היא ההצלחה של מדינת ישראל, כאן בוועדה. אני מתנצל. בעקבות ההצבעות, נותר לי סגן יושב ראש אחד, חבר הכנסת וקנין, שנשכח שם, כי אנחנו עושים את הסבב. אני חייב לפחות לאפשר לו - - - צרכים רבים אני חייב לאפשר לו, תודה רבה לכם, ואתכם הסליחה.
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
תודה רבה. אנחנו נשמע את ברכותיהם של השרים, לפי איזה סדר שתרצו.
שר האוצר משה כחלון
אני באמת רוצה לברך אותך, דודי, ולא סתם אני כאן. אני חושב שהניסיון שלך, הידע שלך בתחום המוניציפאלי – אתה מגיע לכאן אחרי הרבה שנים של עשייה מבורכת ומוצלחת. אתה יכול לעזור לנו הרבה, ויש לנו המון משימות, המון אתגרים. אני חושב שהוועדה הזו עבורנו, היא אחת הוועדות החשובות, כי בוועדה הזו גם הנושא, כפי שאמר יו"ר הכנסת – הגנת הסביבה, פנים, מוניציפאלי, תכנון ובניה. רפורמות גדולות מחכות לנו, שבעזרת השם נעשה אותן יחד. כלומר, הדברים שמציקים לרוב אזרחי מדינת ישראל הם פה, בוועדה הזו. אני חושב שחבר הכנסת אמסלם – לי מותר לקרוא לו דודי, הוא האיש ואני בדרך כלל לא מתערב בסיעות אחרות, אבל כמעט כל לילה דיברתי וביקשתי ממנו לקחת את ועדת הפנים. אז אני שמח, דודי, שאתה פה, ואין לי ספק שנעשה דברים יפים ביחד.

הוועדה הזו יש לה השפעה על כל אזרחית ואזרח במדינת ישראל. אני בטוח שאתה תעשה את זה מצוין, ונעשה את זה בשיתוף פעולה, שיהיה בהצלחה.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ
אני רוצה, באמת, לברך את חבר הכנסת דודי אמסלם, קודם כל, על בחירתך הצפויה, ואני רוצה לברך אותך על כל מה שאתה מביא אתך לתפקיד הזה – שכל רב, לב גדול, הרבה נשמה, יכולת לטפל בדברים הגדולים עקב ניסיונך הרב, גם בעירית ירושלים, גם בפעילות אחרת שעשית, וגם, לא פחות חשוב, להיות קשוב, אני לא אומר ל "אזרח הקטן" – לאזרח מן השורה. אני בטוח שכולם ימצאו פה כתובת, גם בכירי השרים וגם אחרוני האזרחים. כולם יוכלו לפנות לוועדה, להציף נושאים, להעלות נושאים, והם יקבלו פה אוזן קשובה וקידום של פתרונות. אני אכן בהחלט חושב שזו אחת הוועדות החשובות. אני שמח לראות אותך מגיע לכאן. יש כאן המון סוגיות. עד לא מכבר מילאת תפקיד בכיר מאד בעירית ירושלים, היום אתה בוועדה שממונה על כל העיריות. אני מאחל לך באמת שתצליח, גם בהיבט המוניציפאלי, גם מול כל הנושאים התכנוניים, מול נושא ביטחון הפנים – כל הדברים שהוועדה הזו מלווה אותם והם חשובים, וכקצב עבודת הוועדה וכאיכות העבודה ניתן יהיה לקדם פתרונות, ואני בטוח שתעשה את זה בצורה הטובה ביותר. אז נעזוב רגע את ה "חבר כנסת", דודי, שיהיה לך בהצלחה.
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן
בדרך כלל כששרים מברכים אז באים להסביר מהניסיון שלהם, אז במקרה שלי אני יכול להגיד שזה הפוך. אני למדתי הרבה מהניסיון של דודי, ודודי, חבר הכנסת אמסלם, די גידל אותי, אפילו, כי בשנים שבהם התמודדתי ליושב ראש צעירי הליכוד והרבה לאחר מכן, יש לו הרבה זכויות בהתקדמות שלי בפוליטיקה בכלל, ואני מאד נרגש ושמח שלי יש את הזכות היום לברך אותך.

באמת, אתה האדם הנכון במקום הנכון, כי כמו שאמרו כאן קודם, לפני, לי לא היה ניסיון מוניציפאלי, אבל במספר החודשים שכיהנתי כשר פנים וגם כשר להגנת העורף, גם כשר להגנת הסביבה, הבנתי עד כמה השלטון המקומי הוא אולי הדבר המשפיע והמרכזי ביותר למה שהאזרחים בסופו של דבר מרגישים. אנחנו, בממשלה, מדברים, קובעים מדיניות, חלק מתורגם, כמובן לעשייה, אבל מה שהאזרח מרגיש בסוף זה את הרמה של התפקוד של העיריה שלו, מי כמוך יודע ויכול ללמד את כולנו בנושאים הללו.

אני חושב שהפוזיציה הזו – רק כשיולי אדלשטיין דיבר הפנמתי שגם אני, בעצם, צריך פה להתחנף, כשר לביטחון הפנים. כשהגעתי לכאן לא זכרתי שהמשרד שלי גם כן אחראי - - אבל אני חושב באמת שאתה משלב את הידע ואת הניסיון בכל התחומים שהוועדה הזו תפעל בהם, ואני חושב שאזרחי מדינת ישראל יכולים רק לשמוח ולברך על כך כי התפקיד פה של קידום חקיקה, של פיקוח, של מעקב אחרי התפקוד של כולנו כשרים, וראשי הערים והמועצות במדינת ישראל, נמצא בידיים הכי טובות שיכולות להיות. אז שיהיה לך המון בהצלחה.
שר התיירות יריב לוין
דודי, ידידי. גם אם אני אתאמץ, אחרי 25 שנה של היכרות, לא ילך משהו אחר. קודם כל אני חושב שהוועדה הזו התברכה ביושבי ראש דומיננטיים ואני משוכנע שאתה לא רק תטביע חותם בעבודה כאן, אלא שתשפיע השפעה ישירה על מה שקורה בתחומים שהם תחומים, כפי שאמר קודם השר גלעד ארדן– הם באמת מה שמעניין את האזרח הקטן, בסוף, את כל אחד ואחת מאתנו ביום יום שלהם. אני חושב שהוועדה הזו, אולי ביחד עם ועדת החינוך הם בעצם המעטפת האמיתית של חיי היום יום של כל אזרח במדינת ישראל, והיא מטפלת בהכל - מהביטחון האישי, השירותים שאזרח מקבל מהרשות המקומית, וכלה באיכות החיים שיש לו ובאיכות האוויר שהוא נושם, והדבר הזה מחייב, באמת, אדם שיש לו יכולת לשלוט במטריות שהן מגוונות ומורכבות. לעניין הזה אתה מביא אתך ניסיון עצום, גם מקצועי, מהתפקידים שעשית, גם ניהולי, כי פה יש המון עבודת ניהול, יש פה עומס אדיר. לא פחות חשוב מזה – אתה מביא ניסיון מנהיגותי, של לבוא ולנסות לתעל את כל המערכות האלה שהן מאד גדולות, מורכבות, והרבה פעמים גם מאד מפוצלות - לתוך מערכת אחת שעובדת ונותנת שירות לכולם, ונותנת גם שירות לכולם באופן שווה. זה אתגר לא פשוט בכלל. אין לי שום ספק שאתה תכתיב פה דרך, שהפעילות תהיה דו צדדית, כלומר, לא רק דברים שהממשלה יוזמת ואתה עוסק בהם, אלא גם הרבה מאד דברים שהוועדה בראשותך תבוא ותוביל. אני מאחל באמת לכל ועדה בכנסת שיהיה לה יושב ראש שהוא נכנס לתפקיד כשהוא יודע בדיוק איך הוא רוצה שיישמעו הדברים שייאמרו לו במסיבת הפרידה, וזה לא דבר מובן מאליו בכלל. אני בטוח שבנחישות אתה תגיע בדיוק לתוצאות האלה. מאחל לך הצלחה גדולה וכל דבר שאנחנו נוכל לסייע בו ולתרום, אנחנו בוודאי שנתרום.
השרה לאזרחים ותיקים גילה גמליאל
אני חושבת שזכות גדולה באמת נפלה בחלקנו, כולנו, לברך אותך. אנחנו, כאן, בממשלה, ואתה גם מזמן כבר יכולת להיות שם, ואנחנו מבחינתנו רוצים לעדכן פה את מי שנמצא שיש כאן נשמה ענקית שלא ניתן בכלל לאמוד אותה. דודי הוא בראש ובראשונה – כך כל מי שמכיר אותו, אומר שהוא בן אדם עם הרבה נתינה, הרבה הקשבה, הרבה יכולת לתת מעצמו על חשבון עצמו. אני חושבת שהחיבור שלך עם נגוסה רק ממחיש זאת כלפי כולי עלמא. אנחנו, שגדלנו בליכוד כל חיינו מבינים את המשמעויות שלך, איך סעדת את אשתך, מבינים את הקו הטהור שקיים בך. זכות, ממש לברך אותך. אוהבים אותך, אין לי ספק שתצליח, אין לי ספק שתאהבי אותו בוועדה וכל חברי וחברות הוועדה, תדעו לכם שיש לכם פה הזדמנות מיוחדת לקדם דברים אנושיים, אז תנצלו את זה. ואנחנו כאן עבורך, ותצליח, אין לי ספק בכך. ושתהיה שר הפנים, בעזרת השם, בקדנציה הבאה.
קריאות
- - -
שר המדע, הטכנולוגיה והחלל דני דנון
אני אגיד לכם מה דודי אומר עכשיו – מספיק לדבר, לכו תבחרו את נגוסה, ותנו לי להתחיל לעבוד. דודי הוא חבר אמיתי. אנחנו גאים בך, אוהבים אותך. הוא איש עבודה. שני משפטים קצרים – יש פה מנהיגים מהשלטון המקומי שנבחרו ברשימה האחרונה של הליכוד לכנסת. אם אני מחבר את השנים של כל החברים שלי פה, של שלטון מקומי, נגיע למספר של למעלה מ-100 שנות ניסיון. הניסיון הזה יבוא לפה לידי ביטוי בשולחן הזה. הבטוח שתעבוד קשה. לצוות הוועדה המסור, 6 חודשים נחתם, הגיע לפה בולדוזר שמתכוון לעבוד קשה ולהוביל שינויים, ואני בטוח שאתה תמצא חברים לא רק בליכוד. בליכוד כולם חברים שלך - גם מהסיעות הערביות, גם מסיעות האופוזיציה - הנושאים של הפנים קשורים לכלל אזרחי ישראל, אני בטוח שתעשה עבודה מצוינת.
שר העלייה והקליטה זאב אלקין
קודם כל דודי, נראה לי, ששבר את השיא, אבל נדמה לי שכמות כזו של שרים במינוי של יושב ראש ועדת פנים עוד לא היתה. זה אומר לא מעט. לא רק שהרווחת את זה בזכות, כי באמת אתה חבר אמיתי של הרבה מאד אנשים והרבה מאד חברים, אבל זה גם מלמד על העצמה שתהיה לוועדה הזו. בסך הכל, זו ועדה שיש לה הרבה מאד משמעות עבור השלטון המקומי, עבור האזרח, ואין לי ספק שאת העצמה שמופגנת כאן, של תמיכה בהכתרה, אתה תדע להעביר גם במהלך התפקוד.

חברים אחרים אולי עוד לא מכירים, אבל סך הכל הדבר שהכי משקף אותך, אם תרצה – אתה הרובין הוד של הליכוד. אפשר לחלוק עליך, אפשר להסכים, אבל כשאתה מאמין במשהו שהוא צודק, אתה הולך עם הראש בקיר. לכן אנשים יעבדו פה קשה, אין לי ספק, גם חברי הוועדה, גם ראשי ערים וגם השרים הרלבנטיים, אבל תלך תמיד עם הצדק שאתה מאמין בו, ככה אנחנו מכירים אותך. לפעמים זה טוב לנו, לפעמים זה רע לנו, אבל אנחנו אוהבים אותך כמו שאתה. אני חושב שזה באמת דבר גדול שתהיה כאן, דווקא בוועדה הזו, עם כל ההיכרות שיש לך. נאמר כאן, הזכירו את הניסיון שלך בירושלים, אמרו שעכשיו תהיה אחראי על כל הערים, אבל גם על ירושלים, היא לא מוחרגת.
קריאות
- - -
שר העלייה והקליטה זאב אלקין
לכן, אין לי ספק שגם ירושלים, שהוועדה הזו נזקקה לעזור לה לא פעם ולא פעמיים בקדנציות הקודמות, לעזרה לירושלים היא תמצא פה אוזן קשבת אצלך. אין מישהו כמוך שמחויב לעיר הזאת ולמה שקורה בה.

יש עוד דבר אחד שכדאי להזכיר. אתה מגיע לכאן אחרי קדנציה מאד מאד אינטנסיבית של יושבת ראש הוועדה. היא לא פה מסיבה אחת – כי יש עונש על מילוי התפקיד הזה, היא כרגע ממלאת את העונש במליאה כשרה תורנית. אז מה שאני מאחל לך - שבתום הקדנציה כאן בוועדה, כפי שהגיע למירי רגב להיות שרה תורנית – זה העונש שיגיע אליך, ואחרי תרומה גדולה לכנסת ולציבור, תהיה כאן.
ירון מזוז
דודי, אני יכול לאחל לך באמת, שאנחנו באנו מהשטח, מכירים את השטח ויודעים אותו, עובדים בשטח, והגענו לפה בזכות ולא בחסד. עשינו עבודה חזקה. אני מאחל לך הצלחה, במיוחד בוועדה הזו, שהולכת להיות ועדה מאד אטרקטיבית בקדנציה הזו, ובעזרת השם אני מקווה שביום ראשון אני אתמנה לסגן שר הפנים, ואם מישהו פה חושב שתיק הפנים הולך להיות תיק לפלף, אז תתעוררו – זה הולך להיות אחד התיקים החזקים שיהיו בממשלה. אנחנו נחזיר עטרה ליושנה שם, מבטיח לכם אישית, פה. אם מישהו חושב, אז טעות בידיו. זה דבר ראשון.

באמת אתה נכנס פה לנעליים של מירי רגב, שעשתה פה עבודה חזקה, במיוחד בנושא של ביטול תאגידי המים שאני, כמשנה לראש עירית קרית ביאליק, זומנתי לפה מספר פעמים להביע את דעתי בנושא ביטול התאגידים ואני מקווה שהזזנו משהו בעניין הזה, אם זה במועצת העיר קרית ביאליק, אני הבאתי את המועצה שתצביע עבור ביטול התאגיד מים שם, ואני מקווה עכשיו, כסגן שר פנים שנוכל להשפיע, לפחות לעשות סדר בעניין הזה. דודי, אני באמת מאחל לך מהלב שיתוף פעולה, וכמו שאתה מכיר אותי, אנחנו נעשה ונצליח בעזרת השם.
דוד ביטן
בשם חברי הכנסת, לא השרים, אני מאחל לך הצלחה. אני יודע שהתפקיד הזה, אתה מסוגל לעשות אותו בצורה הטובה ביותר, ולתת כבוד גם לתושבי המדינה, לכנסת, ובעיקר לליכוד. אז אני מאחל לך הצלחה.
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
אנחנו במרתון של מינוי תשעה יושבי ראש, אני יכול לומר שרק לשניים מהם אני קשור, באמת, באופן אישי, בדרך מאד מיוחדת, גם ליו"ר ועדת החוץ והביטחון וגם ליו"ר ועדת הפנים, שבוא נאמר – זכינו לצמוח יחד בסניף ירושלים לפני עשרות בשנים ואני ראיתי את דודי לאורך השנים איך הוא מתפתח מפעיל שטח, כפי שאמרת, ירון, תמיד איש שטח, אבל הוא הפך להיות מנהיג - - -
ירון מזוז
את זה אי אפשר לקחת – מי שבא מהשטח, אי אפשר לקחת את זה ממנו.
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
חד וחלק. הפך להיות מנהיג של הסניף הגדול ביותר של תנועת השלטון, סניף שרבים וטובים צמחו, אחד מהם נמצא אתנו פה, בני בגין, שהתעקש להיות חבר ועדת הפנים ואכן יהיה. דודי במשך למעלה מ-20 שנה היה קם, ב-06:15 ורבע בבוקר הוא כבר היה ברחובות ירושלים, להוביל את אחד התחומים המרכזיים בבירת ישראל. אני לא יודע אם צוות הוועדה רוצה שתהיה ב- 06:15 בבוקר, אבל אני יודע מתי תסיים פה כל יום. אתה איש עשייה מהמעלה הראשונה, ברכה לוועדה. אני גאה שהייתי שותף לתחילת דרכך. עשית הכל בכוחות עצמך.

אנחנו נעלה עכשיו להצבעה את אישור המלצת הוועדה המסדרת לבחור בחבר הכנסת דוד אמסלם כיושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה. מי בעד?

הצבעה

בעד – פה אחד

המלצת הוועדה המסדרת לבחור את חבר הכנסת דוד אמסלם ליושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה אושרה.
היו"ר צחי הנגבי
תודה, ההצעה אושרה פה אחד. הפטיש שלך, הכיסא שלך.
היו"ר דוד אמסלם
תודה רבה לכולם. האמת היא שאני די נרגש לראות את כולם כאן, שמכבדים אותי. באמת. זכות גדולה נפלה בידי לכהן כחבר כנסת ובמיוחד בוועדה הזו. אני ב-20 השנה האחרונות הייתי קם בדרך כלל בחמש ורבע כל בוקר, מתפלל, ונוסע לעבודה. הייתי מגיע לעירית ירושלים בין 06:15 ל-06:25, בדרך כלל יוצא ב- 20:00 בערב. כך, בעצם, פעלנו בירושלים, בפיתוחה של העיר. העיר הזו באמת קרובה לליבי. אני אוהב אותה אהבת נפש. אלה הסטנדרטים של עבודה שאני עבדתי ב-20 השנה האחרונות. מה שאנחנו מתכוונים לעשות כאן, מבחינתי – מה שעשינו בעירית ירושלים, לעשות ולהמשיך ולהשליך את זה לכל הארץ.

אני בדרך כלל לא איש של דיבורים, אני לא אוהב לדבר הרבה, במיוחד עוד לפני שעשיתי משהו. לכן פה אני אסיים את דברי. אני מאחל לעצמי שהקב"ה ינחה אותי בדרך הנכונה כדי לעשות טוב לכל עם ישראל וגם לירושלים, כמובן, ואני כמובן זקוק גם לעזרתכם בעניין הזה. תודה רבה על כל התמיכה וכל הפרגון.
אברהם נגוסה
אני מברך את ידידי. אזרחי ישראל זכו בבן אדם, שהוא איש עשייה, עם אהבה, שאוהב לעזור לאנשים. אני בטוח שבקדנציה הזו, יושב ראש ועדת הפנים, שקולם של אזרחי ישראל יישמע, וה- - - הזו תיגע בכל אזרחי ישראל, ואני מאחל לך הצלחה, חברי, אחי, דודי, ואני רואה הזדמנות בלתי רגילה לעשות מה שאתה רוצה לעשות.
היו"ר דוד אמסלם
תודה רבה.
זאב בנימין בגין
למרות שאני לא חבר, עדיין, בוועדה, יש סיכוי מסוים, יושב ראש הסיעה שלנו הודיע שאני אהיה במהרה חבר בוועדה החשובה הזו, אני מברך אותך, אדוני, על המינוי. יש לך נגיעה לא מעטה בנושאים שונים הנוגעים לוועדה זו, וגם אנחנו ירושלמים, גם אנחנו דואגים לירושלים, וגם אנחנו חושבים שמציון צריכה לצאת תורה ותצא גם תורה מוניציפאלית. הניסיון שלך ודאי יועיל מאד לכל הרשויות המוניציפאליות בארץ. עלה והצלח ונעבוד יחד בשמחה.
רחל עזריה
כבוד היושב ראש, זה ממש מגניב, כי כל הזמן היינו אומרים בכנסת הקודמת שכמעט אין ירושלמים והפעם יש פה איזה גל של שינוי. זה ממש סוג - - - אני זוכרת שנכנסתי לעיריה, הייתי מאד צעירה, באתי לפגוש אותך. דיברתי אתך על צל בגינות, ועכשיו אנחנו יושבים פה ביחד בוועדת הפנים.
היו"ר דוד אמסלם
לפני שנתפזר, אני רוצה לומר – אני לא מכיר את הפרוצדורות. כשאמרו לי שצריך להגיע לחדר הוועדה ביקשתי שייקחו אותי, אני לא יודע איפה זה. אבל שמעתי דבר אחד, שכאן אני חושב - - - אני רוצה לומר שיש פה צוות של הוועדה שאני חושב שהוא צוות טוב, צוות מקסים, באמת. אמרו לי – זכית. אני מעביר לכם את הפרגון שקיבלתי מאחרים. אני לרשותכם, גם. תודה רבה, רבותי.

הישיבה הזו נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 20:30

קוד המקור של הנתונים