ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 28/12/2015

טיפול המשטרה בהתנכלות ליו"ר מועצת בתי העלמין תל רגב

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שני

פרוטוקול מס' 89

מישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה

יום שני, ט"ז בטבת התשע"ו (28 בדצמבר 2015), שעה 10:00
סדר היום
טיפול המשטרה בהתנכלות ליו"ר מועצת בתי העלמין תל רגב
נכחו
חברי הוועדה: בצלאל סמוטריץ – מ"מ היו"ר

יואב בן צור

אורי מקלב
חברי הכנסת
שולי מועלם רפאלי
מוזמנים
עודד פלוס - מנכ"ל המשרד לשירותי דת

יצחק ישי - מנהל אגף קבורה, המשרד לשירותי דת

שירלי אוליאל - מנהלת אגף ביטחון וחירום, המשרד לשירותי דת

ארז מלול - יועץ המנכ"ל, המשרד לשירותי דת

עמית פולק - ק' אג"מ תחנת זבולון, המשרד לבטחון פנים

דוד אוסמו - ק' אח"מ מחוז חוף, המשרד לבטחון פנים

שבתי גרברציק - דובר המשטרה למגזר הדתי חרדי, המשרד לבטחון פנים

יובל טלר - רפרנט שיכון, משרד האוצר

אריה פרג'ון - יו"ר, מִנהלת בתי עלמין תל רגב

אברהם ביטון - סגן יו"ר, מִנהלת בתי עלמין תל רגב

יצחק פלה - מנכ"ל חברה קדישא הרצליה

זאב רוזנברג - מנכ״ל, פורום חב' קדישא

עקיבא וייץ - מנכ"ל חברה קדישא חיפה

יניב לוי - חבר, פורום' חב' קדישא

ניר מנחם - מנכ"ל אדירים, בטחון ואחזקה בע"מ
מנהלת הוועדה
לאה קריכלי
רישום פרלמנטרי
ס.ל., חבר המתרגמים

טיפול המשטרה בהתנכלות ליו"ר מועצת בתי העלמין תל רגב
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
בוקר טוב. אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הפנים מהיום, ט"ז בטבת תשע"ו, ואנחנו עסוקים בנושא מועצת בתי העלמין תל רגב. הכותרת פה היא טיפול המשטרה בהתנכלות ליושב ראש המועצה ואני רוצה שלא נתעסק רק במשטרה, נתעסק במכלול. המכלול, למיטב הבנתי, ממה שעברתי על החומר קודם, מתנהל בשני מישורים, האחד זה מה קורה בבית העלמין עצמו, ושתיים זה מה קורה עם יושב ראש מועצת בתי העלמין והאיומים עליו באופן אישי. גם פה נלך בשני צירים. ציר אחד הוא הציר המבצעי, עד כמה שאפשר יהיה לפרט ונצטרך להתרשם האם, בעיקר המשטרה, אבל בכלל מערכת הביטחון, עושה את מה שהיא צריכה לעשות כדי לטפל בזה, והמישור השני הוא המישור הכספי, מי אמור לשלם את כל סוגיית האבטחה, גם בבית העלמין ויותר מזה, על יושב ראש המועצה. אנחנו ניתן ליושב ראש המועצה לפתוח כמה דקות בתמונת המצב מהזווית שלו ואז נתקדם.
אריה פרג'ון
תודה רבה. ברצוני קודם כל להודות ליושב ראש הוועדה על הזימון המהיר של הנושא הזה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אנחנו נמסור לו את התודה.
אריה פרג'ון
אני התמניתי לתפקיד לפני כשנה וחצי ומאז שהתמניתי יש לנו משפחה אחת, תסתכלו גם על התצהיר של ניר וחברת אדירים, שמחבלת לנו, משמידה לנו ציוד והגענו כבר עד לאיומים אישיים. אני חוזר ומזכיר לכולם את שנת 2012. ב-2012 היה מנכ"ל חברה קדישא חיפה, שמו בני הסה ז"ל, בהתחלה חומצה שפכו על פניו, אחר כך רימון, הכתובת הייתה על הקיר, בסוף לצערנו הרב הוא נרצח בפתח ביתו. אותו סנריו מתחיל לחזור על עצמו. הם אומרים בפה מלא, הם לא מתביישים, הם באים בגלוי ואומרים 'אתה גזלת מאיתנו את השטח, אם אתה לא תשלם', נא ראו את התצהיר של ניר, 'חצי מיליון שקל על נזקים שעשית לנו ועוד שני תלושי שכר', והם יקבעו לי את השכר והם לא יבואו לעבודה, 'לא יהיה לך פה שקט'.

רק לפני כשבועיים, אחרי שחנכנו עם שר הדתות את כל מערכת המיגון וכו' באו והפילו עמוד של 14 מטר גובה, הם עשו האפלה על כל השטח. כל דבר שעשיתי במִנהלת היה מתואם עם משטרת זבולון, עם קצין האג"ם שם, עם המשטרה. גם את מערכת המיגון וגם את מערכת השליטה עשינו בתיאום עם מנהלת אגף האבטחה, שירלי, שיושבת פה, עם משטרת זבולון. הכול עשינו אחת לאחת, לא עשינו שום צעד בלי משטרת ישראל.

לצערנו הרב, היום אני מאוים אישית, יש לי זקיף פה ליד הבית עם מאבטח צמוד. העלות הכספית היא אדירה, אני צריך לשלם את זה. מועצת תל רגב, לפי הנחיות המשטרה, אנחנו אחראים על כך, העלות הכספית לחודש מגיעה לעשרות אלפי שקלים. צירפתי לכם פה מכתב של רואה החשבון, שאם העסק הזה יימשך שנה אנחנו מגיעים להוצאה כספית, רק של השמירה במתחם תל רגב, של 2,200,000 שקל. כל ההשתתפות של משרד הדתות במועצות בתי עלמין, כל ההשתתפות, זה 3 מיליון שקל. מי ישלם את זה? אם אנחנו נמשיך בהוצאה הכספית הזאת אנחנו נתרסק כלכלית, חד משמעית.

אם המשטרה אומרת מצד אחד 'אתה חייב להיות מוגן', אז שהמשטרה תיתן את ההגנה, למה אני צריך לשכור חברה פרטית שתשמור על חיי ותשמור על ביתי ותשמור על המתקן? אחת מן השתיים, אם אתם קובעים את דרגת הסיכון, אז אנא מכם, תצמידו את המשטרה, לא עליי, לא על מועצת תל רגב. לא נוכל לעמוד בהוצאה הכספית. אני כבר לא מדבר על אי הנוחות המסוימת. גם העובדים שלי, יושב פה סגני, וגם העובדים של עובדי הרשות אצלי, שהם בסך הכול חמישה במספר, גם הם מאוימים. הרי אנחנו מנותקים מכל יישוב, כל דבר זה משלוח, ברגע שמגיע הבחור עם הווספה או עם הקסדה, פעם היינו נותנים לו להיכנס, היום אני אומר לו 'תזרוק את החומר החוצה', אנחנו פוחדים, לך תדע מי בא עם הקסדה, אנחנו מכירים את כל הסיפורים שמתרחשים. בצהרי היום, עם קלטת מובהקת, עם קלטות שהועברו למשטרה, פנים גלויות, מתקיפים את השומרים שלנו.

אחרי התקרית הזאת הם באו גלויי פנים, שברו את רכב הסיור, בצהרי היום, ב-12 ורבע, כאשר הלוויה של איזה 200 איש שם. לא התביישו, לא כלום. גם את הקלטת הזאת המשטרה לקחה. המשפחה ידועה, הפושטקים ידועים, ראשי המשפחות ידועים, מישהו צריך לעשות פה מעשה ולהפסיק את מחול השדים הזה שהוא בלתי נתפס. תודה רבה.
זאב רוזנברג
אנחנו ביקשנו את הדיון הזה ואנחנו מודים שמקיימים אותו באופן דחוף. הסיבה לבקשה היא משום שאנחנו היינו כבר בסרט הזה. זה לא דברים שאנחנו משערים או מדמיינים, היינו בסרט הזה בדיוק. היה מנכ"ל אמיץ, איש ציבור נאמן ששמר על האינטרסים הציבוריים, לא נכנע לטרור, קיבל איומים, בני הסה ז"ל, קיבל איומים על חייו, לא נכנע, היו חבלות, הוא לא נכנע ולאחר מכן אנחנו יודעים את הסוף המר. אנחנו לא באים לבדוק ולשאול כרגע למה זה קרה, אנחנו מבקשים שזה לא יקרה חס ושלום עוד פעם.

ביקשנו להתייחס לנושא הזה בשיא הרצינות ולתת פתרון אמיתי לבעיית המימון, כי אחרת זה באמת הכול דיבורים. אפשר להגיד לאריה שהוא מגלה אומץ בלתי רגיל ואפשר לומר לו, אתה, אדוני, איש ציבור, תעשה שמירה ותשמור על הילדים, אבל אם אף אחד לא מממן את זה אז זה הכול דיבורים ואנחנו הפקרנו אותו חס ושלום לכל מה שיהיה. תודה רבה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברי הכנסת, אני רוצה רגע לבקש כמה תשובות מהאנשים. תראו, אני ישבתי כמה דקות קודם פה עם קציני המשטרה, הציר המבצעי הוא בעייתי מכיוון שבאופן טבעי כשקורים, ואני מקווה שקורים, אי אפשר לפרט בפורום הזה, אני כן רוצה לתת למשטרה לומר מה שהיא יכולה לומר בהקשר הזה, אני רק אומר שבסוף בסוף בסוף כמו כולם גם אתם נבחנים במבחן התוצאה ועל פניו מדובר במשפחת פשע, או אני לא יודע איך להגדיר את זה, שאנשיה די ידועים ומעלליהם די ידועים. אני חושב שהציפייה של כל אזרחי מדינת ישראל ומשטרת ישראל היא, כשהכתובת נמצאת על הקיר, לדעת למצוא את הכלים לטפל בזה. בסוף מי שצריך להיות מאחורי סורג ובריח צריך להיות מאחורי סורג ובריח ומי שצריך לקבל אזהרה צריך לקבל אזהרה, והמצב הזה שבו במשך תקופה ארוכה התיאורים, כפי שקראנו אותם בתצהיר, מתנהלים הוא מצב שקשה לקבל אותו, סתם, כאזרחים במדינה. אז אם אתם יודעים להרגיע אותנו אנחנו נשמח.
דוד אוסמו
בוקר טוב, צהריים טובים. אני דוד, קצין אגף חקירות ומודיעין של מחוז חוף. בהקשר של בתי העלמין תל רגב אני מתכבד לומר לכם שמשטרת ישראל מחוז חוף, תחנת זבולון ויחידות נוספות במחוז חוף מטפלות במכלול האירועים באופן נחוש ולטעמי גם יעיל. בשלב הראשון נתייחס לטריטוריה. אנחנו מתייחסים לטריטוריה עצמה כטריטוריה שמקבלת עדיפות בטיפול בהיבט המבצעי וניידות של תחנת זבולון מונחות להגיע באופן מיידי לכל אירוע ואירוע ולתת מענה יעיל. זאת הפעילות הגלויה שנראית בשטח.

במישור המבצעי יש גם פעילות סמויה, שלא נראית, ואנחנו לא נפרט. בהיבט החקירתי בוצעו פעולות חקירה רבות, נרשמו מעל 16 תלונות, נפתחו תיקים בתחום הזה כשאני יכול לומר שהעבירות הן עבירות מקוממות, זה עבירות נגד גוף ונגד רכוש ובוצעו מעצרים רבים, מעל 25-26 מעצרים. כתוצאה מכך גם היו לנו מספר כתבי אישום בהקשר לטריטוריה של תל רגב נגד מספר מעורבים ואני אומר שהיד עוד נטויה. מתבצעת פעילות גלויה וסמויה שאני לא אוכל לפרט.

בהקשר לאיום הספציפי כלפי ראש המועצה, ראשית אני מוכרח לומר שאנחנו אישי ציבור, צפויים לאיומים כאלה ואחרים, והמענה שאנחנו נותנים הוא, לדעתי, מענה נכון. ראש המועצה הוגדר ברמת איום גבוהה, הגבוהה ביותר, והוא מקבל את סל האבטחה המקסימלי. הזקיף שאתם רואים הוא רק החלק הגלוי שנראה בשטח ויש גם פעילות אחרת, סמויה, שאינה נראית, בהקשר לכך. המטרה היא כמובן למגר את האיום. אנחנו מקיימים לעיתים תכופות הערכות מצב ודיוני סטטוס בהקשר לאיום באופן ממש תכוף מאוד בראשות מפקד בכיר כשכל הגורמים מגיעים ומציגים את הפעולות שנעשו וכל הזמן מקיימים הערכות מצב כדי לראות אם צריך לשנות סל אבטחה, לקדם אותו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
סל האבטחה הוא מעבר לשומר שהם משלמים?
דוד אוסמו
אני לא רוצה לפרט בהקשר לסל האבטחה, אבל זה סל אבטחה מקסימלי, כמו שאמרתי, ואני חושב שאמרתי די והותר. השומר הוא רק החלק הגלוי ומתבצעת פעילות נוספת. אפשר לומר שגם בהקשר לחלק הגלוי, זה לא רק השומר שנמצא, אלא יושב לידי קצין האג"מ של תחנת זבולון, זה גם ביקורי ניידות שמתבצעות באופן תדיר ושוטף, במקומות כאלה ואחרים, זה גם, אני יכול לומר, ביקורי חבלן מקצועי ודברים נוספים שאני לא רוצה לפרט.

ועוד פעם אני אומר, בהקשר הזה אני חושב שהגורמים המקצועיים לא מזניחים חלילה את המאוים, אלא להיפך, אנחנו מקיימים דיונים ומציפים את כל הבעיות ומניחים אותן על השולחן במטרה לפתור אותן ולשמור על המאוים ולהוריד את רמת האיום, כשהדרך להורדת רמת האיום היא בדרך כלל בפעילות חקירתית, שגם היא מתבצעת, שהיא מתבצעת ברגע זה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
זאת אומרת הוא יירד ברמת האיום כשמי שמאיים עליו יהיה מאחורי סורג ובריח. זה בעצם מה שאתה אומר.
דוד אוסמו
בין היתר. לא בהכרח, אגב. כשהאיום יפחת. יכול להיות שמאיים מסוים יהיה מאחורי סורג ובריח והאיום לא יפחת, הוא אפילו יגבר. זה תלוי בסיטואציה וכל סיטואציה נבדקת לגופה באופן פרטני, אמרתי, בדיונים ובדיוני הערכות מצב וסטטוסים שאנחנו מקיימים באופן תכוף, לעיתים קרובות מאוד, בראשות מפקד בכיר ביותר במחוז. לעיתים גם מתבצעים דיונים כשמתקיימות התראות קונקרטיות ומתבצעות פעולות כאלה ואחרות שבהן בוודאי לא נתייחס ולא נדבר. זהו, עד כאן.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
שאלת המימון. יושב כאן מנכ"ל משרד הדתות ואנחנו ביקשנו מיובל, הרפרנט ממשרד האוצר, אני מוכרח לומר שאני במבט ראשון שאלתי את המשטרה איך יכול להיות שהם לא עושים את זה. זאת אומרת, אזרח מדינת ישראל, ואני אומר לפרוטוקול כאן שלא מדובר באזרח שמאוים כי, לא יודע מה, יש לו עסקים מפוקפקים אני לא יודע איפה, מדובר בעובד מדינה, איש ציבור, שמאוים בגלל שהוא דואג לנו, לאינטרס הציבורי שלנו כמדינה. אז השאלה הראשונה שלי הייתה למשטרת ישראל, 'חבר'ה, הגדרתם אותו מאוים, תאבטחו אותו', אמרו לי במשטרה, 'אנחנו עושים את כל הפעולות שמסביב', שאי אפשר לפרט אותן, בסוף את הזקיף או את אותה שמירה גלויה, לא מקובל שהמשטרה עושה ועכשיו נשאלת השאלה מי עושה.

לי, שוב, כאיש פשוט, עם שכל פשוט, ברור שלא אמור לשלם את זה, לא האדם עצמו וגם לא מקום העבודה שלו, בסוף המדינה כמדינה צריכה לשלם את זה. אז או שמשרד הדתות לוקח אחריות, אם האוצר - - -
שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי)
מקום העבודה שלו זה המדינה. אני בעד שמקום העבודה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא, אני מתכוון לא העמותה, נדמה לי שחברה קדישא בסוף זה עמותה פרטית. היא ציבורית, המועצה, אבל זה לא - - -
יואב בן צור (ש"ס)
לא, זה גוף של משרד הדתות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
טוב, אבל צריך להיות ברור שאי אפשר להפיל את זה על גורם שבוודאי לא יכול לשלם את זה ואולי גם לא אמור לשלם את זה.
יואב בן צור (ש"ס)
כשראש עיר מאוים או ראש מועצה מאוים אז משרד הפנים נותן שיפוי לטובת הדבר הזה, אבל הוא מקבל שיפוי מהאוצר, הוא לא נותן את זה מתקציבו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
יש פה גם מנכ"ל וגם אוצר, שניהם פה, אף אחד לא יברח מפה לפני שהעסק הזה ייסגר. בעזרת ה'.
עודד פלוס
אני אסביר. קודם כל אני מודה על הדיון, אני רוצה להצטרף לכל הדברים שנאמרו פה, אני יכול להוסיף ולהוסיף אבל התמונה הוצגה. יש כאן איזה שהיא סיטואציה, לא יודע, לי היא בלתי ברורה לחלוטין, שיש משפחה ידועה שמהלכת אימים על תל רגב, על מר פרג'ון. בדיון הזה אני חייב לשבח אותו על אומץ לבו, אבל הוא לא אמור להסתכן, הוא בא לעבודה, הוא לא עומד בקו האש. התופעה הזאת נמשכת, אנחנו עירבנו - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אגב, אתם משלמים לו תוספת סיכון? יכול להיות שגם את זה כדאי לבדוק...
עודד פלוס
צירפנו את כל הגורמים המשטרתיים ואת המשרד לבטחון פנים, את השר, את מפקד מחוז חוף, את המפכ"ל בזמנו, בנצי סאו, אז הדברים ברורים, חבל לחזור עליהם. אני רק רוצה להסביר את טכניקת העבודה שלנו מולם. אנחנו למעשה מנהלים, יש לנו שלוש מועצות בתי עלמין, בירושלים, בברקת ובתל רגב. לכל שלוש המועצות יש תקציב של סדר גודל של 2.5-3 מיליון שקל ביחד, כשכל אחת מקבלת סדר גודל של מיליון שקל. ברקת נועד להקמה, בתי העלמין פה בירושלים לצורך פעילות שוטפת ויש איזה סוג של מצ'ינג בינינו ובין חברות הקדישא, סדר גודל של שליש ושני שליש. אנחנו נותנים סדר גודל של מיליון, חברות הקדישא מעמידות באזור ה-400,000-500,000 שקל וזה אמור לשרת ולתת מענה למועצת בתי העלמין לכל הפעילות שלה. היא עושה שם המון המון פעילות - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
בשוטף, לא באבטחה.
עודד פלוס
בשוטף, בדיוק. מה הפעילות? הפעילות זה פעילות של תחזוקה. אני לא יודע אם יצא לחברי הוועדה וליושב ראש לראות בבית העלמין הזה, זה אחד מבתי העלמין היותר יפים, היותר מזמינים, אם אפשר להגיד על בית עלמין 'מזמין', שיש במדינת ישראל.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אנחנו ניענה להזמנה בשמחה אחרי 120.
עודד פלוס
כן, אבל אפשר לבוא לבקר רק בשביל לראות את הפעילות הברוכה שנעשית שם. ואז פתאום יש אירוע מהסוג הזה, זה אירוע שאף אחד לא נערך לו, אנחנו לא מסוגלים להיערך לו ברמה התקציבית. כשאנחנו קיימנו דיונים מול משרד האוצר לגבי סיכומי התקציב 2015-2016 אף אחד לא שיער שפתאום תבוא ההוצאה הגדולה הזאת, הוצאה שכרגע עומדת על 2.2 מיליון שקל לשנה. זה סכום עצום. אם אנחנו מדברים על מיליון שקל שאנחנו נותנים לכל הפעילות, פתאום באה איזה שהיא הוצאה חריגה שאף אחד לא צפה אותה. אני גם סברתי שיש מקום שהמשטרה אולי תיקח על עצמה את העול הזה, אבל אני מבין שהטכניקה היא לא כזאת, אני מבין שגם בכל מה שקשור לראשי ערים מאוימים זה פעל גם באותה צורה. היו לא מעט ראשי ערים מאוימים ואני מניח שיש איזה שהיא סיסטמת עבודה שהעירייה, אני בא מהתחום הזה, אני חוויתי את זה מהתחום של רשויות מקומיות, העירייה פונה למשרד הפנים, משרד הפנים נותן שיפוי ואני מניח שמשרד הפנים פונה לאוצר ואומר 'רבותיי, יש לנו הוצאה חריגה שאף אחד לא צפה, נא השתתפותך או התערבותך'.

אני שמח מאוד שהרפרנט שלנו, יובל טלר, נמצא פה. אני אשמח לשמוע ממנו אם יש איזה שהיא תשובה לגבי הנושא הזה, כי המימון הזה הוא מעל לכוחותינו. המשרד שלנו הוא לא משרד גדול, אין לנו רזרבות שאנחנו יכולים להעביר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
בקיצור, יובל, אתה יכול לבחור אם אתה רוצה להגיד כן עם הפה או לעשות ככה עם הראש, ואני מזכיר לך שאני חבר ועדת הכספים ומקלב הוא במפלגה של יושב ראש הוועדה, אז אתה יודע.
אורי מקלב (יהדות התורה)
מה יותר חשוב?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא, ודאי שמקלב יותר חשוב, אבל - - -
יובל טלר
אז אולי תוכלו להצטרף, אני במקביל נמצא גם בדיונים בוועדת הכספים על פניות תקציביות של המשרד ואולי אפשר לשנות שם ולהשיג כספים לדברים אחרים בשביל שבאמת יהיה כסף לזה. אני חייב להודות שאני קצת מרגיש שלא בנוח כי אני ביקשתי מהמשרד איזה שהיא הבנה לפני על מה מדובר. אני לא ידעתי שמדובר על עניין של אבטחה פרטנית לאדם מאוים ולכן לא עשיתי את הבדיקות הרלוונטיות, גם מול משרד הפנים וגם זה, אני קצת חסר יכולת להגיב ברמה הקונקרטית לגבי הבקשה הספציפית הזאת.
יואב בן צור (ש"ס)
תגיד ברמה העקרונית, צריך לממן?
יובל טלר
ברמה העקרונית צריך לממן וזה דיון שצריך להתנהל בין המשרד לבינינו, גם מבחינת עלויות אבטחה, 2.2 מיליון שקל - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני על זה רוצה לשאול שאלה. כשאומרים שאבטחה עולה 2.2, אתם כמשטרה מוציאים איזה שהיא דרישה מבצעית, אומרים 'זה מה שאתה צריך לעשות'? אי אפשר לבוא אליו בטענות, הוא בוודאי לא זה שבחר את המאבטח. אני מניח שהמשטרה בחרה את החברה והמשטרה אמרה אם צריך זקיף אחד או שני זקיפים, 10 שעות או 24 שעות. זו החלטה שלהם, בזה אי אפשר לבוא אליו בטענות.
יובל טלר
מצד שני אני גם בטוח שאם היינו מבקשים מהמשטרה לממן את זה, עלויות האבטחה - - - אני לא בטוח, אבל אני תוהה - - -
שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי)
לא, יובל, יובל - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא, אבל צריך להיות ברור שהבירור הזה, אני לא רוצה לקרוא לזה מאבק, צריך להיעשות בצד הזה של השולחן והרי ברור שהוא לא צריך להיות מופנה כלפי הצד הזה של השולחן. הם צריכים לקבל את האבטחה, נקודה.
יובל טלר
זאת לחלוטין לא הבקשה ולכן גם ביקשתי להבין לפני על מה מדובר. ככל שלא יכולנו לבצע את ה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אבל קיבלתם זימון מסודר עם נושא לדיון, עם כל החומרים שם.
יובל טלר
קיבלנו זימון, אני פניתי למשרד וביקשתי מהמשרד להבין על מה מדובר, אנחנו גם עשינו דיון עם המשרד על משהו ספציפי לגבי עלויות אבטחה בתוך המשרד. לחלוטין לא נאמר לנו, וביקשנו באופן פרטני להבין על מה הדיון, לא נאמר שמדובר על אבטחה. אני גם אגיד יותר מזה, דיון הוועדה מתמקד - - - הנושא של הדיון בוועדה אמור ל - - - הכותרת של הזימון הייתה טיפול המשטרה בתלונות. לא כל טיפול - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
בסדר, יובל, ניתן לך תיכף חמש דקות להתייעץ ולחזור עם תשובה. חבר הכנסת יואב בן צור.
יואב בן צור (ש"ס)
טוב, רבותיי, זה לא נסבל. אני לא אהבתי את מה שאמר, סליחה, אדוני, שכל איש ציבור צריך לקחת בחשבון שהוא יכול להיות מאוים. אני חושב שאנחנו לא נמצאים באיטליה, אנחנו נמצאים בישראל ולא ייתכן שכל איזה משפחה בדואית שאנחנו מכירים אותה, או לא בדואית, סליחה, כל משפחה שאנחנו מכירים אותה, אנחנו לא מסוגלים לטפל בבעיה שהאיום הזה ייפסק ואנחנו מכאן ועד לשנה שלמה הולכים להקציב איזה שהיא הקצבה לטובת ביטחון של אדם כשיש לנו משטרה. המשטרה הזאת צריכה לעשות את העבודה, אם אנחנו יודעים מי, יודעים מה, יודעים כמה ויודעים למה, ומה, אנחנו משאירים את זה בצורה כזאת? הוא יישאר מאוים? הוא יישאר כל הזמן עם זקיף ליד הבית וכל אחד שיסתובב לידו? יכול להיות שיש כאלה אנשים שאוהבים את זה, אני לא בטוח שהוא אוהב את זה. יש אנשים שאוהבים שמישהו מסתובב אחריהם, יש כאלה שלא כל כך אוהבים את זה. אבל בן אדם, מה לעשות, בתפקיד ציבורי רגיל, שמדינת ישראל מינתה אותו לתפקיד הזה, מדינת ישראל לא יכולה להגן על איש ציבור שעושה את עבודתו?

זה נשמע לי קצת הזוי, סליחה שאני אומר לכם, במציאות הזאת. זה לא שיש לנו איזה שהיא בעיה לדעת מי, הוא עוד אומר, אנשים באים בפנים גלויות, אנחנו יודעים מי האנשים. מה זאת אומרת? לא יודע, אני לא מכיר את הנושא המבצעי של המשטרה, אבל זה נשמע לי הזוי שאנחנו יודעים מי העבריין, אנחנו יודעים מי המשפחה, אנחנו יודעים מי הכול ואנחנו רואים שגם אחרי המעצרים שעושים ונעשו מעצרים, משטרת ישראל עשתה מעצרים, גם אחרי המעצרים שנעשו וגם אחרי כתבי האישום שמגישים, אנחנו עדיין נמצאים בסיכון. אולי זה שבט, אולי זה משפחה גדולה, אולי זה ענפים, אולי זה מסתעף, ותמיד יימצא המטורף שיבצע את מה שעשו. אנחנו באמת מצרים על ידידנו וחברנו בני הסה ז"ל, שזה תקדים שלא היה במדינת ישראל. זה חבל שדווקא מהמקומות האלה שהולכים לקבור אנשים, דווקא שם אנחנו מגיעים לסיכון של מישהו שיכול חס ושלום להיהרג.

דבר שני, אין מציאות כזאת, אדוני הנציג ממשרד האוצר, אם יש עכשיו סיכון של חיי אדם, כרגע אי אפשר לעשות את החשבון הכספי, זה חובה על מי ששלח אותו לממן את כל האבטחה שלו בלי יוצא מן הכלל, מהמסד עד הטפחות. אנחנו לא נסכן אדם בגלל חוסר תקציבי כזה או אחר. כשאדם בא לעשות - - - אתם יודעים מה הפתרון הכי פשוט, להזיז אותו מהתפקיד ואז יבוא מישהו אחר. פרג'ון הוא הבעיה, אחר כך אחרי פרג'ון יהיה מוסקוביץ הבעיה, מה זה משנה, מי שיהיה שם, או אבי ביטון חס ושלום - - -
אברהם ביטון
עליי מאיימים מלא.
יואב בן צור (ש"ס)
עליך מאיימים גם?
אברהם ביטון
כן.
יואב בן צור (ש"ס)
ממך לא מפחדים?
אברהם ביטון
לא שלא מפחדים, הם ממתינים לאיזו הוצאת דיבה שהיא לא תמצא חן בעיניהם או שזה יגיע אליהם בעקיפין דרך המשטרה. לצערי, ואני באמת, לא שחלילה לא מעריך את עבודת המשטרה, אבל נודע לנו גם ממקורות שקשורים איתנו, שמדברים ומספרים למשטרה את כל הקורות במקום ואחרי שעתיים-שלוש שעות הפושעים יודעים בדיוק על מה דובר בישיבה עם המשטרה. זה דבר שקשה לי להבין אותו ואני מאוד מאוד דואג לדבר. אני כבר מפחד לדבר שמא המילים שלי יגיעו אליהם ואז גם אני אהיה מאוים בדרגה 6. היום אני מאוים אולי בדרגה 3, אבל כל העובדים מאוימים, רק שמישהו יעז לפצות את הפה.

עוד מילה, סליחה. זה לא יכול להיות כשמדובר בחיי אדם. נתנו לכם מפרט מפורט על כל מה שקורה, שאתה הגעת לפה היום ואתה תגיד שלא דנו על הבטיחות - - -
יואב בן צור (ש"ס)
אבי, זה לא הערה שלך, זו לא הערה בשבילך. אני רוצה לסיים. אני רוצה לומר לפרוטוקול, אנחנו כחברי ועדת הפנים, ברשות אדוני היושב ראש, צריכים לראות איך אנחנו מביאים למצב כזה שעובד ציבור, כמו שקראתם לו, יכול לעשות את עבודתו בלי פחד, בלי חשש, בלי פרוטקשן, בלי איומים. נכון שלעת הזאת הוא צריך את האבטחה, אבל צריך לעשות טיפול שורש במקום שם, לראות שלא נגיע למציאות הזאת שהוא יצטרך עוד אבטחה. זה גם עלויות כספיות שהן לא מוצדקות, יכול להיות שהטיפול יהיה יותר זול או יותר חזק, אבל אני לא מדבר על העלויות הכספיות כמו הסיכון של חיי אדם. לא ייתכן שבמציאות שלנו, של ישראל של היום, 2016 עוד מעט, אנחנו נמצאים במקום שעובד ציבור כזה לא יכול לעשות את עבודתו ללא פחד. תודה רבה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת מקלב.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אדוני היושב ראש, אני חושב שיש פער גדול מאוד בין הווליום אולי של הדיון שאנחנו דנים פה לבין המציאות בשטח, המציאות בתל רגב והמציאות אצל כל חברות הקדישא. יש מצב מתמשך של איומים ולחצים על כל חברות הקדישא, או על רובן, ודאי על הגדולות שבהן, ובתל רגב זה בא לידי ביטוי בצורה נוראה של רצח שהוא ללא תקדים, של מנכ"ל חברה קדישא. זה היה לאחר מסכת איומים, זה לא היה רצח פתאומי, האזהרה הייתה על הקיר והרבה זמן. לפני כן שפכו עליו חומצה על העין - - -
קריאה
שרפו לו קודם את ה - - - עשו לו את זה בשלבים, היה את כל - - -
אורי מקלב (יהדות התורה)
הבחור הגיע כל פעם הביתה והוא לא ידע מה מחכה לו בשביל של הכניסה לדירה שלו. הדברים האלה היו והתמשכו. אנחנו, במקום לקבור את הנפטרים אנחנו קוברים את התופעה הזאת ואנחנו מכסים עליה בזמן שהיא הרבה יותר חמורה, הרבה יותר חזקה. אם זה היה קורה בבית חולים, לשמאלי יושבת חברת הכנסת מועלם, או שזה היה קורה בלשכת העבודה או במקום אחר, היה - - -
שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי)
אני צריכה ללכת להצביע.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
את רוצה להגיד משפט? סליחה, חברת הכנסת צריכה ללכת להצבעה.
שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי)
אני רוצה להגיד שלושה דברים. אחת, משרד האוצר, זה לא תשובה. נשלח אליכם חומר, הדברים ידועים, גם לא נולדנו פתאום עכשיו, אבל זה כאילו הצדדי. שתיים, וזאת הנקודה שאמרו גם שני החברים ואמר היושב ראש, חברים, הסיפור של בני הסה נעלם מעיניכם, כי אם הוא לא נעלם מעיניכם לא ברור לי איך אנחנו במצב הזה. לא ברור לי. לא ברור לי איך אחרי שמישהו נרצח פה, על אותו תהליך, אותו תהליך בדיוק, ואנחנו החיפאים מכירים את התהליך הזה לפני ולפנים, לא היה מישהו אחד שלא ידע את הסיפור הזה. אז למי אנחנו מחכים? ובעצם האמירה, והיא הדבר החשוב, יש במערכת הבריאות שממנה אני באה נטייה ידועה, כל השנים שאפשר למנוע, זה עולה קצת אבל אף אחד לא רוצה להתעסק עם זה, ואז כשחוטפים גיוון של מחלות מטורפות פתאום נמצא התקציב ועכשיו צריך להקים מכוני מחקר וחדרי הקרנות ועוד קצת טיפולים כימותרפיים, כי זה סרטן, זה נורא קשה, מישהו יכול למות מזה. אותו דבר פה, אפשר למנוע את הדבר הזה ושם צריך להתערב. אני חלילה לא מבינה כלום במבצעיות, לא של המשטרה ולא של כוחות אחרים, אני רק רואה פה שאנחנו הולכים לאותו מקום.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חס וחלילה.
שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי)
לאותו מקום שבו בן אדם מאוים ומסבירים לנו כמה זה עולה, על מי זה עולה ומה עושים בגלוי ומה עושים בסמוי. יש פה ידיעה ברורה מי המאיימים, יש חוק במדינת ישראל ובמסגרת החוק תמצאו את הדרך למנוע את האיומים ולא לטפל במחלה כשהיא פורצת.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת מקלב.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אני אמשיך בדברים. לי דווקא באופן אישי קשה באותו דיון לדבר גם על הכסף וגם על הנושא הערכי של חיי אדם. אנחנו מדברים קודם כל והדבר המרכזי זה גם בבקשה שלך לדיון מהיר וגם המכתב שכותבים זאב רוזנברג ואברהם מנלה, הם באמת מדברים קודם כל על חיי אדם, הם לא דיברו כאן על הנושא של הכסף. הוא חלק אחר, היה צריך להיות ברור מאליו שכשמדברים על שמירה אז מישהו צריך לשפות את העלות. יכול להיות שביטוח לאומי צריכים לתת יותר כסף עם עלויות וזה דבר שיתמשך, זה לא דבר שהולך להיעלם מהשטח בשלב הזה בכל הארץ, בגלל, תיכף נגיע לזה, יש סיבה למה זה קורה, למה האיומים האלה.

אם אני אשאל אתכם שאלה, איפה הקרקע הכי יקרה היום במדינה, איפה הקרקע הכי יקרה? אתם חושבים שזה בתל אביב או בירושלים? זה בהר המנוחות, במקומות האלה, שם השטח באופן יחסי לדונם - - - יש סיבות למה זה קורה, מכיוון שיש מחסור בקרקעות, כשיש מחסור בקרקעות והדבר הזה הוא מאוד רווחי יש שוק שחור ושוק אחר, אני לא יודע מה שנעשה, או דרישה מאוד גדולה לקרקעות, יש סיבה שאנשים - - - וכאן אני קורא למשטרה, יש עוד דרכים חוץ מאשר לחפש את הפושע, יש דברים כלכליים וראינו הרבה פעמים, המלחמה בפשע צריכה להיות דרך הכיס, דרך הכלכלה, משתלם להם. אם אתם תעברו ותפעילו את מה שאתם יודעים לעשות מול המערכת הכלכלית שאותן משפחות רוצות להפעיל, ויש להן דרך, לא רק בפשע, אדם שמאוים מול המאיים, ששם צריך ומצלמים ולא מצלמים, כל הדרכים שיש לכם, מאיים מול מאוים, יש סיבות שאותו מאיים מְאיים והוא באמת מעוניין ומישהו עומד בדרכו ושם יש דברים שלא - - - כל הדברים שנעשים שם לא ישרים, זה לא רק עצם האיום הוא לא ישר. כל ההתנהלות הכלכלית של אותה משפחה או אותם אנשים היא מאוד מאוד בעייתית ויש דרכים היום גם בחלק הזה לסגור. לא פעם כשאנחנו נלחמים בטרור, אנחנו לא רק נלחמים עכשיו כשאנחנו רוצים לתפוס את המפגעים, אנחנו גם רצים אחרי מקורות המימון שלהם ומקורות הכדאיות, למה הם עושים את זה. זה היום המלחמה הכי חזקה שאנחנו עושים בטרור. גם בטרור הזה, שהוא טרור פנימי, צריך להתנהג באותן דרכים. יש מה לעשות בשטח הזה ובהיקפים הרבה יותר גדולים.

אתה יודע, אומרים ששניים רצים אחרי העכבר, רודפים אחרי העכבר, החתול ועקרת הבית וכל אחד מסיבות שונות וממטרות שונות לגמרי. החתול מעוניין בעכבר, הוא רוצה לתפוס אותו. אתם עסוקים, אתם רוצים לתפוס את אותו עכבר ואני חושב שיש מה לעשות פה בחלק של עקרת הבית, למנוע את הסיבות שיש מצוקת קבורה כזאת גדולה ושיש אנשים שמוכנים לשלם הרבה על חלקת קבר בגלל שהם לא מקבלים את זה כשירות מובן מאליו. אנחנו צריכים לפתור את הבעיה מהשורש שלה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
נדמה לי שבתל רגב זה לא סכסוך על קרקע אלא יותר על טריטוריה של שמירה ו - - -
אורי מקלב (יהדות התורה)
בסדר, אני לא מדבר על - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מצד שני אני שומע מה שאתה אומר, אורי.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אצל בני בכל אופן מה שאמרו כאן - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אצל בני הסה זה כן היה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
זה לא הדיון הראשון. אני מדבר עכשיו באופן כללי על האיומים שיש על אנשי חברת קדישא, הלחצים שיש. מי חשב שבסקלה של פשע במדינת ישראל חברות הקדישא יהיו החלק המרכזי בעניין הזה והם יהיו אלה שיילכו והם צריכים לחשוב על שמירה, מי חשב שזה יהיה שמה? מדוע יש? אני מדבר עכשיו גם על המכתב שהגיע, לאו דווקא על תל רגב, על כל מה שקורה לאנשי חברה קדישא, לראשי חברה קדישא, בגלל המצוקות, המריבות שיש על פלישות. על מה רבים? על פלישות של כל מיני גופים באופן לא רשמי שמנסים להפוך קרקע של כבישים, שבילים, מצבות, פשע ענק שקורה היום בתוך בתי העלמין ומול חברות קדישא.

תלך לא רחוק, תלך 2 קילומטרים, 3 קילומטרים מפה, תראה איך שפלישה של חברות על מדרכות, על כבישים, על חלקות, אנשים היום באים ורוצים להיקבר, קנו קבר, יש היום מפעל להקמת מצבות ואף אחד לא עושה שם שום דבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
נתמקד עכשיו בדברים שלנו.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אני מתמקד בעניין הזה, רק אני אומר, בסופו של דבר כל נושא בתי העלמין, חברות הקדישא, צריכים לקבל, מבחינת המשטרה ומבחינה ארצית, היבט הרבה יותר גדול על סדר היום. זה עובר ככה שקט, רצח כזה היה צריך להיות רצח מחולל. אני עדיין מזועזע, אפילו שעברו כבר שנים, מה הביא לרצח של מנכ"ל חברה קדישא. זה עד היום לא דבר שאפשר להבין אותו ולהשלים איתו. כשהדברים חוזרים ונשנים, אז ודאי שזה לא כשל פעם אחת, אלא כשל מתמשך ואין לזה מילה אחרת. אנחנו צריכים להגביר את הווליום של הדיונים שלנו בעניין הזה והמעקב אחרי כל מה שנעשה וכאן אני מתחבר לכל מה שנעשה בבתי העלמין. תודה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
ניר, קח שלוש דקות, תתאר לנו קצת איך זה נראה בשטח.
ניר מנחם
שלום לכולם. שמי ניר מנחם, אני הבעלים של חברת אדירים. מה שקורה כרגע בשטח - - -
אורי מקלב (יהדות התורה)
חברת אדירים מהי?
ניר מנחם
חברת אדירים היא חברת האבטחה שנשכרה וזכתה במכרז, אנחנו הגענו למקום ידוע עם רקע מאוד בעייתי, התחלפו שם כשלוש חברות שמירה, באירועים האחרונים גם משטרת ישראל, לעניות דעתי, הייתה צריכה לשים שם דגש, הושלכו רימונים, מאבטחים נשלחו לבתי חולים עם עצמות שבורות, הושלכו בקבוקי תבערה, נשרפו כלי רכב וכאלה דברים. נכון להיום אותה כנופיה מסתובבת בשטח ונכעסת לבית העלמין באין מפריע עם רכבים מפוארים. הם מפגינים נוכחות ביום יום. המאבטחים/שומרים שנשכרו לעשות את העבודה על פי המכרז הם לא ברמה ואין להם את הסמכויות שיש למשטרה.

בדיון שנעשה עם משטרת ישראל, תחנת זבולון, הובטחו דברים וכשאני העליתי סיטואציות מסוימות, כמו למשל שהם מסתובבים עם טרקטורונים חמושים באם 16 מקוצר ואנחנו עומדים שם עם אקדחים, הרי ברור לכולם שאם הם יאיימו על אחד השומרים אנחנו - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אזרחי מדינת ישראל, שהם לא חיילים, מסתובבים עם אם 16, כנראה לא ברישיון?
ניר מנחם
לא חיילים. אני מדבר על אותה כנופיה. הם נמצאים שם במטעים, הם נמצאים עם ציוד לראיית לילה, ואני מדבר על דברים שראיתי בעיניים שלי. הם יודעים לתאר איך שאני מגיע, יושב כאן אדון פרג'ון שאני נשאר איתו, שאלו אותי 'למה אתה נשאר שם?' אני נשאר איתו כי מדובר באדם באמת ישר שלא נכנע ואני באופי שלי לא נכנע לאיומים. אני רוצה לומר לכם דבר אחד, החבר'ה האלה לא מפחדים משום דבר. ישבתי איתם מול 16 אנשים חמומי מוח, הם רוצים דם, הם איימו על אשתי והילדים ברצח. אני מגיע לבית העלמין בהמלצת משטרה עם אפוד נגד כדורים, נגד אם 16, כי הובהר לי במילים שלא מתפשרות שהג'יפ שלי יעלה באוויר בהקפצה הבאה שאני אגיע בלילה והם יודעים עם כמה ג'יפים אני אגיע.

אני רוצה להגיד פה לקצין אג"מ של משטרת זבולון, משטרת ישראל לא מגיעה וכשהיא מגיעה היא מגיעה לשער, השוטרים לא מעוניינים להיכנס לתוך שטח בית העלמין בלילה. אנחנו מבקשים מהם להיכנס, הם לא נכנסים. אני אתן לך סיטואציה, אנחנו דיווחנו על אירוע ירי לפני כשלושה שבועות, אותו אירוע מדובר, ניידת משטרה הגיעה תוך 42 דקות, אני הגעתי מתל אביב ב-50 דקות, אז תבינו את הלך הרוחות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מה תדירות האירועים? פעם בחודש, פעם בשבוע?
ניר מנחם
התדירות הייתה בערך פעמיים-שלוש בשבוע, היה שקט של חודשיים, כי הצלחנו להגיע לאיזה מאזן מסוים מולם אבל באיזה שהוא מקום נפתח להם התיאבון. הם, כמו שאמר אריה, מחשבים את ההפסדים שלהם על בסיס חודשי, מאז שאריה פרג'ון הגיע לשם הוא פגע להם בהכנסות וזה הצטבר לחצי מיליון שקל כשהם מכלילים שם את ההפסד מדמי השמירה שהם צריכים לקבל, מעבודות מסוימות שהם צריכים לקבל בבית העלמין וכן הם מפסידים שם על עורכי דין, כי הם נכנסים ויוצאים. החבר'ה האלה עושים מה שהם רוצים. אני כאזרח, הרי מה זה שומר, מה זה מאבטח? הוא אזרח שקיבל רישיון של משרד המשפטים והמשרד לבטחון פנים לשאת אקדח, אבל הוא לא יכול להשתמש באקדח הזה וכמובן שהם מגיעים רעולי פנים במהלך היום מול כל העולם ואשתו והם עדיין עושים מה שהם רוצים והם מנפצים כלי רכב, אז באמת הכתובת פה על הקיר כבר שנה וחצי.

שאלו אותי במשטרת ישראל 'מה אתה רוצה, שנעשה את העבודה שלך?' 'לא, רבותיי'. גם בדיון שנעשה מול סגן מנהל המחוז אני אמרתי 'אני לא מבקש שום דבר, מלבד דבר אחד, תגובה מהירה של משטרת ישראל. הוזנקתם, תגיעו'. לא 50 דקות ולא 42 דקות ולא - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אגב, ההגדרה שלך לא מקובלת עליי. אני חושב שבאזור שאנחנו יודעים שיש בו כתובת על הקיר ויש בו איום, המשטרה צריכה להיות הרבה יותר. התפקיד שלך הוא סדר ציבורי, התפקיד שלך הוא מקסימום אלה שבאים לגנוב את התיבות של נרות הנשמה מהמצבות, התפקיד שלך זה ממש לא להתעסק עם משפחות פשע.
אורי מקלב (יהדות התורה)
תראה איזה פער יש בין מה שהמשטרה אמרה, שכל הניידות מוזנקות מיד כשיש קריאה, לבין 42 דקות. יש פה אי דיוק בעובדות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
הוא יסיים, אריה רצה עוד להגיד משהו ואתם תגיבו כמובן. אנחנו מנהלים דיון.
אורי מקלב (יהדות התורה)
זה נשמע שאנחנו נמצאים בשתי מדינות.
ניר מנחם
אני רק רוצה לתאר אירוע, שתבינו איך הם פועלים. רבותיי, האירוע המדובר שהם הפילו עמוד והחשיכו, הם פגעו בשני שנאים גדולים של חברת חשמל, הם החשיכו רובעים בקרית אתא ואת כל אבטין, כדי להפיל עמוד אחד של מצלמות שמשקיף על אזור המגורים שלהם כדי שנדע מתי הם מגיעים. אז תבינו איזה אומץ ואני לא מבין למה קצין הביטחון של חברת חשמל לא הלך והגיש תלונה, למרות שגם הם, בשיחה איתם בשטח בזמן האירוע, הודו שהם מאוימים על ידי אותה כנופיה. רבותיי, הם פועלים כמו ארגון טרור, הם שוכבים בשדות, הם משקיפים עלינו, הם יודעים לומר איזה סמל יש לי על החולצה בלילה שאני מגיע והמקום היה מוחשך ברמה שאני הסתובבתי עם ציוד לראיית לילה. הם יושבים שם ובשבע דקות הם הפילו שני שנאים שנמצאים במרחק של כ-700-800 מטר מאזור בית העלמין, קבוצה שנייה הגיעה, הפילה עמוד עם כל הטכנולוגיה עליו ושום דבר.

אני יכול לומר לכם שהם עשו מארב, רואים את זה במצלמות, שהם הגיעו וגנבו רכב תפעולי של חברת קדישא מתוך מבנה סגור ונעול. שאלו למה המאבטח לא יצא ולא הסתער. בדיעבד, הסתכלנו במצלמות האבטחה וגילינו שלושה רעולי פנים, הם פרצו את הדלת, גנבו את הרכב, שניים המתינו מאחורה עם לומים מברזל בתוך חצר פנימית, זאת אומרת כשהמאבטח היה צריך להיכנס פנימה הם פשוט היו גומרים לו את החיים באותו רגע. באותו אירוע הייתה ניידת של משטרת ישראל בכיכר למטה, המאבטח נסע אליהם עם הרכב ואמר 'חבר'ה, האורות שבשדה זה הרכב שנגנב'. אותה ניידת, שזה היה ג'יפ שיכול היה להיכנס לשדה, נאמר לאותו מאבטח, 'תתקשרו 100, זה לא טיפול שלנו' ונסעה משם.

רבותיי, פה זה נגמר בכסף, אז אני צריך לשלם על הכלי הזה שנגנב, אבל אני לפחות מודה לאלוהים שהמאבטח שלי לא חוסל ומצד שני אני לא יכול לעשות את עבודת המשטרה. אני לא יכול לעשות ואני מדבר אך ורק על התחנה המקומית הזו, שזמן התגובה שלה הוא פשוט קיצוני לחלוטין.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני כבר אומר לך שאני אבוא ללילה.
עקיבא וייץ
אני חייב מילה אחת. אני עקיבא וייץ, אני החלפתי את בני הסה ואני חייב להגיד לכם משהו. חברת הכנסת שולי מועלם מהכרמל הכירה אישית את בני הסה. שמונה שנים לקח הסיפור שם והיו את כל הסימנים בדרך. עכשיו זה כבר לא שמונה שנים, זה שנה, ויש לו סימנים, אלה הרמזורים, מודעות ענק ואתם שומעים מה קורה. אם מישהו פה לא מתעורר, אני מודיע לכם שאנחנו נשב פה, לצערי, עוד פעם. אם מישהו פה לא יתעורר ולא מניעה, נעשה/לא נעשה, אנחנו נשב פה עוד פעם ולצערי נשב בצורה אחרת.
אריה פרג'ון
רבותיי, אני צירפתי לכם לדיון היום, החל מינואר 2015 את כל האירועים, אירוע אחר אירוע ומה תגובת המשטרה. אירוע אחר אירוע. ינואר, פברואר, מרץ, אפריל, מאי, יוני, ספטמבר, נובמבר, כל אירוע ואירוע. על הכול הגשנו תלונות במשטרה, על הכול. ותבינו, אנחנו מאוימים בצורה מטורפת, יושבת חבורת פושעים גלויי פנים, לא מוסתרים, יש לכם את התצהיר של ניר, שהוא אדם אמיץ, אני פשוט מעריך אותו, שלוש חברות שמירה ברחו, הוא אדם אמיץ שחתם על תצהיר ועמד מאחורי המילים שלו והוא אומר לכם 'רבותיי, נפגשתי עם פלוני אלמוני, תקראו את התצהיר'. המשטרה יודעת מי המשפחה הזאת, למה אתם מחכים? למה? למה אתם מחכים, שירצחו אותי ואז תבואו לנחם את משפחתי? הרי זה מה שיקרה, זה מה שקרה עם בני הסה, היו התראות והתראות והתראות, בסוף הוא נרצח, בסוף מצאו את הרוצחים, הוא יושב בכלא, מה זה עזר למשפחה האומללה הזאת? מי מבקר אותה?

אני לא דון קישוט ואני לא רמבו, אני מבקש את הפעולה. המשטרה מכירה את האנשים הללו, אנא תעשו ותגמרו עם מחול השדים הזה. אנשים באים בצהרי היום, דופקים רכב של שמירה עם מכושים ומעדרים, ב-12 בצהריים. אני ניסיתי להעביר לשושנה אזולאי את כל הסרטונים על דיסק און קי, שתבואו ותראו, אנשים, עם מרצדס הוא מגיע, הוא נוסע לי מול הפנים ככה והוא מחייך אליי.

תבינו, כל מכרז שאני עושה בתל רגב, ואתם מבינים שכל מכרז זה 30-40 מיליון שקל, כל קבלן שמתמודד מוסיף בחשבון הפנימי שלו פרוטקשן. אין קבלן אצלי שהוא לא משלם להם. אני אומר להם, 'תתלוננו במשטרה', הם אומרים 'תראה מה קרה לך, אתה מאוים. מה, אתה סומך על המשטרה?' במילים האלה. תבואו ותראו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
משטרת ישראל.
עמית פולק
שלום לכולם. אני רוצה להתייחס לפרטים שעלו כאן. חלק מהפרטים שעלו כאן לא נכונים ולא מדויקים והייתי שמח אם היו מדווחים אליי בזמן אמת. אני שלוש שנים בתחנת זבולון ומעורה בכל הפרטים בנושא תל רגב, זמין בטלפון 24 שעות, גם האנשים כאן דיברו איתי מספר פעמים ונפגשנו מספר פעמים, מכיר את השטח הזה מטר למטר, מכיר את האנשים ומכיר גם את המשפחות. אין אחד במשפחות האלה שלא נעצר, אין אחד במשפחות שלא נעצר, כולל האמא של המשפחה, כולל האבא המבוגר של המשטרה, אין אחד שם שלא ראה את תא המעצר שלנו ולא ישב בתא המעצר.

ברור לכם שאנשים נעצרים, הם מגיעים לבתי המשפט, בבית המשפט השופט בוחן את מכלול הראיות ומחליט אם להמשיך כליאה או לשחרר. אז כל התיקים האלה שטופלו, 16 תיקים במספר, כולם עלו לבתי משפט, מתוכם 3 כתבי אישום שהוגשו נגד אותם עבריינים כשבתיקים האלה היו ראיות טובות ובתיקים האלה הוגש כתב אישום נגד האנשים האלה. בשאר התיקים לא היו מספיק ראיות, למה לא היו מספיק ראיות? כי חלק מהדיווחים היו מאוחרים, חלק מהשומרים ומהמאבטחים שהיו במקום סירבו להגיש תלונה - - -
קריאה
אבל אני הסכמתי להגיש תלונה ולא הסכמתם לקבל.
עמית פולק
יש מקומות שבהם הבן אדם שלא נוכח באירוע, לא יעזור אם הוא יגיש תלונה. אני צריך את מי שנכח באירוע, מי שאיימו עליו, מי שפגעו בו, שיגיש תלונה.
קריאה
הוא מאוים ברצח.
קריאה
יש מצלמות.
קריאה
אנחנו ראינו איך הוא מכה אותם.
עמית פולק
ברשותכם - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
להגיש תלונה כל אזרח שראה יכול.
ניר מנחם
איך אתה תגן עליו אם ניידת על אירוע ירי מגיעה תוך 40 דקות, למה שהוא יבוא להגיש תלונה?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
בואו ניתן למשטרה. חברים. הם ישבו בשקט ושמעו טענות כלפיהם, ההגינות מחייבת לתת להם לענות בצורה מסודרת.
קריאה
אדוני היושב ראש, אני מזכיר שיש לנו את דיוני התקציב.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבטיח לך, זה ממש לא העיקר, התקציב, זה השולי ואני מבטיח שנפתור אותו. העיקר זה חיי אדם ובעיקר הריבונות של המדינה שלנו.
עמית פולק
ברור לכולם שהעדיפות שלנו זה להכניס את העבריינים מאחורי סורג ובריח ואף אחד מאיתנו לא מעוניין שאנשים שביצעו עבירה יישארו בחוץ. זה ברור לכולם. במקרים האלה שהאנשים שביצעו עבירות, מדובר בעבריינים וחלקם מטופלים וחבל שאני לא יכול לספר איזה פעולות מיועדות ואיזה פעולות עתידיות שמתוכננות לביצוע ואלה דברים שאני לא יכול להעלות כרגע על השולחן. אני יכול להגיד שתחנת זבולון, הסיור של זבולון, קיבל משימתית את בית העלמין, זה אומר שמתבצעים שם סיורים גם במהלך היום וגם במהלך הלילה. הדיווחים, ברגע שהניידת מקבלת את הדיווח, אם הוא מאוחר, אז הניידת תגיע באיחור. צריך לקחת בחשבון שחלק מהניידות לא נמצאות באזור של תל רגב, זה אזור שהוא מרוחק מהאזור העירוני וכשמטפלים באירוע מסוים אז לוקח זמן להגיע לאירוע השני, זה לא שלוחצים על כפתור ומגיעה מיד ניידת וזה גם משהו שלוקחים בחשבון. כמובן שמפעילים אמצעים ומגיעים.

חשוב מאוד לציין שהאזור הזה קיבל קדימות מוקד, הוא הוגדר במחשבים של המשטרה כאזור מאוים וברגע שנכנס אירוע נדלקים אורות אדומים והניידות רואות את האירוע הזה כאזור מאוים שחייבים להגיב עליו בזמן כמה שיותר קצר. תודה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
עוד מישהו רוצה לדבר פה? אתם ביקשתם קודם. שם ותפקיד לפרוטוקול.
יצחק ישי
בקצרה. אני לצערי גם ליוויתי את בני הסה קצת וראיתי את כל התלונות ואת הסיפור ושם זה גם היה על קרקע ומאוד דומה גם בחלקות שם ופשוט כואב לי הלב להיות פה באותו דיון. אני לא רוצה להגיד מה אני חושב על גורמים מקצועיים פה, כי באמת הם עושים עבודה בדברים אחרים, אבל אנחנו מחפשים עוקף ועוקף ועוקף. יש בעיה ביטחונית, הם מחפשים מאבטח, זורקים אבנים, מחפשים עוקף זה. אני לא אכנס לזה כרגע, אבל לא יכול להיות שבית עלמין שמשרת עשרות אלפי אנשים, אין לו את הפריבילגיה כמו בית חולים לעשות השבתה. אם בית העלמין היה משבית בגלל האירועים האלה, לא היו קוברים, האזרחים היו באים במאות אלפים ואני חושב שהפתרון היה אחר.

אני רוצה להגיד, כמו שאמר חבר הכנסת מקלב, הבעיה פה היא גם רוחבית. המשטרה חושבת שבית העלמין זה אקס טריטוריה שלה. יש אירועים חמורים בכל בתי העלמין בארץ, ברמה כזו או אחרת, יש איומים של ונדליזם, פעם זה מתכות, פה זה מצבות, פעם זה זה והמשטרה לא נכנסת אפילו לסיור. אני יודע שיש עומס, אז תבקשו אמצעים, אבל לא יכול להיות שבית עלמין שמשרת את כל הציבור ויש פה ונדליזם ודבר כזה. בהר המנוחות פה בירושלים, עד שהתחננו, אז נפתחה עכשיו איזה חקירה ואני לא אכנס אליה, אבל זה קצה קרחון ממה שקורה שם, פשוט מאפיה איטלקית מה שקורה שם, אבל זה קצה הקרחון. צריך יותר משאבים. התקשרו באמצע הלוויה לא חוקית למשטרה, כמעט הרביצו מכות למנהל מועצת בתי העלמין ירושלים, רב הלל הורוביץ, אז המשטרה הגיעה ואמרו 'טוב, זה לא עניין ציבורי' והלכה. אני איש צבא, אני לא מצפה מהמדינה להסמיך כזה דבר. תודה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
יש מילה אחת, אדוני היושב ראש. תשמע, אני כבר נמצא כאן שמונה שנים בוועדת הפנים, למעלה מזה, ושמענו לא מעט תיאורים, הפקרות כמו ששמענו פה בנושא הזה ומחדלים כאלה לא שמענו. אני לא חושב שהדיון במסגרת דיון מהיר זו המסגרת המתאימה, לפי דעתי צריך להעביר את זה למסגרת הרבה הרבה יותר גבוהה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
ועדת משנה חשאית.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אני חבר בוועדת משנה חשאית, אבל אני חושב שכאן צריך באמת תפיסה כוללת מהסיפור הזה לכל מה שנעשה בכל בתי העלמין או בחלק גדול מבתי העלמין. אני לא עושה עכשיו מבחן אמינות בין המשטרה לבין - - - אני יוצא מנקודת הנחה שאתם רוצים להגן על מה שאתם אמונים והאנשים האלה באים לפה, מסכנים את עצמם אפילו בעצם ההגעה לפה, לא בשביל שהם מחפשים עלייה לירושלים. גם אם 10% ממה שהם אומרים נכון זה מספיק חמור, לא צריך את כל העובדות נכונות, אבל אני חושב שיש בעיה בתפיסה שלכם, אתם מרגישים שאתם צריכים אולי לגבות במידה מסוימת את חברת השמירה, זה לא ככה. אחרי מה שנעשה והאירועים שיש שם, זו פעולה שלכם להוכיח לא 16 תיקים ורק ב-3 תיקים יש לכם הוכחות. אם מ-16 תיקים רק 3 תיקים, אתם צריכים להביא את ההוכחות, לא לחכות לחברות השמירה. אתם מגבים אותם או לא, אם כן הביאו מספיק, לא הביאו מספיק מקצועי, במקרים כאלה אתם צריכים לשכב בלילה במארבים ואתם צריכים להביא את ההוכחות ולא שהם ישכבו ואחרי זה להגיד אם ההוכחות לא נכונות.

מספיק חמור העניין הזה. זה שנמצא בבית העלמין בשטח שלא חיים בו, זה לא מספיק מתוקשר, אין לזה מספיק חשיפה לכן לא מטפלים בזה, אלה אנשים שעושים את עבודתם נאמנה, שליחי ציבור, שמופקרים לגמרי בשטח. האירועים חוזרים ונשנים. היה אירוע מחולל במדינת ישראל, שמנכ"ל חברת קדישא נרצח לא באופן פתאומי, אלא אחרי התראות ממושכות ואחרי מעשים שהיו במשך כמה שנים, ואנחנו היום שאננים לגמרי בעניין הזה.

זה צריך לבוא ברמה אחרת, לא יודע אם במחוז, אבל אני מצפה שאם אנחנו נעשה דיון אחר זה צריך להגיע למפכ"ל מטעם משרד הפנים, אם אתה מביא מעביר את זה לוועדה החשאית של ועדת הפנים, זו גם יכולה להיות אפשרות. אבל ככה להשאיר את זה בתשובה לאלה - - - אני חושב שאנחנו חטאנו לאמת.
יניב לוי
אני רוצה להשלים. אני יניב לוי, מנהל חברה קדישא תל-מונד וחבר הפורום מנהלי חברות הקדישא. אמר את זה הרב אורי, הוא נגע בדיוק בנקודה. אמנם הדיון הזה באמת נקבע בנושא של אריה, שיאריך ימים על ממלכתו ויהיה בריא, אבל נראה שכאן באמת גם המשטרה כבולה, כמו שאנחנו שומעים, למשטרה יש בעיה שבסוף מביאים את העניין לבתי המשפט ודברים שם נופלים, אבל מצד שני שומעים את הזעקה. אין פה סתירה. אז יש לי הצעה לייעול, לדעתי הדיון הזה צריך לעלות רמה. מאחר שאנחנו, גם הקטנים במקומות אחרים, סובלים ברמה כזו או אחרת, שהמשטרה מוגבלת לטפל, לדעתי זה צריך לבוא לדיון קצת יותר גבוה, אולי ברמת מפכ"ל ואולי זה צריך לעבור לטיפול של מג"ב או טיפול של צבא. לא יודע, מדובר פה על משהו אחר לגמרי, זה לא רמה של טיפול של משטרה ולדעתי לבקש פה דיון נוסף בהשתתפות מפכ"ל במגמה רוחבית, כמו שאמר יצחק ישי. תודה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני רוצה להתכנס לסיכום ביניים ואני גם אבקש ממנהלת הוועדה לבקש אישור מהיושב ראש לנהל כאן דיון מעקב, נניח עוד חודש, שיהיה כאן בהרכב הזה דיון מעקב. זה דבר ראשון.

אני מסכם את הנושא הכספי. אני מאוד רוצה לבקש, המנכ"ל ויובל, שבו ודברו ביניכם, אני מבקש לקבל בכתב עוד היום תשובה מי משלם את זה. זאת אומרת ברור שלא הם צריכים לשלם את זה, תריבו ביניכם. כמו הבדיחה על הרשל'ה, למה אני צריך להכניס את ראשי למריבות בין אבא לאמא? תסתדרו. אני מבקש שהוועדה תקבל עוד היום מכתב, עד סוף היום, מי אמור לשלם את הסיפור הזה. ושוב אני מזכיר לכולם שאנחנו גם חברים שתי קומות למעלה בוועדת הכספים.
אורי מקלב (יהדות התורה)
ביטוח לאומי תמחר את מחיר העלות של קבורה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אורי, עזוב עכשיו. אורי, בשביל 2 מיליון - - -
אורי מקלב (יהדות התורה)
סליחה, אין בכלל שמירה. תבין מה הפער שיש לנו - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אם משרד האוצר ירצה - - -
אורי מקלב (יהדות התורה)
השמירה לא מתומחרת בתוך מחיר העלות של הקבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת מקלב, אנחנו לא נעדכן עכשיו את תעריפי הקבורה בשביל 2 מיליון שקל אבטחה. אם משרד האוצר יחשוב שצריך לעדכן את תעריפי הקבורה או משרד הדתות, אז יעשו את זה. כרגע אני רוצה קודם כל פתרון לדבר קטן. שוב ביניכם, דברו, אם שוב צריך אותנו, אבל לפי דעתי אתם יודעים להסתדר מצוין, שהוועדה תקבל, בבקשה, עוד היום תשובה מי משלם את הדבר הזה.

לעניין שבעיניי הוא כמובן העניין היותר חשוב, תמונת המצב שמשתקפת כאן בוועדה, אני אומר את זה למשטרת ישראל, ואתם לא הכתובת היחידה, אבל אתם כתובת מרכזית בעניין עם תמונה רעה מאוד של מדינת עולם שלישי. אני מכיר את הפרוטקשן מסוגיות אחרות, בשנים עברו התעסקנו איתו, אף אחד שמאוים ונסחט בפרוטקשן לא מגיש תלונה ואוי ואבוי לנו אם אתם מצפים לבסס את התיק על תלונות של מתלוננים. זו תופעה, אגב, זו מכת מדינה. בעיניי פרוטקשן, לא רק בצפון, זאת מכת מדינה וכשרוצים לטפל במכת מדינה אז יש מכלול שלם. אני רוצה לבקש גם ממנהלת הוועדה לזמן לפגישה דחופה את פרקליט המחוז. איך קוראים לו? מי הפרקליט שמלווה את כל התיקים האלה?
דוד אוסמו
פרקליט המחוז הפלילי זה ממלאת המקום עורכת דין רונית ויינברג.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש לזמן אותה לפגישה דחופה פה, בכובעי כמי שניהל את הוועדה הזאת, אם צריך יחד עם היושב ראש אז יחד עם היושב ראש, פגישה דחופה, אני רוצה להבין ממנה קצת יותר פרטים, שלא בטוח שאת כולם אפשר בפורום הזה.

אבל צריך להיות ברור שחייבות כל המערכות, ובראש החץ של התהליך הזה משטרת ישראל חייבת ליזום הרבה יותר. עוד פעם, לא נלמד אתכם את העבודה, איך מכניסים סוכנים ואיך משכיבים מארבים. אני יודע לספר שלפני כמה שנים הייתה מכת גניבות קשה מאוד של תשתיות במחוז דרום, שנאים של חברת חשמל, כבלים של טלפון, כבלי נחושת, ישבתי אז עם פריינטה, הוא היה מפקד המחוז הדרומי, הם קיבלו החלטה, הקצו לזה צח"מ (צוות חקירה מיוחד) עם התקנים ועם כל מה שצריך, תוך חצי שנה גמרו את הסיפור הזה, הכניסו שם 80 איש לכלא ונגמר הסיפור.

לא צריך לשים היום שוטר מעל כל קבר. אתם יודעים יפה מאוד שמטפלים בסוגיות האלה מודיעינית, למערכת כזאת תשתיתית יש בדרך כלל פעילות כלכלית ענפה מאוד. צריך לתפוס שם את ראש הנחש וזה בעיקר מודיעיני. זה שהסיור מגיע או לא מגיע בקריאה ולוקח או לא לוקח את התלונה, זה בעיניי הכסף הקטן, אתם צריכים לפעול בצורה יזומה, משמעותית, מקצועית, לתפוס, להביא את ההוכחות ולתת ביטחון. מבחינתי ברור לחלוטין שחברת שמירה, תפקידה זה סדר ציבורי בשוליים, פה ושם, לתפוס, אמרתי לכם, איזה גנב קטן שאני לא יודע מה הוא מחפש, לקחת את התיבות של נרות הנשמה או לקלף את הנחושת מהאותיות של המצבות. כנופיות בסדר גודל כזה, בשום פנים ואופן הם לא צריכים להתעסק עם זה, זו עבודה של משטרה ואם משטרה לא מסתדרת לבד אז צריך לראות מי עוד עוזר לה.

אגב, באותה דוגמה ממחוז דרום ישב מפקד המחוז עם נשיא בית המשפט, וזה מקובל, הסביר לו שמדובר במכת מדינה, ביקש לתדרך את השופטים שכשיש מכות מדינה, אנחנו מכירים את זה מעולם גניבות הרכב, אז השופטים מאריכים מעצרים ומכניסים למעצרים עד תום הליכים ופרקליטים יודעים שהם צריכים לבקש מעצר עד תום ההליכים, כי במכת מדינה מתנהגים כמו מכת מדינה. אז אנחנו מדינה דמוקרטית, יש לנו כמובן אזיקים על הידיים, אנחנו לא יכולים לעשות כל מה שאנחנו רוצים, אני אומר לכם, לפעמים אנחנו יודעים מי האנשים, אבל מה לעשות, זה לא מספיק שאנחנו יודעים, גם צריך לאסוף ראיות שאחר כך עומדות בכור ההיתוך המשפטי, אבל צריך לעשות בעניין הזה יותר.

אז אמרתי, אני מבקש שיהיה דיון סטטוס, אני מבקש פגישה דחופה עם פרקליטת המחוז, מנהלת המקום, ואני מבקש - - -
אורי מקלב (יהדות התורה)
פגישה אישית? לא הבנתי, אתה עושה פגישה במסגרת ועדה או במסגרת - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני רוצה קודם כל לשבת איתה אישית, כיושב ראש הוועדה שניהל את הדיון, כי אני מניח שיש דברים שאי אפשר יהיה לפרט בפורום כזה, ובהתאם לזה נמליץ ליושב ראש, לדודי, האם נכון לקיים דיון בוועדת המשנה החשאית שבה אפשר יהיה לפרט יותר. אני שמעתי דברים שאי אפשר לפרט אותם כאן, אני רוצה לשמוע מהפרקליטות את הזווית שלהם על התהליך הזה ואז נראה איך מתקדמים. הכול יהיה לפני דיון הסטטוס שנעשה כאן בעוד חודש, בעזרת ה'.
אורי מקלב (יהדות התורה)
צריך - - - של הוועדה גם למפקד המחוז כדי לשקף את מה שנאמר פה בוועדה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אורי, מקובל, אחרי הפגישה. סיכמנו שתהיה ישיבה, אני אדבר על זה גם עם דודי, סיכמנו שתהיה - - - אני מבקש, דברו ביניכם ותסגרו את זה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
הפרקליטות זה חלק מתוך כל המכלול.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אורי, אני אסביר לך אחר כך. סמוך עליי שהפרקליטה פה היא פונקציה מרכזית מאוד. תן לי לשבת איתה קודם כדי שנכין נכון את הדיון הבא.
אורי מקלב (יהדות התורה)
בשביל זה צריך תשתיות. היא תגיד לך 'אין לי תשתית עובדתית מספיק, אין לי מספיק - - -'.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אז שמעתי את הצד שלהם, אני רוצה לשמוע את הצד שלה וכיוון שאני חצי עורך דין, אז אני גם קצת מבין איך ההליכים האלה מתנהלים ואז נוכל להכין יותר נכון את הדיון לקראת השלב הבא שלו.

ואני רוצה לבקש מחברת האבטחה, אני רוצה לעשות איתכם לילה שם, מבחינתי עוד השבוע. בסדר? להיות לילה איתכם בבית העלמין, משמונה-תשע נצא מפה, עד הבוקר, הקפה עליכם, אני לא שותה קפה. אנחנו נתאם את זה ממש השבוע.
אורי מקלב (יהדות התורה)
לפי מה שנאמר פה, שהכול הם יודעים, אני מציע שאל תגיד מתי זה יהיה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
בסדר, אני מבקש השבוע, אנחנו נמצא לילה, אני רוצה לראות איך נראה לילה, כולל תאורה, לא תאורה, אמצעי ראיית לילה, נחזור טיפה לימי הצבא.
קריאה
רק תודיע לקצין הכנסת, כדי שהוא יוכל לאבטח אותך.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני לא צריך להודיע לאף אחד. אנחנו נעשה את זה השבוע. תודה רבה רבה לכולם.
אורי מקלב (יהדות התורה)
רגע, שנייה אחת. אבל תודיע שאתה קורא קריאה. אומרים שעד בית המרזח - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא היה ברור מה שאמרנו עכשיו?
אורי מקלב (יהדות התורה)
הקריאה היא גם כרגע מיידית למשטרת ישראל - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אז אנחנו נוסיף לסיכום, זה נראה לי ברור מתוך הדברים. לאור התמונה הקשה ששמענו כאן - - -
אורי מקלב (יהדות התורה)
מבחן התוצאה הוא - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
נכון. הוועדה קוראת למשטרת ישראל לעשות לא רק יותר, אלא לעשות הרבה יותר כי בסוף, כמו שאמר חבר הכנסת מקלב, אנחנו נמדדים, כך למדנו גם בצבא, במבחן התוצאה ולא מסתפקים רק בהסברים.

תודה לכולם.

הישיבה ננעלה בשעה 11:00.

קוד המקור של הנתונים